Zuinigheid met vlijt...

Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hendrien »

De vrouw van een brandweerman hier in de buurt moet altijd alles aan kant hebben van haar man. Hij heeft als brandweerman zoveel bende bij mensen gezien!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:De vrouw van een brandweerman hier in de buurt moet altijd alles aan kant hebben van haar man. Hij heeft als brandweerman zoveel bende bij mensen gezien!
En helpt de brandweerman ook mee om het opgeruimd en netjes te houden? ;)
Want als hij zelf alles achter zijn......laat slingeren, schiet dat natuurlijk niet op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Dodo »

Ik zou eerder verwachten dat hij overal rookmelders, touwladders en blusdekens wilde hebben.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Ja én? Een bende? Misschien wél reuze gezellig, gastvrij en behulpzaam!
Ik kom weleens in showrooms daar hebben de mensen géén tijd voor gezelligheid, bezoek en hun naaste bezoeken.
Zwart, wit, maar vaak wél de realiteit!
Vroeger moest ik bij mijn moeder ook nog iedere donderdag of vrijdag de woonkamer op z'n kop zetten, daar hebben de meesten toch helemaal geen idee, zin of tijd meer voor.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Als je al 40 jaar huishoudelijke werk doet weet je wel hoe het werkt hoorAfbeelding
Met goeie dweilen met goede vezels maak je ook de randen schoon!
Je dweil steekt altijd een stuk aan de zijkanten uit en als ik dat tegen de plinten aanzet, dweil je echt schoon!
Je hoeft en moet ook niet altijd reiniger in de stok te doen.
Schoon water is meestal voldoende.
Reiniger laat altijd een residu achter waardoor het nog sneller vuil word en/of aantrekt.
Als je knietjes, je rug en je handen je lief zijn en het allemaal al niet meer zo soepeltjes gaat, laat je het wel om altijd op je knieën te werken (tenzij je eigenwijs bent natuurlijk AfbeeldingAfbeelding)
Nou, ik zie toch met eigen ogen dat het ook goed mogelijk is dat je met zo'n stok het vuil in de randen ophoopt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Eerst goed stofzuigen is wel een must natuurlijk!, maar ik neem aan dat er niemand is die zomaar in het wilde weg gaat dweilen na 1 of 2 weken niet gestofzuigd te hebben
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
Dat is wellicht iets aan de magere kant. Hier wordt twee keer in de week gedweild.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door CvdW »

merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
Gelakte vloer of een geoliede vloer?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
:oO
Ik moet elke dag de vloer nat afnemen. De katjes knoeien met hun eten, vegen hun pootjes nooit en komen zo naar binnen rennen.
Als ik 2 dagen niet zou stofzuigen, zou je van de grond kunnen eten. Er ligt zat, zoals we dat hier zeggen. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
:oO
Ik moet elke dag de vloer nat afnemen. De katjes knoeien met hun eten, vegen hun pootjes nooit en komen zo naar binnen rennen.
Als ik 2 dagen niet zou stofzuigen, zou je van de grond kunnen eten. Er ligt zat, zoals we dat hier zeggen. :D
Ik dweil als ik klaar ben met de afwas 's avonds, ik ben een knoeipot, de vlier is meteen weer schoon.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Isala »

Mara schreef:
merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
:oO
Ik moet elke dag de vloer nat afnemen. De katjes knoeien met hun eten, vegen hun pootjes nooit en komen zo naar binnen rennen.
Als ik 2 dagen niet zou stofzuigen, zou je van de grond kunnen eten. Er ligt zat, zoals we dat hier zeggen. :D
Ik veeg en dweil de keuken, de gang en het toilet iedere dag. En soms is het nodig om de gang en de keuken twee keer per dag te doen, vooral in de herfst/winter. De honden komen binnen en nemen van alles mee aan hun pootjes, en hun baasje doet dat soms ook ;)
Wij hebben een gladde onderhoudsarme vloer, bewust voor gekozen. Ik vind een houten vloer prachtig, maar in ons huis zou het onpraktisch zijn.
Hora est!
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

CvdW schreef:
merel schreef:Ik heb collega's die 1a2 keer per jaar hun houten vloer dweilen en hebben ook nog honden en katten.
Gelakte vloer of een geoliede vloer?
Waarschijnlijk een hele vieze vloer.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Dat ligt er maar aan
Ook zo'n gewoonte is om met schoenen aan overal binnen te klossen
Mijn man is dat al helemaal nooit gewend van huis uit en wist niet wat hij meemaakte toen hij bijna 30 jaar geleden met mijn familiegewoonten in aanraking kwam.
Je neemt overal wat van mee is mijn ervaring en ik draag dus ook nooit schoenen in huis, mijn kinderen ook niet, het is dus voor ons echt een "thuiskomen" als we onze schoenen bij de deur uitdoen.
Alls we schoenen aan hebben zijn of voelen we ons op visite
Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrekt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Dat ligt er maar aanAfbeelding
Ook zo'n gewoonte is om met schoenen aan overal binnen te klossenAfbeelding
Mijn man is dat al helemaal nooit gewend van huis uit en wist niet wat hij meemaakte toen hij bijna 30 jaar geleden met mijn familiegewoonten in aanraking kwam.
Je neemt overal wat van mee is mijn ervaring en ik draag dus ook nooit schoenen in huis, mijn kinderen ook niet, het is dus voor ons echt een "thuiskomen" als we onze schoenen bij de deur uitdoen.
Alls we schoenen aan hebben zijn of voelen we ons op visiteAfbeelding
Ik heb ook een broer die 's morgens zsm zijn schoenen aantrekt en ze zo laat mogelijk vlak voor het naar bed gaan pas uittrektAfbeeldingAfbeelding
Ik vind het juist heel erg ongemakkelijk om mijn schoenen uit te moeten doen. Onlangs nog, want 'we kunnen het vloerkleed niet wassen'. Daar zit je dan op visite met blote voeten. De straten waren kurkdroog. Bij mogelijke baggerschoenen vind ik het nog een iets ander verhaal, al kun je dan ook nog wel verzoeken om goed te vegen en met een bochtje om het vloerkleed heen te lopen.
Plaats reactie