Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Ad Anker »

johannes123 schreef: ik vind 27 leden op 1 jaar helemaal niks, en dit zijn dan geboorteleden als ik het artikel moet geloven uit het RD,
Ik weet niet wat er in het RD heeft gestaan:
De GGiN is gegroeid met 68 leden, terwijl het aantal doopleden met 41 is afgenomen. Dan komt het op een totale groei van 27 leden.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Cremar »

Curatorium schreef:Afbeelding
Is dit echt de voorkant? Is de grafisch ontwerper met ziekteverlof?
Volgens mij is dit op een achternamiddagje gemaakt. Ik als amateur zou het nog beter kunnen :fi
2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door 2012 »

johannes123 schreef:
2012 schreef:
johannes123 schreef:
Curatorium schreef:In heel 2013 zijn er 3 onkerkelijke mensen toegetreden. 301 mensen zijn juist onkerkelijk geworden.
Tsja...
Ja maar wees eens positief ingesteld, de Gereformeerde Gemeenten (mogen) nog steeds groeien door Gods trouwe zorg over ons...!
En het is inderdaad wel erg dat er zo weinig onkerkerkelijke mensen lid zijn geworden van dit kerkverband, maar er zijn aan de andere kant ook weer minder jongeren weggegaan.. Natuurlijk blijft die 300 nog steeds veel.
Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de GGiN, mag het kerkverband van de Ger Gem nog steeds groeien
Denk dat jij andere krant lees als rd...??
Ggin +27
Ja dat is geen 700 maar ook geen krimp




Bovendien procentueel is de ggin laaste jaren harder gegroeid dan gg.

Dus je opmerking klopt van geen kante
Leg dat eens heel goed uit dan, dat de ggin procentueel vele male harder stijgt qua



ledenaantal dan de Gereformeerde Gemeenten
ik vind 27 leden op 1 jaar helemaal niks, en dit zijn dan geboorteleden als ik het artikel moet geloven uit het RD, en bij de Gereformeerde Gemeenten is het vooral de reden van de vele overkomsten vanuit de ggin en de OGG...
Goed lezen is moelijk.... Ik zeg LAATSTE jaren

Pak maar het gemiddelde van laatste5 jaar
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Cremar »

Ach, heren toch. Waar maken jullie je druk om? Ik zal even wat duidelijkheid scheppen.

Het ledental van de Gereformeerde Gemeente is van 2000-2014 met 8,41% gestegen. En de Gereformeerde Gemeente in Nederland is gestegen met 16,41%. Een aanzienlijk verschil. Al stellen beide kerkverbanden niets voor als je dit vergelijkt met alle christenen op aarde. Om jullie even een indicatie te geven; de kerkverbanden samen beslaan ongeveer 0,00654% van het christendom!


Hartelijke Groet,

Cremar & Uw Statisticus


PS: volgende keer worden er kosten in rekening gebracht
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Ad Anker »

Cremar schreef:
Volgens mij is dit op een achternamiddagje gemaakt. Ik als amateur zou het nog beter kunnen :fi
Ach, heer toch, waar maak je je druk om. :hum
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Cremar »

Anker schreef: Ach, heer toch, waar maak je je druk om. :hum
:haha :haha
2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door 2012 »

Cremar schreef:Ach, heren toch. Waar maken jullie je druk om? Ik zal even wat duidelijkheid scheppen.

Het ledental van de Gereformeerde Gemeente is van 2000-2014 met 8,41% gestegen. En de Gereformeerde Gemeente in Nederland is gestegen met 16,41%. Een aanzienlijk verschil. Al stellen beide kerkverbanden niets voor als je dit vergelijkt met alle christenen op aarde. Om jullie even een indicatie te geven; de kerkverbanden samen beslaan ongeveer 0,00654% van het christendom!


Hartelijke Groet,

Cremar & Uw Statisticus


PS: volgende keer worden er kosten in rekening gebracht
Kijk dat is duidelijk.

Dank!!!
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door astroguy »

Cremar schreef:Ach, heren toch. Waar maken jullie je druk om? Ik zal even wat duidelijkheid scheppen.

Het ledental van de Gereformeerde Gemeente is van 2000-2014 met 8,41% gestegen. En de Gereformeerde Gemeente in Nederland is gestegen met 16,41%. Een aanzienlijk verschil. Al stellen beide kerkverbanden niets voor als je dit vergelijkt met alle christenen op aarde. Om jullie even een indicatie te geven; de kerkverbanden samen beslaan ongeveer 0,00654% van het christendom!


Hartelijke Groet,

Cremar & Uw Statisticus


PS: volgende keer worden er kosten in rekening gebracht
Hier past een kanttekening over de groei van 16.41% voor de GGN, dit sluit in de (weder)opname van een drietal GGNbv gemeenten, dus dat is waarschijnlijk eenmalig te noemen. Zonder dat komt de groei van beide kerkverbanden ophetzelfde uit denk ik.
Atze
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Cremar »

astroguy schreef:Hier past een kanttekening over de groei van 16.41% voor de GGN, dit sluit in de (weder)opname van een drietal GGNbv gemeenten, dus dat is waarschijnlijk eenmalig te noemen. Zonder dat komt de groei van beide kerkverbanden ophetzelfde uit denk ik.
Ja, ik heb daar nog aan gedacht. Maar ik kon er niets van vinden op Wikipedia.
pkn ouderling
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2013, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door pkn ouderling »

Ik ben wel nieuwsgierig naar gedetailleerde cijfers.

Als ik zo om me heen kijk heeft de GG een royale aanwas door de gezinsuitbreiding.
En hoe is de wisselwerking tussen de diverse kerken, lokaal gaan er wel aardig wat mensen naar HHK/PKN maar andersom niet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Tiberius »

pkn ouderling schreef:Ik ben wel nieuwsgierig naar gedetailleerde cijfers.

Als ik zo om me heen kijk heeft de GG een royale aanwas door de gezinsuitbreiding.
En hoe is de wisselwerking tussen de diverse kerken, lokaal gaan er wel aardig wat mensen naar HHK/PKN maar andersom niet.
Die cijfers zijn er wel, maar staan niet in het Jaarboek.
Je zou ze bij het kerkelijk bureau kunnen opvragen.
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door GG-er »

Cremar schreef:
Curatorium schreef:Afbeelding
Is dit echt de voorkant? Is de grafisch ontwerper met ziekteverlof?
Volgens mij is dit op een achternamiddagje gemaakt. Ik als amateur zou het nog beter kunnen :fi
Het is wellicht niet moeilijk te maken, inderdaad kan Word zoiets wel maken.

Maar er komt nog meer bij kijken. Er zal best langer nagedacht zijn over dit ontwerp. Willen we het anders dan de achterliggende jaren? Zo ja, hoe willen we het? Gaan we kleuren gebruiken? Blijven we bij een tekening van een kerk, of gebruiken we foto's? Zo ja, welke foto's? Welke kleuren gebruiken we? Allemaal vragen waar een antwoord op moet komen.

Achteraf is makkelijk te oordelen dat het simpel is. Maar het houdt meer in dan alleen maar achter een pc gaan zitten en maken wat het nu geworden is.

Persoonlijk zou ik zeggen: houd het ontwerp simpel. Er zijn belangrijkere zaken om aandacht (en geld) aan te geven.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door DDD »

pkn ouderling schreef:Ik ben wel nieuwsgierig naar gedetailleerde cijfers.

Als ik zo om me heen kijk heeft de GG een royale aanwas door de gezinsuitbreiding.
En hoe is de wisselwerking tussen de diverse kerken, lokaal gaan er wel aardig wat mensen naar HHK/PKN maar andersom niet.
Dat verschilt per plaats. Op plaatsen waar de HHK 'rechtser' is komen er wel geregeld mensen over. Dat vertekent de landelijke cijfers dus ook. Over het algemeen stromen er vanaf ongeveer 1985 meer mensen door van rechts naar links dan andersom. En dat is een zichzelf versterkend proces, natuurlijk.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door -DIA- »

Ik geloof dat men alle kerken op de cover van het Jaarboek wil zetten, als er de tijd voor is.
Dan zien we er nu vier, waarschijnlijk D.V. volgend jaar vier andere. Ik vind het zelf geen
slecht idee.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mannetje »

Laten we dan hopen dat de eenheid bewaard mag blijven totdat (en langer) alle kerken er op hebben gestaan.
-
Plaats reactie