De voordelen van koud douchen

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Geytenbeekje »

Ik douche mij 2 a 3x per week is al voldoende omdat je huid al veel zichzelf reinigende oliën bevat
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef:Ik douche mij 2 a 3x per week is al voldoende omdat je huid al veel zichzelf reinigende oliën bevat
Die moet je eens uitleggen. Olie die zweet eet ofzo?
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Hoopvol »

Ad Anker schreef:
Hoopvol schreef:
Jantje schreef::haha :yahoo

Als het heel warm is zou ik elk dagdeel douchen joh. :quoi
Nou als ik uit mijn werk kom ben ik soms aardig vochtig van het zweet. En dan vind ik een paar minuten afspoelen toch echt wel lekker hoor. En plakkerig in je bed duiken vind ik ook niet bepaald lekker dus op warme dagen gebeurt het regelmatig dat ik 2x per dag douche. Je hoeft er toch niet een half uur onder te staan? Na een minuut of 3 ben ik er weer onder uit en ben ik lekker opgefrist.
En elke keer een schone onderbroek?
Ja
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door samanthi »

Hoopvol schreef:
Ad Anker schreef:
Hoopvol schreef:
Jantje schreef::haha :yahoo

Als het heel warm is zou ik elk dagdeel douchen joh. :quoi
Nou als ik uit mijn werk kom ben ik soms aardig vochtig van het zweet. En dan vind ik een paar minuten afspoelen toch echt wel lekker hoor. En plakkerig in je bed duiken vind ik ook niet bepaald lekker dus op warme dagen gebeurt het regelmatig dat ik 2x per dag douche. Je hoeft er toch niet een half uur onder te staan? Na een minuut of 3 ben ik er weer onder uit en ben ik lekker opgefrist.
En elke keer een schone onderbroek?
Ja
Wat een verspilling... :nananere
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Hollander »

Ik vermoed dat J.C. Philpot deze wending aan dit topic niet aan heeft zien komen ...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door J.C. Philpot »

Hollander schreef:Ik vermoed dat J.C. Philpot deze wending aan dit topic niet aan heeft zien komen ...
Inderdaad. En dit gaat mij niet in de kouwe (douche) kleren zitten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door FlyingEagle »

Wij douchen om de dag. Weer of geen weer. We nemen onze dochter gelijk mee. Zal binnenkort wel stoppen omdat ze gaat kruipen en dan ‘s avonds voor het slapen gaan opgefrist moet worden.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:Ik douche mij 2 a 3x per week is al voldoende omdat je huid al veel zichzelf reinigende oliën bevat
Dat verschilt per persoon.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

Ik douche gemiddeld genomen denk 5 a 6x per week. Zondags eigenlijk nooit, dus 7x per week word hem niet ;)
Zijn er meer mensen die niet of zondag douchen? Het is overigens geen wet van Meden en Perzen, een heel enkel keertje gebeurd het toch wel. Dat is dan ook geen probleem. En soms heb ik door de week een keer geen zin, of het is niet perse nodig, dan sla ik ook over.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door DDD »

Ik douche een of twee keer per dag, afhankelijk van de temperatuur, en vrijwel altijd zonder zeep of doucheschuim. Dat bevalt heel goed. De huid wordt er stukken mooier van.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Tiberius »

Waarom zou je op zondag niet douchen?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:Waarom zou je op zondag niet douchen?
Dat vraag ik me ook af. Bij m’n vrouw vroeger thuis mocht het ook nooit, heb ik echt nooit begrepen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Ik douche gemiddeld genomen denk 5 a 6x per week. Zondags eigenlijk nooit, dus 7x per week word hem niet ;)
Zijn er meer mensen die niet of zondag douchen? Het is overigens geen wet van Meden en Perzen, een heel enkel keertje gebeurd het toch wel. Dat is dan ook geen probleem. En soms heb ik door de week een keer geen zin, of het is niet perse nodig, dan sla ik ook over.
Wij douchen ook niet op zondag, behoudens zeer uitzonderlijke bijzondere gevallen.

Het is geen wet van meden en perzen wat mij betreft, maar wij willen ergens een grens stellen, en ons daar aan houden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb wel eens een plons genomen in het zwembad omdat ik steeds moest zweten en de hitte uit mijn lichaam wilde hebben.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Hoopvol »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik douche gemiddeld genomen denk 5 a 6x per week. Zondags eigenlijk nooit, dus 7x per week word hem niet ;)
Zijn er meer mensen die niet of zondag douchen? Het is overigens geen wet van Meden en Perzen, een heel enkel keertje gebeurd het toch wel. Dat is dan ook geen probleem. En soms heb ik door de week een keer geen zin, of het is niet perse nodig, dan sla ik ook over.
Wij douchen ook niet op zondag, behoudens zeer uitzonderlijke bijzondere gevallen.

Het is geen wet van meden en perzen wat mij betreft, maar wij willen ergens een grens stellen, en ons daar aan houden.
Wij douchen normaal gesproken ook niet op zondag net als J.C. Philpot. Maar wij zetten in normale gevallen ook geen vaatwasser of wasmachine aan. Zou het echt niet mogen? Ik weet het niet. Maar het hoeft niet per se. De dag erna is er een hele dag tijd om de vaat te doen en de was weg te wassen.
Plaats reactie