Beroepingswerk discussie [7]

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

Voor mij liever bier en shag. :haha
pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:15 Eerlijk gezegd vind ik juist Bezorgd met enige regelmaat belerend maar dat laat ik maar voor wat het is.
Een beetje stelligheid op een forum kan geen kwaad. ;)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

Mister schreef: 25 mar 2023, 20:18
Zeeuw schreef: 25 mar 2023, 19:57
MGG schreef: 25 mar 2023, 19:55
GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 19:51 Niet
Invullen
Voor
Een
Ander

Daar kan @Bezorgd nog wat van leren!
Ik ook hoor. Regelmatig moet ik de backspace gebruiken, omdat ik iets te snel invul/interpreteer.
Ik ook. Ik had in dit geval eigenlijk moeten zeggen: 'Pierre, bedoel je dit nu richting Bezorgd?' ipv mijn grote digitale waffel open te trekken. Excuses daarvoor Pierre, ook deze gaat op de stapel voor het glas wijn en de sigaar die we gaan drinken.
Drink jij sigaren? :D
Zeker zeker. En meestal maken we het af door wat cognac te pruimen. :)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:43 Voor mij liever bier en shag. :haha
pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:15 Eerlijk gezegd vind ik juist Bezorgd met enige regelmaat belerend maar dat laat ik maar voor wat het is.
Een beetje stelligheid op een forum kan geen kwaad. ;)
Bier en shag? Affreus. (Alhoewel, zo heel af en toe een door mijn neefje zelfgedraaide zware Van Nelle..).
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef: 25 mar 2023, 20:31
GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 20:11
Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:09 Gemeenten worden door predikanten geadviseerd een bepaalde ds te beroepen, en dssen worden geadviseerd eens goed over een beroep na te denken , "Want die gemeente is wel wat voor jou"
Wie doet dat? De consulent? Dan mag hij de kerkenraad alhier ook wel wat advies komen geven.
Deze opmerking had ik dan net niet van je verwacht :)
Waarom niet?
Weet je toch wel wie hier de consulent is?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:43 Voor mij liever bier en shag. :haha
pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:15 Eerlijk gezegd vind ik juist Bezorgd met enige regelmaat belerend maar dat laat ik maar voor wat het is.
Een beetje stelligheid op een forum kan geen kwaad. ;)
Tja, laat mij dat nu ook hebben;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef: 25 mar 2023, 21:09
Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:43 Voor mij liever bier en shag. :haha
pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:15 Eerlijk gezegd vind ik juist Bezorgd met enige regelmaat belerend maar dat laat ik maar voor wat het is.
Een beetje stelligheid op een forum kan geen kwaad. ;)
Tja, laat mij dat nu ook hebben;)
Weet ik ;)

@Zeeuw "Affreus" moest ik even Googlen, maar ja eenvoudige komaf he, dan blijf je zo ;)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef: 25 mar 2023, 21:09
Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:43 Voor mij liever bier en shag. :haha
pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:15 Eerlijk gezegd vind ik juist Bezorgd met enige regelmaat belerend maar dat laat ik maar voor wat het is.
Een beetje stelligheid op een forum kan geen kwaad. ;)
Tja, laat mij dat nu ook hebben;)
We zullen het over ondergetekende maar niet hebben.

Feit blijft in ieder geval dat het ongelijk van @Bezorgd duidelijk is aangetoond met het bericht wat ik deelde. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 21:15

@Zeeuw "Affreus" moest ik even Googlen, maar ja eenvoudige komaf he, dan blijf je zo ;)
Ach, er was een freule vroeger in de Donald Duck die het woord vaak gebruikte...
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 21:06
Ararat schreef: 25 mar 2023, 20:31
GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 20:11
Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 20:09 Gemeenten worden door predikanten geadviseerd een bepaalde ds te beroepen, en dssen worden geadviseerd eens goed over een beroep na te denken , "Want die gemeente is wel wat voor jou"
Wie doet dat? De consulent? Dan mag hij de kerkenraad alhier ook wel wat advies komen geven.
Deze opmerking had ik dan net niet van je verwacht :)
Waarom niet?
Weet je toch wel wie hier de consulent is?
Jazeker, daar heb ik tamelijk actieve herinneringen aan.
... maar advies van de consulent... Affreus!
Ik dacht dat je niet zo gecharmeerd was van al dat menselijk ingrijpen in het beroepingswerk.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dat klopt inderdaad. En dat is nu precies de reden waarom ik hoop dat de consulent wat advies geeft. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 21:30 Dat klopt inderdaad. En dat is nu precies de reden waarom ik hoop dat de consulent wat advies geeft. ;)
Het zou amusant zijn als een van jullie ouderlingen ook op rf zit. Helemaal als hij ook nog bij jou op huisbezoek komt.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 21:30 Dat klopt inderdaad. En dat is nu precies de reden waarom ik hoop dat de consulent wat advies geeft. ;)
Ik denk dat hij zal zeggen: "waarom wil je mijn advies? Als de Heere wil dat er een predikant komt, zál hij komen." adviseren is mensenwerk.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

MGG schreef: 25 mar 2023, 21:48
GerefGemeente-lid schreef: 25 mar 2023, 21:30 Dat klopt inderdaad. En dat is nu precies de reden waarom ik hoop dat de consulent wat advies geeft. ;)
Het zou amusant zijn als een van jullie ouderlingen ook op rf zit. Helemaal als hij ook nog bij jou op huisbezoek komt.
Als ie enigszins humor had zou ie vragen of er nog een sollicitatiebrief gepost dient te worden.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef: 25 mar 2023, 20:31
Mister schreef: 25 mar 2023, 20:18
Zeeuw schreef: 25 mar 2023, 19:57
MGG schreef: 25 mar 2023, 19:55

Ik ook hoor. Regelmatig moet ik de backspace gebruiken, omdat ik iets te snel invul/interpreteer.
Ik ook. Ik had in dit geval eigenlijk moeten zeggen: 'Pierre, bedoel je dit nu richting Bezorgd?' ipv mijn grote digitale waffel open te trekken. Excuses daarvoor Pierre, ook deze gaat op de stapel voor het glas wijn en de sigaar die we gaan drinken.
Drink jij sigaren? :D
Wijn is prima, samen met Bezorgd, Ankers en Mister;)
Ik bied me aan om ook aan te sluiten. :)
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door KDD »

Bezorgd schreef: 25 mar 2023, 18:36 Dit soort discussies zijn idd de meest merkwaardige.

Het moet altijd allemaal maar bijzonder.
Hoe bijzonderder hoe 'echter'.

De Heere leidt door alles heen. Ook door ons willen en werken.
Prima dat het de ene keer meer openbaar komt dan de andere keer, maar het een sluit het ander niet uit.
Ik ben bang dat we de gewone weg teveel negeren. Ik heb het volgende van ds JG Feenstra gelezen deze week. Uit zijn verklaring van de geloofsbelijdenis:

God heeft aan de geloovigen dit boek (algemene openbaring KDD) gegeven, opdat zij er dagelijks in zouden lezen, maar dan bij het licht van Gods Woord en gewapend met de bril van de Heilige Schrift. Wie de Schrift kent, weet ook welke groote plaats daarin gegeven wordt aan de verheerlijking van den naam des Heeren in de natuur. Lees slechts Psalm 8 en Psalm 19. Een zeer sterk bewijs voor de beteekenis van de algemeene openbaring Gods voor de geloovigen vinden wij in Job 38-41. De HEERE zal Job terecht zetten. En hoe doet Hij dat? Geheel anders dan wij zouden verwachten. God spreekt tot Job over Zijne openbaring. Hij wijst op het wondere in de schepping en de onderhouding van alle dingen. God komt tot Job als hij ziek is en spreekt op ziekenbezoek tot Job. Over welke dingen? Over heel gewone dingen. Over de sneeuw, den regen, de sterren, de bliksemen, den leeuw, de raaf, de geiten, den ezel, de pauw, de ooievaar, den struisvogel, het paard, den arend, den behemoth, den leviathan. Lees eens de beschrijvingen van het paard in hoofdstuk 39:22-28 [Job. 39:19-25].

b. Opdat zij de Souvereiniteit Gods leeren kennen.
Daarom doet God het. Opdat Hij Job zou brengen tot het besef, de erkenning dat God is de absolute Souverein. Dat Hij, als de Schepper van alle schepselen, de Vrijmachtige is, Die met het Zijne kan doen wat Hem behaagt, dus ook met Job. Dat helpt veel meer dan die eigengerechtige en kwasi-vrome gesprekken, die de vrienden van Job hebben gehouden. Want als God zoo tot Job heeft gesproken, dan zegt Job: "Zoo heb ik dan verhaald, hetgeen ik niet verstond, dingen, die mij te wonderbaar waren, die ik niet wist. Ik verfoei mij en heb berouw in stof en asch".
Plaats reactie