Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Piet Puk »

Even tijd voor wat luchtigs:

Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022? Er is natuurlijk veel geschreven, dus mogelijk is dat de posting die je gelijk te binnen schiet.... Laat het maar weten
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Terri »

Ik vind de anekdotes van @Zita vaak vermakelijk en leuk geschreven.
Deze bv:

Vr Sep 30, 2022 6:44 am

Grimmig.
Om mijn papiercontainer aan de straat te kunnen zetten, moet ik door de tuinen van twee buren. Geen probleem.
Vanmorgen om kwart voor zeven werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik gisteren die toffe container niet aan de straat had gezet. Net als vorige maand en de maand daarvoor, dus t was nogal hard nodig. Maar ik heb vandaag vrij en dan kan ik een beetje luilakken buitengewoon waarderen. Drie minuten gedubt en toen besloten dat het met mijn lange jas helemaal niet nodig was om me compleet te gaan aankleden. Ik hoefde alleen maar door die twee achtertuinen. Dus over mijn nachtjurkje ging een jas, tot overmaat van ramp had ik sokken en een soort uggs aan. En die jas. Hup met de container op stap.
En toen bleek buurman iets groots geklust te hebben en lag er zo'n geweldige berg puin in zijn tuin dat ik er met geen mogelijkheid doorheen kon. Waar ik eerst wenste dat ik hem niet zou tegenkomen ivm mijn looks, stond ik nu te hopen dat hij plotsklaps voor me zou staan en een pad ging banen. Maar ik had hem om 6.30 uur zoals iedere ochtend al tien minuten zijn keel horen schrapen, dus hij was waarschijnlijk al naar zijn werk.
En ik kon rechtsomkeert met mijn container. Jas uit. Uggs en sokken uit. En weer naar bed.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door huisman »

De eerste keer dat @Mara weer poste maakte dit jaar op mij de meeste indruk. Dus niet de leukste posting maar wel waar ik dit jaar het meest dankbaar voor was.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Bourdon16 »

Ik moet denken aan de belevenissen van Van Ewijk.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Henk J »

De inhoudelijke postings van Valcke kan ik erg waarderen, grondig geformuleerd naar Schrift en belijdenis.
Verder was de eerste post van Mara een moment van dankbaarheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Geytenbeekje »

Dit schiet bij mij binnen.

Ik moest wel om deze discussie lachen:
Ik ga hier niet verder meer over in discussie. Elke volgende poging zal ik melden bij de moderators. Zie de post van @Ad Anker:
De zoveelste bijna-melding van GG-lid. :huhu
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door HersteldHervormd »

Het ik ga nu echt stoppen met de discussie, en dan toch doorgaan.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Piet Puk »

huisman schreef:De eerste keer dat @Mara weer poste maakte dit jaar op mij de meeste indruk. Dus niet de leukste posting maar wel waar ik dit jaar het meest dankbaar voor was.
Ik besef dat mijn posting niet volledig was, maar je geeft mijn bedoeling prima weer.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef:Ik moet denken aan de belevenissen van Van Ewijk.
Hier heb ik ook vaak erg om moeten lachen. De verwarring en ontreddering bij sommige forumleden bij zijn onnavolgbare posts... :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Als gast hier »

Terri schreef:Ik vind de anekdotes van @Zita vaak vermakelijk en leuk geschreven.
Deze bv:

Vr Sep 30, 2022 6:44 am

Grimmig.
Om mijn papiercontainer aan de straat te kunnen zetten, moet ik door de tuinen van twee buren. Geen probleem.
Vanmorgen om kwart voor zeven werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik gisteren die toffe container niet aan de straat had gezet. Net als vorige maand en de maand daarvoor, dus t was nogal hard nodig. Maar ik heb vandaag vrij en dan kan ik een beetje luilakken buitengewoon waarderen. Drie minuten gedubt en toen besloten dat het met mijn lange jas helemaal niet nodig was om me compleet te gaan aankleden. Ik hoefde alleen maar door die twee achtertuinen. Dus over mijn nachtjurkje ging een jas, tot overmaat van ramp had ik sokken en een soort uggs aan. En die jas. Hup met de container op stap.
En toen bleek buurman iets groots geklust te hebben en lag er zo'n geweldige berg puin in zijn tuin dat ik er met geen mogelijkheid doorheen kon. Waar ik eerst wenste dat ik hem niet zou tegenkomen ivm mijn looks, stond ik nu te hopen dat hij plotsklaps voor me zou staan en een pad ging banen. Maar ik had hem om 6.30 uur zoals iedere ochtend al tien minuten zijn keel horen schrapen, dus hij was waarschijnlijk al naar zijn werk.
En ik kon rechtsomkeert met mijn container. Jas uit. Uggs en sokken uit. En weer naar bed.
Dit zie ik ook gewoon voor me :)
Evangelist
Berichten: 490
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Evangelist »

De verhaaltjes van Zita zijn inderdaad altijd een genot om te lezen. Zelf moest ik enorm lachen om deze van 24 november:
Zita schreef:Een kennis van me beviel van haar eerste kind. Gelukkig woonde ze buitenaf, want ze schreeuwde de hele polder bij elkaar. Tot de verloskundige zei: 'Als je de energie die je stopt in krijsen nou eens stopt in persen, ben je zo klaar met je bevalling.' Toen was het zo ongeveer stil en na een paar minuten gefixt.
Maar ik geloof niet dat ze om hulp riep, want man en verloskundige zaten er pal naast en deden wat ze moesten doen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door Christen »

huisman schreef:De eerste keer dat @Mara weer poste maakte dit jaar op mij de meeste indruk. Dus niet de leukste posting maar wel waar ik dit jaar het meest dankbaar voor was.
Bij mij net zo.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door DDD »

Maar dat is natuurlijk wel tamelijk off-topic.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door -DIA- »

Het meest zeggend (dat is wat anders dan leuk, maar dat mag wel eens gezegd worden) vind ik de bezinnende reacties van Adagio. Jammer dat er weinig aandacht is, zo het lijkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat was voor jou de leukste Refoforum-posting in 2022?

Bericht door J.C. Philpot »

Als het om "leuk" gaat, geniet ik van posters als Van Ewijk, Wim Anker en Apologeet.

Verbondenheid ervaar ik met posters die (expliciet of impliciet) door hun postings blijk geven van een hoogachting voor Gods Woord, en daar inhoudelijk over spreken, en dat zijn posters van verschillende liggingen.

Waar ik minder goed mee overweg kan: posters die Gods Woord eindeloos relativeren, op een negatieve aanwezig zijn, op een ongezonde manier met hun kerkverband omgaan (positief of negatief), etcetera.

Ook ik vond het een ontroerend en verwonderend toen Mara weer postte op het forum.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie