Domotica

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Domotica

Bericht door Mara »

Gisteravond gehoord van prof. Scherder dat al die zogenoemde snufjes funest zijn voor de instandhouding van je denkvermogen.
Ik zei al eerder dat het lui maakt.
Je kunt zittend op je bank het licht dimmen, de gordijnen sluiten, het slaat feitelijk helemaal nergens op als je gezond bent.
Waarom moet je koffiezetapparaat gaan pruttelen elke ochtend om half 8?
Misschien heb je die ochtend helemaal geen zin in koffie.
En het is in no time gezet bovendien.

Ik heb de reservesleutel van onze auto, daarmee moet ik handmatig de deuren openen. De garage zei dat ik ook een sleutel voor afstandsbediening kan bestellen. Maar dat hoeft voor mij echt niet.
De vorige auto had ook allerlei piepjes en signaaltjes, ik werd er hor en dol van. :bobo
Dan reed ik op de snelweg, piep piep, of blauw lampje gloeide op.
Wat nu weer??
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Domotica

Bericht door Dodo »

Onze auto vertelt het als een van de banden niet genoeg opgepompt is. Ze doen er een tekeningetje bij, voor als je niet begrijpt wat de linkerachterband is :D Volvo heeft geen hoge pet op van zijn chauffeurs. Toch is de melding wel handig.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Domotica

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Onze auto vertelt het als een van de banden niet genoeg opgepompt is. Ze doen er een tekeningetje bij, voor als je niet begrijpt wat de linkerachterband is :D Volvo heeft geen hoge pet op van zijn chauffeurs. Toch is de melding wel handig.
Maar dat is iets anders. Je hebt ook een lampje voor oliepeil, waterpeil e.d. Dus dat valt onder waarschuwing.
Iets anders wordt het als hij weigert te starten omdat een band te zacht zou zijn.

We kregen een zgn. slimme meter. Nou, zo slim is ie blijkbaar toch niet, want ik kan al 3 maanden op rij de standen niet zien, omdat de meter niet afgelezen kon worden volgens de energieleverancier. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Domotica

Bericht door Tiberius »

Slim is een bijvoeglijk naamwoord bij meter, niet bij (personeel van) energieleverancier.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Ik geniet van de zaken die in huis allemaal geautomatiseerd gaan. Het kan mij niet geautomatiseerd genoeg gaan.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Domotica

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:Ik geniet van de zaken die in huis allemaal geautomatiseerd gaan. Het kan mij niet geautomatiseerd genoeg gaan.
Wat heb jij allemaal geautomatiseerd?
Ik ben opgegroeid in een >150 jaar oud huis dat in 1974 redelijk eenvoudig was opgeknapt. Daarna tamelijk weinig ontwikkelingen. In mijn eigen huis vind ik de ingebouwde kookwekker op de oven en de thermostaatkraan op de douche dus al het toppunt van domotica. Zelfs de deurbel is niet-elektrisch.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Domotica

Bericht door J.C. Philpot »

Het liefst zou ik mijn eigen hertenbout kaltstellen, en boven het vuur van de haard om het spit draaien.

Helaas heb ik geen wapenvergunning, en geen haard. Dus een gasfornuis word nog net getolereerd in mijn huis.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Het liefst zou ik mijn eigen hertenbout kaltstellen, en boven het vuur van de haard om het spit draaien.

Helaas heb ik geen wapenvergunning, en geen haard. Dus een gasfornuis word nog net getolereerd in mijn huis.
Neem eens contact op met Elbert Dijkgraaf :-)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Domotica

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Het liefst zou ik mijn eigen hertenbout kaltstellen, en boven het vuur van de haard om het spit draaien.

Helaas heb ik geen wapenvergunning, en geen haard. Dus een gasfornuis word nog net getolereerd in mijn huis.
Neem eens contact op met Elbert Dijkgraaf :-)
Ik wist niet dat die illegale vergunningen + wapentuig kon verstrekken. Maar voor de zekerheid overleg ik eerst even met mijn vrouw. Anders ben ik straks aangeschoten wild ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Het liefst zou ik mijn eigen hertenbout kaltstellen, en boven het vuur van de haard om het spit draaien.

Helaas heb ik geen wapenvergunning, en geen haard. Dus een gasfornuis word nog net getolereerd in mijn huis.
Neem eens contact op met Elbert Dijkgraaf :-)
Ik wist niet dat die illegale vergunningen + wapentuig kon verstrekken. Maar voor de zekerheid overleg ik eerst even met mijn vrouw. Anders ben ik straks aangeschoten wild ;)
Haha, nee, die heeft ooit laten zien dat hij ook jaagt en kookt, bakt en braad. Ik ga ervanuit dat het legaal was.
Kijk, als je natuurlijk per ongeluk een hert aanrijdt, kun jij er ook niet aan doen he. Dan is het bijna dierenmishandeling als je het beestje laat liggen..
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Domotica

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:Haha, nee, die heeft ooit laten zien dat hij ook jaagt en kookt, bakt en braad. Ik ga ervanuit dat het legaal was.
Kijk, als je natuurlijk per ongeluk een hert aanrijdt, kun jij er ook niet aan doen he. Dan is het bijna dierenmishandeling als je het beestje laat liggen..
Bedankt voor de tip. Ik geef nog aan je door of mijn auto de tocht van 120 km/h tussen de bomen en door het struikgewas overleeft heeft, en of er nog wat aan de grille is blijven hangen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 05 nov 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Domotica

Bericht door refo »

Dodo schreef:Onze auto vertelt het als een van de banden niet genoeg opgepompt is. Ze doen er een tekeningetje bij, voor als je niet begrijpt wat de linkerachterband is :D Volvo heeft geen hoge pet op van zijn chauffeurs. Toch is de melding wel handig.
Dat moet nu in elke nieuwe auto zitten.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Domotica

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef:
Ambtenaar schreef:Ik geniet van de zaken die in huis allemaal geautomatiseerd gaan. Het kan mij niet geautomatiseerd genoeg gaan.
Wat heb jij allemaal geautomatiseerd?
Ik ben opgegroeid in een >150 jaar oud huis dat in 1974 redelijk eenvoudig was opgeknapt. Daarna tamelijk weinig ontwikkelingen. In mijn eigen huis vind ik de ingebouwde kookwekker op de oven en de thermostaatkraan op de douche dus al het toppunt van domotica. Zelfs de deurbel is niet-elektrisch.
- rolluiken
- zonneschermen
- afzuigkap
- vaatwasser
- verlichting
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Domotica

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zita schreef:
Ambtenaar schreef:Ik geniet van de zaken die in huis allemaal geautomatiseerd gaan. Het kan mij niet geautomatiseerd genoeg gaan.
Wat heb jij allemaal geautomatiseerd?
Ik ben opgegroeid in een >150 jaar oud huis dat in 1974 redelijk eenvoudig was opgeknapt. Daarna tamelijk weinig ontwikkelingen. In mijn eigen huis vind ik de ingebouwde kookwekker op de oven en de thermostaatkraan op de douche dus al het toppunt van domotica. Zelfs de deurbel is niet-elektrisch.
- rolluiken
- zonneschermen
- afzuigkap
- vaatwasser
- verlichting
Vaatwasser? Hoe dan? Vanzelf het deurtje dicht en draien?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Domotica

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Vaatwasser? Hoe dan? Vanzelf het deurtje dicht en draien?
Hij bedoelt zijn vrouw ;) :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie