Ik wil toch even wat kwijt...

Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Piet Puk »

Dat een aangekondigde waarschuwing e.d. op basis van deelname aan een topic natuurlijk een beetje vreemd is, los van wat iemand heeft gezegd
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Apologeet »

Wat zeg ik er verkeerd aan dan als ik zeg dat ik het hier naar mijn zin heb?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Tiberius »

MGG schreef:Na vanavond heb ik besloten om mijn account te verwijderen en weer alleen mee te lezen. (Al zal ik eerst moeten uitzoeken waar ik mijn account kan verwijderen ;) )

Ik merk dat ik mij om bepaalde zaken te druk maak en het ook niet na kan laten om erop te reageren. Hierbij ben ik soms (te) fel en zo wil ik niet zijn.

Mocht ik iemand (in een discussie) onrecht aangedaan hebben, dan (nogmaals) mijn excuses.

Gezegden feestdagen gewenst.
Accounts verwijderen doen we niet vanuit beleidsmatig oogpunt, omdat de meeste vertrekkers binnen no-time weer terug zijn. Afscheid nemen blijkt hier meestal alleen een (wat bijzondere) vorm van aandacht vragen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:Na vanavond heb ik besloten om mijn account te verwijderen en weer alleen mee te lezen.
Hier zit ik ook al een tijd over te denken. Als ik eens niet meer reageer weten we wat er is. Zeker hoop ik niet meer reageren op allerlei zaken die niet stichten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door GGotK »

Piet Puk schreef:Dat een aangekondigde waarschuwing e.d. op basis van deelname aan een topic natuurlijk een beetje vreemd is, los van wat iemand heeft gezegd
Ook dat is bevreemdend ja. Maar volgens mij heeft de moderator ook een foutje gemaakt door de bewuste laatste moderatorwaarschuwing over de zaak Middelburg in het topic Gereformeerde Gemeente te zetten ipv Beroepingswerk discussie. Maar goed, dat laat onverlet dat het allemaal niet fraai was, dat kunnen we zonder moderatorwaarschuwing wel zien. Laten we hopen dat Middelburg Gereformeerde Gemeente zijn account niet opheft, want we kunnen hier op refoforum toch niemand van node missen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Tiberius »

Je hoop komt uit: hij kan zijn account niet opheffen.
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Christen »

-DIA- schreef:
MGG schreef:Na vanavond heb ik besloten om mijn account te verwijderen en weer alleen mee te lezen.
Hier zit ik ook al een tijd over te denken. Als ik eens niet meer reageer weten we wat er is. Zeker hoop ik niet meer reageren op allerlei zaken die niet stichten.
O dan denken we 'Dia doet een winterdutje ;)'. Meestal is tie korter dan gedacht ;).

Is er nog iets te beleven in 't Olde R....? Een dezer dagen?

Naar het bos met plu? Oliebollen eten? Midwinterhoorn? (Hoe je dat schrijft...geen idee..)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door -DIA- »

Christen schreef:
-DIA- schreef:
MGG schreef:Na vanavond heb ik besloten om mijn account te verwijderen en weer alleen mee te lezen.
Hier zit ik ook al een tijd over te denken. Als ik eens niet meer reageer weten we wat er is. Zeker hoop ik niet meer reageren op allerlei zaken die niet stichten.
O dan denken we 'Dia doet een winterdutje ;)'. Meestal is tie korter dan gedacht ;).

Is er nog iets te beleven in 't Olde R....? Een dezer dagen?

Naar het bos met plu? Oliebollen eten? Midwinterhoorn? (Hoe je dat schrijft...geen idee..)
Nee, geen winterdutje. We moeten juist wakker blijven. We zien een beginsel der smarten, het is de tijd dat we werkelijk moeten waken. Vanmiddag hebben een korte wandeling gemaakt door ons geboortedorp.
Ik luisterde naar deze ernstige preek, en daar past niet bij om luchtig over te doen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/11 ... 9500001180
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door DDD »

Wat jammer dat deze dominee zelfs woorden als vertoeven en verbeiden niet eens uitlegt. Ik vind dat echt heel spijtig en ook wel kwalijk.

Maar een goede organist en ook veel goede dingen in de preek.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Wat jammer dat deze dominee zelfs woorden als vertoeven en verbeiden niet eens uitlegt. Ik vind dat echt heel spijtig en ook wel kwalijk.

Maar een goede organist en ook veel goede dingen in de preek.
Neem het toch ter harte! Ik moet hier wel zeggen: Tast Gods knechten niet aan.
Verder ga ik er niet op in.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door Christen »

De tijd staat niet goed....
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door -DIA- »

Christen schreef:De tijd staat niet goed....
Jawel, de tijd is goed. Die is in Gods handen. Die tijd is nooit verkeerd. Maar, en ook voor mezelf: De tijd gaat snel, gebruik die wèl. Als we de preek hebben beluisterd kunnen en om ons heen hebben gezien dan weten we dat we zeer ernstige tijden beleven. Maar deze tijden moeten er zijn, het is als het ware de weg waardoor God ten oordeel komt om ons, u en mij en een ieder te oordelen, naar dat wij gedaan hebben. Zijn de tekenen der tijden ons tot blijdschap? Hij komt, Hij komt om deze aarde te richten, de wereld in gerechtigheid? Dan weten we ook dat bij God nooit een vergissing zal kunnen zijn: Laat ons gebed dan zijn: En zie of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op de eeuwige weg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Wat jammer dat deze dominee zelfs woorden als vertoeven en verbeiden niet eens uitlegt. Ik vind dat echt heel spijtig en ook wel kwalijk.

Maar een goede organist en ook veel goede dingen in de preek.
Neem het toch ter harte! Ik moet hier wel zeggen: Tast Gods knechten niet aan.
Verder ga ik er niet op in.
DIA, op zich valt het in dit geval wel mee met het aantasten van Gods knechten door DDD. Ik zou persoonlijk deze woorden ook even uitleggen want het zijn geen gangbare woorden. Enfin het kan als GBS dienst DDD getriggerd hebben aangezien hij geen fan van deze stichting is :hum
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Wat jammer dat deze dominee zelfs woorden als vertoeven en verbeiden niet eens uitlegt. Ik vind dat echt heel spijtig en ook wel kwalijk.

Maar een goede organist en ook veel goede dingen in de preek.
Neem het toch ter harte! Ik moet hier wel zeggen: Tast Gods knechten niet aan.
Verder ga ik er niet op in.
DIA, op zich valt het in dit geval wel mee met het aantasten van Gods knechten door DDD. Ik zou persoonlijk deze woorden ook even uitleggen want het zijn geen gangbare woorden. Enfin het kan als GBS dienst DDD getriggerd hebben aangezien hij geen fan van deze stichting is :hum
Ik denk dat u ook niet ten volle begrijpt wat hier gebeurt. Neem de tijd waarin we leven eens goed waar. En als we in dat licht de preek beluisteren zouden we toch iets meer opmerken. Beseffen we dat de satan alles aangrijpt, en hij heel goed weet, en ook gelooft, dat hij nog een kleine tijd heeft? Wat veroorzaakt de verwarring, bitterheid en tweedracht? Slechts één vraag om eens te overdenken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ik wil toch even wat kwijt...

Bericht door DDD »

O, dat weet ik wel hoor. Slecht naar anderen luisteren, en zelf je eigen zin doordrijven, dat veroorzaakt bitterheid, verwarring en tweedracht. Dat kan heel dichtbij beginnen, en dat kan zelfs via een forum.
Plaats reactie