Welk waardenprofiel past bij jou?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door J.C. Philpot »

Anselmus schreef:De Traditionele Burgers zijn het best met Enny eens :)
https://www.rd.nl/artikel/1001678-colum ... aking-land
Ik ben volgens de test een traditionele burger, maar ik ben juist een voorstander van verengelsing.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:
Anselmus schreef:De Traditionele Burgers zijn het best met Enny eens :)
https://www.rd.nl/artikel/1001678-colum ... aking-land
Ik ben volgens de test een traditionele burger, maar ik ben juist een voorstander van verengelsing.
Echt? Ik ook hoor, maar bij traditionele burgers verwacht ik dat ze ook een soort nationale trots hebben een daar hoort het Nederlands ook bij.
Fides Quaerens Intellectum
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door Chrisje72 »

Meeste kan ik me wel in vinden, behalve dat ik status helemaal geen belangrijke rol vind spelen.

De nieuw conservatief
Dit is iemand die veel belang hecht aan het werk, status en familie en behoudend in het leven staat.
Nieuwe conservatieven hechten veel belang aan het in stand houden van traditionele normen en waarden en het beschermen van hun sociale status. Het leven en handelen volgens etiquetteregels is belangrijk en aan werken en presteren ontlenen zij een groot deel van hun identiteit. Binnen de groep nieuwe conservatieven zijn veel kunst- en cultuurliefhebbers te vinden. Ze staan positief tegenover technologische ontwikkelingen, maar zijn in sociaal en cultureel opzicht behoudend. In hun sociale relaties speelt status een belangrijke rol en er wordt veel waarde gehecht aan familierelaties.
Hierna zijn de volgende profielen op jou van toepassing, van meest naar minst passend.

2. Traditionele burgerij
3. Opwaarts mobielen
4. Moderne burgerij
5. Kosmopolieten
6. Postmaterialisten
7. Gemaksgeorienteerden
8. Postmoderne hedonisten
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door J.C. Philpot »

Anselmus schreef:
J.C. Philpot schreef:
Anselmus schreef:De Traditionele Burgers zijn het best met Enny eens :)
https://www.rd.nl/artikel/1001678-colum ... aking-land
Ik ben volgens de test een traditionele burger, maar ik ben juist een voorstander van verengelsing.
Echt? Ik ook hoor, maar bij traditionele burgers verwacht ik dat ze ook een soort nationale trots hebben een daar hoort het Nederlands ook bij.
Ik ben allereerst christen en calvinist. Verder conservatief, beschaaft/gematigd-rechts en anti-woke. Maar niet erg chauvinistisch (al heb ik, en dat is weer tegenstrijdig, wel een zwak voor het Groot-Nederlandse gedachtegoed). Zo ben ik voor Engelstalig hoger onderwijs, uitwisseling van studenten heen en weer, en voor immigratie (mits afgestemd op de behoefte van de Nederlandse economie en samenleving, door groepen en culturen die daar een positieve toevoeging zijn, en geen risicogroepen).

Samengevat: een vreemde snoeshaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:
Anselmus schreef:
J.C. Philpot schreef:
Anselmus schreef:De Traditionele Burgers zijn het best met Enny eens :)
https://www.rd.nl/artikel/1001678-colum ... aking-land
Ik ben volgens de test een traditionele burger, maar ik ben juist een voorstander van verengelsing.
Echt? Ik ook hoor, maar bij traditionele burgers verwacht ik dat ze ook een soort nationale trots hebben een daar hoort het Nederlands ook bij.
Ik ben allereerst christen en calvinist. Verder conservatief, beschaaft/gematigd-rechts en anti-woke. Maar niet erg chauvinistisch (al heb ik, en dat is weer tegenstrijdig, wel een zwak voor het Groot-Nederlandse gedachtegoed). Zo ben ik voor Engelstalig hoger onderwijs, uitwisseling van studenten heen en weer, en voor immigratie (mits afgestemd op de behoefte van de Nederlandse economie en samenleving, door groepen en culturen die daar een positieve toevoeging zijn, en geen risicogroepen).

Samengevat: een vreemde snoeshaan.
Ik herken me daar wel in. Grappig, ik dacht dat we verschillender in het leven zouden staan, komt misschien omdat ik me toch een beeld vorm bij een forumnaam.
Fides Quaerens Intellectum
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk waardenprofiel past bij jou?

Bericht door Ambtenaar »

1. De postmoderne hedonist
Postmoderne hedonisten zijn individualistisch en tonen een sterke wil tot zelfbeschikking. Ook hechten zij veel waarde aan zelfontplooiing en persoonlijke groei. Mensen binnen deze groep hebben een onafhankelijke leefstijl en vinden het heel belangrijk zelf te kunnen beslissen over de dingen die hen aangaan. Opvallend is het relatief grote aantal mensen dat zelfstandig een beroep uitoefent. Werk is belangrijk, maar niet heilig: ook activiteiten in de vrijetijdssfeer kunnen grote voldoening geven. Postmoderne hedonisten genieten van kunst en cultuur (museumbezoek, cabaret en toneel), maar ze hebben ook een rijk uitgaansleven (clubs en kroegen) en ze doen veel aan sport. Binnen deze groep komt het traditionele gezinspatroon relatief minder vaak voor.

2. Kosmopolieten
3. Nieuwe conservatieven
4. Postmaterialisten
5. Opwaarts mobielen
6. Gemaksgeorienteerden
7. Moderne burgerij
8. Traditionele burgerij
Plaats reactie