Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17371
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Slechts 8 oneens, bedoel je denk ik.
SGP graag zonder vrouwelijke politicus. Maar als ik internationaal kijk naar Angela Merkel, Margaret Thatcher, Jacinda Ardern. Koningin Beatrix dan twijfel ik zeer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:
Bezorgd schreef:
Piet Puk schreef:[

Als het beginselprogramma wordt aangepast, kunnen ze mij schrappen als lid! En velen met mij (denk ik)

Zou je er dan wel op blijven stemmen?
Dat is een goede vraag, waar ik nog niet over heb nagedacht. Ik ben bang van niet.
En hoe kijk je dan naar christenen in Amerika of andere landen die niet eens een echt christelijke partij kennen en dus moeten stemmen op een gemengd seculier -christelijke partij?


Wat ik bedoel, het is een Nederlandse luxe dat we ons zo druk kunnen maken om wel of geen vrouw op de kieslijst of wat dan ook.
Het lijkt heel principieel. Maar tegelijkertijd moet er wel politiek bedreven worden. En wat moeten we dankbaar zijn in NL met zelfs twee partijen met een nadrukkelijk christelijk profiel.

Ben je het dan altijd met alles eens in de partij waar je lid bent of die je stemt?
Natuurlijk niet.

Kijk naar Amerika, ds Vergunst of ds Hofman en andere (reformatorische) christenen kiezen principieel Trump.
Geloof me, inhoudelijk staan de Republiekeinen echt wel verder van onze principes af dan in NL de SGP, zowel zonder als met vrouwelijke SGP politica.
CvdW
Berichten: 2953
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door CvdW »

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je er nog een tweede boete bij krijgt, vanwege belediging van een ambtenaar in functie.
:yahoo

Overigens zullen er vast wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten hoor. Er zijn immers al mensen die dit hebben tegen mondkapjes, dus dan zulken er zeker wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten.
Wellicht zijn er ook mensen die bezwaar hebben om een bekeuring te krijgen van een gekleurde agent.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8982
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door J.C. Philpot »

CvdW schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je er nog een tweede boete bij krijgt, vanwege belediging van een ambtenaar in functie.
:yahoo

Overigens zullen er vast wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten hoor. Er zijn immers al mensen die dit hebben tegen mondkapjes, dus dan zulken er zeker wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten.
Wellicht zijn er ook mensen die bezwaar hebben om een bekeuring te krijgen van een gekleurde agent.
Daar heb ik zeker bezwaar tegen. Ook om die te krijgen van een niet gekleurde agent overigens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je er nog een tweede boete bij krijgt, vanwege belediging van een ambtenaar in functie.
:yahoo

Overigens zullen er vast wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten hoor. Er zijn immers al mensen die dit hebben tegen mondkapjes, dus dan zulken er zeker wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten.
Wellicht zijn er ook mensen die bezwaar hebben om een bekeuring te krijgen van een gekleurde agent.
Of een blanke (witte???) agent die onschuldig beschuldigd wordt van racisme... en dan na zoveel jaren ongelijk dragen blijkt dit onterecht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
CvdW schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je er nog een tweede boete bij krijgt, vanwege belediging van een ambtenaar in functie.
:yahoo

Overigens zullen er vast wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten hoor. Er zijn immers al mensen die dit hebben tegen mondkapjes, dus dan zulken er zeker wel mensen zijn die principiële bezwaren hebben tegen vrouwelijke agenten.
Wellicht zijn er ook mensen die bezwaar hebben om een bekeuring te krijgen van een gekleurde agent.
Daar heb ik zeker bezwaar tegen. Ook om die te krijgen van een niet gekleurde agent overigens.
Ik kan me ook niets voorstellen bij Philpot die een bon krijgt moet ik zeggen. :)
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: RE: Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Forummer »

Vervolgde schreef: Is het dan zo vreemd dat ik van vervolging in dit land spreek? Om de tegenmaatregelen te ontlopen wordt maar gebogen voor de wereld. Dan kunnen we gerust nog dit en dat en .......... en tel je zegeningen. En men beseft kennelijk niet dat het buigen voor de wereld, is het loslaten van de God van wie de zegeningen moeten komen. En dat wilde ik gezegd hebben.
Ik vind het wel vreemd dat je dit vervolging noemt, ja. Sterker nog mij lijkt het zwaar overdreven om hier al vervolging in te zien.

Maar, misschien begrijp ik je gewoon niet goed. Zou je het kunnen uitleggen? Ik ben wel benieuwd hoe je tot zo'n standpunt komt.

En ik vind inderdaad dat we onze zegeningen moeten tellen. Bij jou lijkt dat er wat cynisch uit te komen. Kijk jij er anders tegen aan?
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ora et labora »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Slechts 8 oneens, bedoel je denk ik.
SGP graag zonder vrouwelijke politicus. Maar als ik internationaal kijk naar Angela Merkel, Margaret Thatcher, Jacinda Ardern. Koningin Beatrix dan twijfel ik zeer.
Ik heb geen mening goed of niet. Ben ik daar in te zwak of niet? Graag goed commentaar!
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 911
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Adagio »

Ora et labora schreef:Ik heb geen mening goed of niet. Ben ik daar in te zwak of niet? Graag goed commentaar!
Och welnee... velen doen alsof ze een mening hebben; ondertussen hobbelt men een massa (media) achterna.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

Adagio schreef:
Ora et labora schreef:Ik heb geen mening goed of niet. Ben ik daar in te zwak of niet? Graag goed commentaar!
Och welnee... velen doen alsof ze een mening hebben; ondertussen hobbelt men een massa (media) achterna.
Dit kon wel eens niet ver bezijden de waarheid zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

Dat denk ik ook ja.
Eigenlijk is iedereen tegen vrouwelijke politica, ze doen alleen alsof ze voor zijn. :bobo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door parsifal »

Een zijstraatje: Het is opvallend hoeveel landen waar men relatief lage Covid cijfers heeft, men ook effectief een vrouwelijk staatshoofd heeft. Taiwan, Nieuw-Zeeland, Finland, IJsland, Denemarken, Duitsland, Noorwegen, IJsland, Estland, Slowakije (nu in wat problemen).
Sommige van deze landen hebben natuurlijk gigantische geografische voordelen, maar toch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door refo »

Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja.
Eigenlijk is iedereen tegen vrouwelijke politica, ze doen alleen alsof ze voor zijn. :bobo
Behalve Adagio ende Dia.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja.
Eigenlijk is iedereen tegen vrouwelijke politica, ze doen alleen alsof ze voor zijn. :bobo
Behalve Adagio ende Dia.
Nee hoor. Je vergeet meer dan de helft: @Bruna, @eilander, @Erasmiaan, @Piet Puk en @Vervolgde. @Valcke weet ik niet zeker, maar als hij ook tegen is, dan klopt dat precies bijna het aantal van 9 personen in de uitgebrachte stemming. Dan is nog één forummer onder de raderen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Erskinees »

Zit je nou zelfs van een anonieme poll de stemmers in groepjes in te delen?
Plaats reactie