Kleding en stereotypen

Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Hoopvol »

Hendrikus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
Wat dacht je dan, ik ga geen kleding kopen voor iemand anders :nananere
Ik koop regelmatig kleding voor m'n vrouw :jongle
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Kiezen/kopen jullie wel allemaal jullie eigen kleding?
Ik ga een paar keer per jaar naar C&A en koop daar broeken, blouses (korte of lange mouw afhankelijk van het seizoen) en truien. Dit tot verdriet van mijn mode bewuste kinderen. Maar ik ben mooi van mijzelf zegt mijn huisvrouw :love
Ik koop nauwelijks meer bij de C&A, de kwaliteit/duurzaamheid en pasvorm bevallen mij vaak niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door J.C. Philpot »

C&A is ook mijn nr. 1 leverancier. Al heb ik een tijdje geleden ook wat overhemden bij de Primark gekocht.

Waarschijnlijk een gruwel voor de modegevoeligen onder ons.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door CvdW »

Zeeuw schreef:
CvdW schreef:Links zie ik strakke kleding. Mannen met een sixpack. Rechts zie ik doorleefde mannen/kleding.
Gij geheel anders is denk ik ook wel van toepassing. Misschien is er wel een vooraanstaand persoon binnen de kerkelijke kringen die een advies kan geven over kleding voor mannen. :)
Sixpack vs doorleefd. Heerlijk als de wereld lekker zwart-wit is :)
Dat had ik bij het plaatje. Zwart-wit, zelf ben ik wat grijsachtig. Vroeger was een broek op hoog water niet zo netjes, nu wel en dan met van die 'afgeknipte' sokken er onder. Aan mij niet besteed. Zo'n plaatje gaat bepalen hoe ik gekleed moet gaan? Nee dus. Ik heb me laten vertellen in de kledingwinkel dat de bandplooibroek weer terug is.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
Zeeuw schreef:
CvdW schreef:Links zie ik strakke kleding. Mannen met een sixpack. Rechts zie ik doorleefde mannen/kleding.
Gij geheel anders is denk ik ook wel van toepassing. Misschien is er wel een vooraanstaand persoon binnen de kerkelijke kringen die een advies kan geven over kleding voor mannen. :)
Sixpack vs doorleefd. Heerlijk als de wereld lekker zwart-wit is :)
Dat had ik bij het plaatje. Zwart-wit, zelf ben ik wat grijsachtig. Vroeger was een broek op hoog water niet zo netjes, nu wel en dan met van die 'afgeknipte' sokken er onder. Aan mij niet besteed. Zo'n plaatje gaat bepalen hoe ik gekleed moet gaan? Nee dus. Ik heb me laten vertellen in de kledingwinkel dat de bandplooibroek weer terug is.
Grappig hoe alles weer terug in de mode komt he. Doe mij een ook maar geen te korte broek. Al draag ik vandaag tot ongeveer 12.30 dan wel weer een gewone korte broek.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

Ik overweeg een make-over. In Engelse stijl. Tijdloos, modeloos, stijlvol en net even anders.Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Ambtenaar »

Petten zijn weer helemaal in. Ik zie de hippe mensen om mij heen ze weer dragen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 30 dec 2022, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:Ik overweeg een make-over. In Engelse stijl. Tijdloos, modeloos, stijlvol en net even anders.Afbeelding
En een pijp erbij?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zita »

à la Menno de Bruijne? Die is wel gentle-man-like gekleed, al heb ik er niet bepaald een C&A-gevoel bij (maar nu kom ik nooit bij C&A, noch bij een andere kledingwinkel, dus mijn gevoel kan ook onjuist zijn).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:Petten zijn weer helemaal in. Ik zie de hippe mensen om mij heen ze weer dragen.
Ik draag al tien jaar in de winter een pet. Een Duitse arbeiderspet van Stetson.

Ik wordt niet als hip gezien.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef:à la Menno de Bruijne? Die is wel gentle-man-like gekleed, al heb ik er niet bepaald een C&A-gevoel bij (maar nu kom ik nooit bij C&A, noch bij een andere kledingwinkel, dus mijn gevoel kan ook onjuist zijn).
Ik vind dat helemaal niet gentleman moet ik zeggen :-). Smaken verschillen blijkbaar.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:Petten zijn weer helemaal in. Ik zie de hippe mensen om mij heen ze weer dragen.
Ik draag al tien jaar in de winter een pet. Een Duitse arbeiderspet van Stetson.

Ik wordt niet als hip gezien.
Tsja :)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door DDD »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:Petten zijn weer helemaal in. Ik zie de hippe mensen om mij heen ze weer dragen.
Ik draag al tien jaar in de winter een pet. Een Duitse arbeiderspet van Stetson.

Ik wordt niet als hip gezien.
Dat ligt dan mogelijk niet aan de pet. :)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Herman »

DDD schreef:
Herman schreef:
Ambtenaar schreef:Petten zijn weer helemaal in. Ik zie de hippe mensen om mij heen ze weer dragen.
Ik draag al tien jaar in de winter een pet. Een Duitse arbeiderspet van Stetson.

Ik wordt niet als hip gezien.
Dat ligt dan mogelijk niet aan de pet. :)
Het bijpassende weekbaardje kan ook al niet op applaus rekenen. :D
Plaats reactie