Amerika

Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Amerika

Bericht door Madtice »

Wie is er wel 's in Amerika geweest en zo ja? Waar en waarom? Vond je het wat?

Ben benieuwd naar de verhalen.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik ben 2x in noord-amerika geweest en dan in Canada en de USA. Canada in Alberta, Ontario en British Columbia en in de USA in Montana, Utah en nog een staat. Ik was daar voor vakantie.

Het is daar schitterend!.

Zeker de moeite waard om daar eens te kijken in je leven.

Ik hoop heel misschien volgend jaar een bezoek te brengen aan zuid of midden-amerika.

[Veranderd op 29/10/02 door Matthijs]
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Waarom niet Rens? Ben je zo louche of crimi dat ze het zaakje niet vertrouwen? :,

Bienveillance
anne

Bericht door anne »

Mijn vader is net terug gekeerd uit Canada. Ook is hij vorige week in Amerika geweest. Hij is helemaal gecharmeerd van de Canada...
Wie weet, vlieg ik binnenkort ook van het forum af, richting het canadese....
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Altijd doen Anne, als je de kans hebt. Ik zal er nooit geen spijt van krijgen.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Amerika is een superland! Ik ben er twee keer geweest. De eerste keer was op een soort van evangelisatiecampagne naar zowel een rijkeluis camping in South Carolina als naar ghetto's en trailercamps in Dalton, Georgia. Een wereld van verschil, maar de ghetto's waren veel mooier om in bezig te zijn. We gingen er sporten met de tieners en de kinderen, en van daaruit vertelde we ze over God en Jezus. Het was mooi om te zien hoe je de harten van die kinderen kon zien veranderen in hun ogen. Wel jammer was het toen we ze aan het eind kwijt raakte aan de drugsdealers die het trailercamp in kwamen rijden met van die grote pick-up trucks. Op dat moment hadden die een beter 'evangelie' voor die kinderen, helaas. Het was ellende en vreugde in één week.

De tweede keer was wat luxueuzer, toen ben ik met mijn vriendin en haar vriendin naar een goede vriendin van mij in Los Angeles geweest. Dat is een mooie stad, ongelooflijk. Echt van alles te doen daar. Ik ga er waarschijnlijk ook weer heen volgende zomer en in 2004 naar UCLA (University of California) om mijn scriptieonderzoek te doen in en over Los Angeles.

Verder ben ik nog wel 's bij een vriend geweest in Illinois, dat is weer een hele ander omgeving, maar ook mooi hoor.
Olli

Bericht door Olli »

Amerika lijkt me een heel mooi land. Lekker ruim. Echt de ruimte om melkveebedrijven op de zetten met een paar duizend koeien.
Niet dat ik dat zelf zou willen, maar het is wel ideaal. Als je tenminste kijkt wat voor machines er ook rijden in het land, dan zijn we hier maar prutsers.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Als melkkoe zit je wel goed in Amerika, maar als 'vleeskoe' wat minder. Die beesten, met name gebruikt door de fast food industrie, hebben het ongelooflijk slecht. Alles moet efficitient, de dieren worden machines, maar nog slechter behandeld dan machines. Alles moet snel, en veiligheid en dierenrechten worden niet zo snel meer in acht genomen. Maar laten we vooral die oerkapitalisme aanmoedingen mensen! (niet voor jou bedoeld hoor, Olli :) )
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ja zeker Ollie als je daar geweest bent dan zijn zelfs de grote boeren hier in je ogen hobby boeren... In Alberta heb ik een Ranch gezien van een hollander met maar liefst 50.000 stuks vee... Niet normaal gewoon.... En trekkers zo groot! Dan hebben ze hier maar speelgoed trekkertjes....
Olli

Bericht door Olli »

Ja Matthijs ik ben nog zeker een keer van plan om naar Canada of Amerika te gaan. Schitterend die grote bedrijven.

Maar Madtice wat je zegt over die vleeskoeien, dat zou kunnen hoor, en dat vind ik ook niet kunnen.
Net zoals het gebruik van BST bij melkkoeien in Amerika. Vind ik ook niet kunnen. BST is een melkstimulerend hormoon. Hierdoor kunnen koeien met gemak 1000 dagen aan de melk zijn in één lactatieperiode. (periode tussen twee keer kalven dus.)
Maar het geval is vaak dat koeien niet meer aan de tweede keer kalven toekomen omdat ze gewoon op zijn. Kijk en dat vind ik een beetje ver gaan.
anne

Bericht door anne »

Velen denken dat het daar op technisch gebied ver voor loopt, maar het blijkt uit ervaringen niet...
Ons westen is veel vooruitlopender, als je daar in de praktijk kijkt hoe ze in fabrieken en dergelijk werken, dan vraag je je af, wat voor beeld je voor ogen hebt van AMERIKA...


[Veranderd op 15/11/02 door anne]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben alleen in Mexico geweest een schitterend land, althans het stuk wat ik er van gezien heb.
En Anne ik ben het met je eens, iedereen kijkt wel op tegen Amerika maar als ik het vaak zie dan denk ik het zijn net een stel grote kinderen bij elkaar die altijd alles groter en beter willen en weten.
Alleen zijn ze zo vooruitstrevend dat vele hen toch ook weer voorbij steven.
Kijk nu alleen maar eens naar ons eigen land. Waar worden wij al niet gevraagd als het gaat om grote waterwerken, we staan toch over heel de wereld hene bekend met de Deltawerken en noem maar op. Overal in dewereld komt men Nederlanders tegen op het gebied van waterwerken.
En dan onze SmitTak, als er ergens maar wat misgaat zijn zij het vaak die de zaak weer klaren.
Amerika een mooi land (hoor ik altijd) maar wel een land met bijna alleen kinderen en kinderachtig gedrag.
anne

Bericht door anne »

Dit klinkt ook wel ver om iedereen kinderen daar te noemen. Maar Amerika en Canada hebben gewoon de naam, je verwacht veel, je verwacht daar gewoon bij wijze van spreken robots, die al alles doen voor de mensen. Maar dit is absoluut niet zo. Het is eerder zo, dat het telkens Amerika en Canada is die verbaast zijn over onze hoge technische producten. Veel kennen ze nog niet...
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Omdat ik veel familie in Canada heb wonen ben ik daar een keer of zes geweest. En wel vooral in Norwich, Ontario. Dat kan ik niemand aanraden: Een groter gat is er op de hele wereld niet te vinden. Nergens op de wereld vond ik zoveel Hollandse bekrompenheid bij elkaar op zo'n klein stukje land. Wil je Canada beleven, ga dan niet naar een Hollandse enclave.

Ik heb wel een beetje rondgetrokken; Toronto, Montreal, Niagara Falls... Dat zijn wel indrukwekkende plaatsen. De provincie Prince Edward Island schijnt fantastisch mooi te zijn, maar daar ben ik nooit geweest.

Omdat ik altijd relatief dicht bij de grens was, bezochten we iedere keer wel een paarkeer de VS. Michigan, New York, Pennsylvania, New Jersey en de drie Noordoostelijke staten ten oosten van Quebec. Een aanrader is om de Niagara Falls eens vanaf de Amerikaanse zijde te zien. Vanaf Canada is het heel commercieel, vanaf de New York-kant heel natuurlijk.

Over New York gesproeken: een hele boeiende stad. Toen ik NY in '95 bezocht stonden de Twin Towers er overigens nog.
Plaats reactie