Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4162
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Maanenschijn »

Geytenbeekje schreef:
pierre27 schreef:Even iets anders, fijn te lezen dat er veel gebed is geweest deze dagen voor de mannenbroeders in Gouda!
Ik heb niet het idee dat dit ook zo allemaal gaat in de HHK met bidstond en dergelijke aandacht.
Tuurlijk wel. Alleen verkeren we hier op RF een beetje in een GG-bubbel :huhu
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8313
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef:
Geytenbeekje schreef:
pierre27 schreef:Even iets anders, fijn te lezen dat er veel gebed is geweest deze dagen voor de mannenbroeders in Gouda!
Ik heb niet het idee dat dit ook zo allemaal gaat in de HHK met bidstond en dergelijke aandacht.
Tuurlijk wel. Alleen verkeren we hier op RF een beetje in een GG-bubbel :huhu
Heeft men een avond van te voren ook ergens een kerkdienst/bindstondienst?
Henk J
Berichten: 2643
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Henk J »

Geytenbeekje schreef:
pierre27 schreef:Even iets anders, fijn te lezen dat er veel gebed is geweest deze dagen voor de mannenbroeders in Gouda!
Ik heb niet het idee dat dit ook zo allemaal gaat in de HHK met bidstond en dergelijke aandacht.
Nou, moet zeggen dat ik er meestal pas achterkom dat er een synode was als er een foto in het RD staat. Teveel aandacht is ook niet goed denk ik, uiteindelijk wordt de kerk van onderaf geregeerd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33377
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Tiberius »

Job schreef:
Tiberius schreef:Waarom zou je het bij jezelf zoeken? Gezeur is gezeur.
Omdat ik merk dat hij met zijn toon in mijn irritatiezone zit en het is nu eenmaal zo dat dat veel over mezelf zegt. Da's een psychologisch fenomeen. Ik vond hem ook helemaal niet zeuren trouwens.
Hm, ik zit dan minder complex in elkaar blijkbaar: gezeur is gezeur en daar houd ik niet van. Punt.
Andere mensen houden wel van gezeur (zoals de één graag een rode en een ander een groene auto wil hebben), maar aan mij is dat niet besteed.
Dat heeft weinig met psychologie te maken.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Valcke »

Evangelist schreef:
MGG schreef:Calvijn: 'Terar dum prosim'; dat is: 'Laat mij verteren, als ik maar nuttig ben. Ik durf geen oordeel te vellen over mensen die vanuit de liefde tot God zichzelf volledig wegcijferen.
Dat is een onbijbelse uitspraak van Calvijn! Gaat o.a. in tegen de uitleg van het zesde gebod in de HC: roofbouw plegen op je gezondheid.
En waaruit blijkt dat Calvijn dit citaat zó bedoelde alsof hij geen zorg hoefde te dragen voor het lichaam en voor zijn gezondheid?

M.i. drukt 'verteren' in dit verband zijn grote ijver uit en het zichzelf met lichaam en ziel stellen als een levende offerande in de dienst van God. Zoals een offer verteerd wordt, zo wordt ook de persoon verteerd in de dienst van God. Deze beeldspraak is gewoon Bijbels (zie bv. Rom. 12:1). In het citaat staat überhaupt niets dat met het zesde gebod te maken heeft.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Job »

Tiberius schreef:
Job schreef:
Tiberius schreef:Waarom zou je het bij jezelf zoeken? Gezeur is gezeur.
Omdat ik merk dat hij met zijn toon in mijn irritatiezone zit en het is nu eenmaal zo dat dat veel over mezelf zegt. Da's een psychologisch fenomeen. Ik vond hem ook helemaal niet zeuren trouwens.
Hm, ik zit dan minder complex in elkaar blijkbaar: gezeur is gezeur en daar houd ik niet van. Punt.
Andere mensen houden wel van gezeur (zoals de één graag een rode en een ander een groene auto wil hebben), maar aan mij is dat niet besteed.
Dat heeft weinig met psychologie te maken.
Gefeliciteerd dan :-) ! Want het is idd niet altijd prettig om complex te denken. Al kan, zeg ik tegen mezelf, een beetje zelfreflectie nooit kwaad.
Het zeurencitaat kwam overigens niet van mij en ik herken me daar ook niet in. Ik vind deze dominee zeker niet zeurderig. Ik vind regelmatig iets van zijn wijze van uitdrukken, en dit is gelijk het laatste wat ik erover wil zeggen. Verder veel waardevols te lezen in oa de Saambinder en daar gaat het om.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Bezorgd »

Komt er nog een RD verslag van de besloten vergadering van gisterenavond?
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:Komt er nog een RD verslag van de besloten vergadering van gisterenavond?
Waarschijnlijk een persbericht ofzo.
Althans, ik hoop het.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11436
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mister »

Bezorgd schreef:Komt er nog een RD verslag van de besloten vergadering van gisterenavond?
Gezien het idee van beslotenheid, wat denk je zelf? :D
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Bezorgd »

Mister schreef:
Bezorgd schreef:Komt er nog een RD verslag van de besloten vergadering van gisterenavond?
Gezien het idee van beslotenheid, wat denk je zelf? :D

Ik neem aan dat er inderdaad een soort van persbericht komt?
De achterban wil toch weten wat de koers wordt, lijkt me.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Tom »

Ja. Het moderamen zou toch tenminste een persbericht naar het RD kunnen sturen of op gergeminfo.nl kunnen zetten...
Mannetje
Berichten: 7845
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mannetje »

Tom schreef:Ja. Het moderamen zou toch tenminste een persbericht naar het RD kunnen sturen of op gergeminfo.nl kunnen zetten...
Wellicht wordt er op een vervolgzitting verder over gesproken. En er komt vast wel een keer nieuws over.
-
Zeeuw
Berichten: 11745
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Zeeuw »

Tom schreef:Ja. Het moderamen zou toch tenminste een persbericht naar het RD kunnen sturen of op gergeminfo.nl kunnen zetten...
Nou, zeker. Of gewoon posten op refoforum. Op zijn minst he.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12171
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Herman »

Tom schreef:Ja. Het moderamen zou toch tenminste een persbericht naar het RD kunnen sturen of op gergeminfo.nl kunnen zetten...
Het lijkt me meer in lijn van de verwachting liggen dat daarover een zeer afgewogen stukje in de Saambinder komt.
Erskinees
Berichten: 2767
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Erskinees »

Er staat al een persbericht op GGInfo. Uiteraard gaat de GG mee in het plan van de GBS. Er lijkt helaas nog geen ruimte te zijn voor plaatselijke gemeenten om de HSV te gaan gebruiken.
Plaats reactie