Moe van discussie

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3056
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Moe van discussie

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:
Mara schreef:
Herman schreef: Om bij de vergelijking van het zwembad te blijven. Je denkt soms tijdens het ouderenuurtje langs te komen om even rustig wat baantjes te trekken. Dan blijk je opeens in het speelkwartier van de pubers te zitten met hier en daar een bommetje.
Het forum is een uitlaatklep voor sommigen blijkbaar, omdat ze in hun eigen omgeving hun gal niet meer kwijt kunnen.
En dan ga je je heel druk maken over een toespraak, een foto die ergens opduikt van een minister zonder mondkapje, welke dominee waar heen gaat. ;)
Een beetje een rare opmerking, vind je niet? Schaar je jezelf ook onder die sommigen?
Ik vind het volstrekt logisch dat het forum ook functioneert als uitlaatklep. En daar is wat mij betreft alle ruimte voor. Maar omdat je niet weet wie je aan de andere kant van het internet aantreft, bijvoorbeeld iemand die je een deksel op de neus mept, is het soms wel eens handig wat diplomatiekere verwoording te kiezen.
ook dat. Maar helaas is diplomatiek ook niet altijd de oplossing. De ander voelt zich toch nat worden door de diplomatieke spettertjes.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moe van discussie

Bericht door DDD »

Ik vind wel dat Ad Anker de laatste tijd erg weinig ruimte krijgt om zijn mening te geven. Nu is die ook het meest extreem van alle moderators, maar ik vind het niet terecht als Mara deze reactie geeft, terwijl zij zelf ook duidelijk commentaar levert op drie deelnemers.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moe van discussie

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Ik vind wel dat Ad Anker de laatste tijd erg weinig ruimte krijgt om zijn mening te geven. Nu is die ook het meest extreem van alle moderators, maar ik vind het niet terecht als Mara deze reactie geeft, terwijl zij zelf ook duidelijk commentaar levert op drie deelnemers.
:super

Verder eens. Als Mara kaatst, mag ze de bal verwachten. En niet op de persoon spelen, voor wat dát waard is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moe van discussie

Bericht door Jantje »

Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moe van discussie

Bericht door huisman »

Jantje schreef:Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Dit topic heeft het Droste effect in zich. Moe zijn van een discusie en dan discussieren over het moe zijn van discussie en daar weer moe van worden enz. enz. enz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Moe van discussie

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Jantje schreef:Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Dit topic heeft het Droste effect in zich. Moe zijn van een discusie en dan discussieren over het moe zijn van discussie en daar weer moe van worden enz. enz. enz.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3056
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Moe van discussie

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef:
Jantje schreef:Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Dit topic heeft het Droste effect in zich. Moe zijn van een discusie en dan discussieren over het moe zijn van discussie en daar weer moe van worden enz. enz. enz.
Zou kunnen. Maar misschien proberen mensen te achterhalen wat chocolade nu goed maakt. Enniet te zoet of te bitter. En dan is het natuurlijk belangrijk dat je niet dat proces verstoort met nietszeggende toevoegingen. :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moe van discussie

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Jantje schreef:Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Dit topic heeft het Droste effect in zich. Moe zijn van een discusie en dan discussieren over het moe zijn van discussie en daar weer moe van worden enz. enz. enz.
Juist ja. Jij snapt me! :humhihi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Moe van discussie

Bericht door Mister »

DDD schreef:Ik vind wel dat Ad Anker de laatste tijd erg weinig ruimte krijgt om zijn mening te geven. Nu is die ook het meest extreem van alle moderators, maar ik vind het niet terecht als Mara deze reactie geeft, terwijl zij zelf ook duidelijk commentaar levert op drie deelnemers.
Werk aan de winkel, lees ik. :D
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Moe van discussie

Bericht door Mannetje »

Nou moe, wat een topic zeg! ;)

Maar als ik forummoe ben ga ik lekker forumslapen en dat raad ik ieder ander ook aan. Jammeren hoe slecht je het hier hebt en hoe naar het hier is, vind ik een beetje aandoenlijk...
-
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Moe van discussie

Bericht door Vervolgde »

Moe zijn van woorden. In andere woorden het zat zijn en er niet langer tegen kunnen.
We komen het tegen in de psalmen en dat is waartoe ik me nu ook beperk.

Geef ons gena, geef ons gena, o Heer',
En red ons tot Uw eer;
Wij zijn reeds moe van al de schampre woorden,
Die wij van smaders hoorden;
Ons treurig hart is moe van al het spotten,
En 't honend samenrotten
Der hovaardij, die needrigen veracht,
En weelderig belacht.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Moe van discussie

Bericht door Ad Anker »

Mister schreef:
DDD schreef:Ik vind wel dat Ad Anker de laatste tijd erg weinig ruimte krijgt om zijn mening te geven. Nu is die ook het meest extreem van alle moderators, maar ik vind het niet terecht als Mara deze reactie geeft, terwijl zij zelf ook duidelijk commentaar levert op drie deelnemers.
Werk aan de winkel, lees ik. :D
Ja mister, zet je modtools maar eens in. Je bent vast minder extreem als ik. :)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Moe van discussie

Bericht door samanthi »

Vervolgde schreef:Moe zijn van woorden. In andere woorden het zat zijn en er niet langer tegen kunnen.
We komen het tegen in de psalmen en dat is waartoe ik me nu ook beperk.

Geef ons gena, geef ons gena, o Heer',
En red ons tot Uw eer;
Wij zijn reeds moe van al de schampre woorden,
Die wij van smaders hoorden;
Ons treurig hart is moe van al het spotten,
En 't honend samenrotten
Der hovaardij, die needrigen veracht,
En weelderig belacht.
Beetje ongepast
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moe van discussie

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: En wat is er mis met een discussie? En waarom blijft iemand dan niet gewoon weg als er moeheid optreedt?
Ik denk Wim, als het echt discussie was, dus een heldere uitwisseling van argumenten, waarbij beide kanten naar elkaar luisteren en zich wat in de ander willen verplaatsen, dat die moeheid niet zo snel zou optreden.

Maar lees eens een stuk of 5 topics, die soms tot diep in de nacht worden gevuld, na. Dat echt uitwisselen van argumenten op inhoud, gebeurt maar heel zelden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Moe van discussie

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef:
Jantje schreef:Worden jullie hier nou ook zo moe van? :D
Dit topic heeft het Droste effect in zich. Moe zijn van een discusie en dan discussieren over het moe zijn van discussie en daar weer moe van worden enz. enz. enz.

Heerlijk als die mensen die enthousiast zich aanmelden bij een discussieforum, en later gaan klagen dat er discussies zijn.
Aan alle discussie-vermoeiden: Je hoeft hier niet te zijn.
Begin een naaiclub of een postzegelverzameling.
Plaats reactie