Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Van Ewijk »

Mijn vrouw was dit weekend bij haar ouders en ik nam van de gelegenheid gebruik om haar lievelingsgordijnen nu eindelijk eens een keer te wassen.
Helaas had ik de temperatuur op 60 gezet in plaats van 30 en nu erger ik me er aan dat dit al de tweede nacht is dat ik op de bank moet slapen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Pak er een gordijn bij, dan heb je het in ieder geval warmer! :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:Pak er een gordijn bij, dan heb je het in ieder geval warmer! :D
Dan is het weer zo licht in je kamer. :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Het is ook tamelijk oenig om gordijnen te gaan wassen als je a. niet weet hoe dat moet en b. je vrouw afwezig is. Het is nog een weldaad dat je een plekje op de bank krijgt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

Van Ewijk schreef:Mijn vrouw was dit weekend bij haar ouders en ik nam van de gelegenheid gebruik om haar lievelingsgordijnen nu eindelijk eens een keer te wassen.
Helaas had ik de temperatuur op 60 gezet in plaats van 30 en nu erger ik me er aan dat dit al de tweede nacht is dat ik op de bank moet slapen.
Het zijn maar gordijnen hè.
Vertel dat eens aan je vrouwAfbeelding
Ik zou 30 jaar geleden ook door het lint zijn gegaan.
Inmiddels ouder (en iets wijzer) schaam ik me waar ik me druk om maakte en relativeer veel.
En zie juist de liefde van het gebaar bijvoorbeeld Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik zou denk ik ook wel boos zijn hoor. Dat begrijp ik wel. Ik ben het voor deze keer met Ad eens :nonnon
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Soms moet ik gewoon lachen om Van Ewijk. Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn, en nu weer wast hij de gordijnen zo, zodat ze nu in het poppenhuis passen. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar blijkbaar zijn er mensen die zo kunnen handelen. Goed bedoeld, maar met een o zo funeste afloop.
Pietjes Bell bestaan blijkbaar in het echt ;)
-
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik dacht eigenlijk ook dat het een grapje was. :D
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Mannetje schreef:Soms moet ik gewoon lachen om Van Ewijk. Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn, en nu weer wast hij de gordijnen zo, zodat ze nu in het poppenhuis passen. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar blijkbaar zijn er mensen die zo kunnen handelen. Goed bedoeld, maar met een o zo funeste afloop.
Pietjes Bell bestaan blijkbaar in het echt ;)
Nee! :haha
Vertel daar eens iets meer over @Van Ewijk?
Orchidee schreef: (...)
En zie juist de liefde van het gebaar bijvoorbeeld
Misschien vult Van Ewijkerin het in als non-verbaal verwijt...

Je ziet, we leven mee. :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

@Van Ewijk, als het nog een week aanhoud, pak dan de fiets en volg de dijk in westelijke richting. Als je dan van onze gordijnen afblijft, zetten we een bed voor je klaar :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Mannetje schreef:Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn
Dat herinnert me aan die keer dat we op de avond voor we op vakantie gingen een bord eten voor onze oudste in de magnetron gezet hadden omdat hij later thuis zou komen van voetbaltraining ofzo. Wij gingen die avond vroeg slapen omdat we rond 4 uur in de nacht wilden vertrekken. Na een dag of wat begon het wat typisch te ruiken, maar de buren die de planten verzorgden hadden toch nog een paar dagen nodig om te ontdekken wat de bron van die geur was. Zoonlief bleek een patatje op de voetbalclub gegeten te hebben. :humhihi
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:Het is ook tamelijk oenig om gordijnen te gaan wassen als je a. niet weet hoe dat moet en b. je vrouw afwezig is. Het is nog een weldaad dat je een plekje op de bank krijgt.
Inderdaad.
Bij ons is het meestal andersom: dan gaat mijn vrouw de gordijnen wassen, terwijl ik denk 'waar is dat voor nodig? ze zijn niet eens vuil'.
Van al dat wassen slijten ze alleen maar.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Van Ewijk schreef:Mijn vrouw was dit weekend bij haar ouders en ik nam van de gelegenheid gebruik om haar lievelingsgordijnen nu eindelijk eens een keer te wassen.
Helaas had ik de temperatuur op 60 gezet in plaats van 30 en nu erger ik me er aan dat dit al de tweede nacht is dat ik op de bank moet slapen.
Het zijn maar gordijnen hè.
Vertel dat eens aan je vrouwAfbeelding
Ik zou 30 jaar geleden ook door het lint zijn gegaan.
Inmiddels ouder (en iets wijzer) schaam ik me waar ik me druk om maakte en relativeer veel.
En zie juist de liefde van het gebaar bijvoorbeeld Afbeelding
Ik maak mij daar ook niet druk om. Het zijn 'maar 'gebruiksvoorwerpen

Net zoals vorige week mijn oudste met 3 kapotte broeken thuiskwam; uit bomen springen, langs spijkers haken etc. Mijn enige vragen zijn dan of hij lekker gespeeld heeft en of hij misschien de rest van de vakantie oude broeken aan wil doen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:Het is ook tamelijk oenig om gordijnen te gaan wassen als je a. niet weet hoe dat moet en b. je vrouw afwezig is. Het is nog een weldaad dat je een plekje op de bank krijgt.
Ik zou bijzonder blij zijn als mijn man zou beslissen om de gordijnen in mijn afwezigheid te wassen. Net zoals ik blij ben als ik thuiskom en hij heeft een nieuwe kast getimmerd, de ramen heeft gewassen of eten heeft gekookt. Dat moet je koesteren.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:Het is ook tamelijk oenig om gordijnen te gaan wassen als je a. niet weet hoe dat moet en b. je vrouw afwezig is. Het is nog een weldaad dat je een plekje op de bank krijgt.
Inderdaad.
Bij ons is het meestal andersom: dan gaat mijn vrouw de gordijnen wassen, terwijl ik denk 'waar is dat voor nodig? ze zijn niet eens vuil'.
Van al dat wassen slijten ze alleen maar.
Precies, ze op hooguit wat stoffig worden, maar volgens klop je dat er zo uit.
Ik kan de topics van VanE wel waarderen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie