Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9282
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 03 jul 2023, 08:46
DDD schreef: 01 jul 2023, 09:55 Ik zie geen bezwaar om te investeren in gas. Het is nu eenmaal vermoedelijk niet mogelijk om binnen 20 jaar alle energie uit hernieuwbare bronnen te halen.
Ik zie het probleem om te investeren in gas ook niet. Ik zie wel een probleem als NL 28 miljard uitgeeft om (onder andere) van het gas af te komen en tegelijk Noorwegen 10 miljard in gas investeert om, o.a., aan de energiebehoefte van NL te gaan voldoen.
Zijn bij die 28 miljard ook de kosten van aardbevingen in Groningen verrekend? Of de baten die je op een gegeven moment uit groene energie krijgt? Gewoon om even zeker te zijn dat dit niet een verhaal is als "koophuis kost je een half miljoen, terwijl huurhuis gratis is".

In Europa is het echt wel mogelijk om veel energie uit hernieuwbare energie te halen. https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... ption).png
Dat Nederland ver achter ligt op Zweden, IJsland en Noorwegen heeft voor een groot deel met geografie te maken, dat we ver achter liggen op Denemarken is minder goed te verdedigen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10453
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Orchidee »

DDD schreef:
Herman schreef: 28 jun 2023, 23:45 Bij 29 graden kun je nog prima een jasje aanhebben.

Het is dan weer een tamelijk bizarre gedachten dat mensen naar de kerkenraad kijken om het jasje wel of niet aan te houden. In ieder geval zag ik zondagochtend al een hele stroom mannelijke kerkgangers van een andere kerk zonder jasje en dasje door Waardenburg lopen. Ik vond dat opvallend, omdat de temperaturen toen nog helemaal niet hoog waren.
Wat mij betreft, kun je bij 29 graden echt niet veel meer doen. Maar dat zal aan mij liggen. Afhankelijk van de luchtvochtigheid vind ik het bij 24 graden al te warm voor een jasje.
Precies! Ik functioneer echt niet meer normaal...
Wij (mijn man en ik) dragen zelden tot nooit een jasje dus met hoge temperaturen het "normaal" vinden om een jas en een das te dragen vind ik zéér kwalijk!
Je kan beter luchtige (wel bedekkende) kleding dragenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wim Anker
Berichten: 3946
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 03 jul 2023, 09:14
Wim Anker schreef: 03 jul 2023, 08:46
DDD schreef: 01 jul 2023, 09:55 Ik zie geen bezwaar om te investeren in gas. Het is nu eenmaal vermoedelijk niet mogelijk om binnen 20 jaar alle energie uit hernieuwbare bronnen te halen.
Ik zie het probleem om te investeren in gas ook niet. Ik zie wel een probleem als NL 28 miljard uitgeeft om (onder andere) van het gas af te komen en tegelijk Noorwegen 10 miljard in gas investeert om, o.a., aan de energiebehoefte van NL te gaan voldoen.
Zijn bij die 28 miljard ook de kosten van aardbevingen in Groningen verrekend? Of de baten die je op een gegeven moment uit groene energie krijgt? Gewoon om even zeker te zijn dat dit niet een verhaal is als "koophuis kost je een half miljoen, terwijl huurhuis gratis is".

In Europa is het echt wel mogelijk om veel energie uit hernieuwbare energie te halen. https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... ption).png
Dat Nederland ver achter ligt op Zweden, IJsland en Noorwegen heeft voor een groot deel met geografie te maken, dat we ver achter liggen op Denemarken is minder goed te verdedigen.
Waar het mij om gaat is rendement, waar voor je geld.
Zie deze link: https://www.nu.nl/301163/video/kunnen-d ... dicht.html

Zou het niet slim zijn als NL betaalt voor het vernieuwen van de infrastructuur in Turkmenistan? Voor een klein deel van de 28 miljard is de winst vele malen hoger.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9282
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 04 jul 2023, 08:45
parsifal schreef: 03 jul 2023, 09:14
Wim Anker schreef: 03 jul 2023, 08:46
DDD schreef: 01 jul 2023, 09:55 Ik zie geen bezwaar om te investeren in gas. Het is nu eenmaal vermoedelijk niet mogelijk om binnen 20 jaar alle energie uit hernieuwbare bronnen te halen.
Ik zie het probleem om te investeren in gas ook niet. Ik zie wel een probleem als NL 28 miljard uitgeeft om (onder andere) van het gas af te komen en tegelijk Noorwegen 10 miljard in gas investeert om, o.a., aan de energiebehoefte van NL te gaan voldoen.
Zijn bij die 28 miljard ook de kosten van aardbevingen in Groningen verrekend? Of de baten die je op een gegeven moment uit groene energie krijgt? Gewoon om even zeker te zijn dat dit niet een verhaal is als "koophuis kost je een half miljoen, terwijl huurhuis gratis is".

In Europa is het echt wel mogelijk om veel energie uit hernieuwbare energie te halen. https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... ption).png
Dat Nederland ver achter ligt op Zweden, IJsland en Noorwegen heeft voor een groot deel met geografie te maken, dat we ver achter liggen op Denemarken is minder goed te verdedigen.
Waar het mij om gaat is rendement, waar voor je geld.
Zie deze link: https://www.nu.nl/301163/video/kunnen-d ... dicht.html

Zou het niet slim zijn als NL betaalt voor het vernieuwen van de infrastructuur in Turkmenistan? Voor een klein deel van de 28 miljard is de winst vele malen hoger.
Ja, natuurlijk helpt dat ook. Al helpt het niet dat Turkmenistan niet het vriendelijkste regime heeft en je niet weet hoeveel waar je voor je geld krijgt. In Nederland hebben de Nederlandse politici daadwerkelijk directe invloed op het beleid. Het ligt ook politiek wat gevoelig om te gaan betalen voor het oplossen van problemen veroorzaakt door en in een rijk land.

Uiteindelijk willen we waarschijnlijk allemaal ook dat de wereld minder afhankelijk wordt van landen als Turkmenistan, Saudi Arabie etc. Daar kunnen we in Nederland ons steentje aan bijdragen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9977
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 03 jul 2023, 13:30
DDD schreef:
Herman schreef: 28 jun 2023, 23:45 Bij 29 graden kun je nog prima een jasje aanhebben.

Het is dan weer een tamelijk bizarre gedachten dat mensen naar de kerkenraad kijken om het jasje wel of niet aan te houden. In ieder geval zag ik zondagochtend al een hele stroom mannelijke kerkgangers van een andere kerk zonder jasje en dasje door Waardenburg lopen. Ik vond dat opvallend, omdat de temperaturen toen nog helemaal niet hoog waren.
Wat mij betreft, kun je bij 29 graden echt niet veel meer doen. Maar dat zal aan mij liggen. Afhankelijk van de luchtvochtigheid vind ik het bij 24 graden al te warm voor een jasje.
Precies! Ik functioneer echt niet meer normaal...
Wij (mijn man en ik) dragen zelden tot nooit een jasje dus met hoge temperaturen het "normaal" vinden om een jas en een das te dragen vind ik zéér kwalijk!
Je kan beter luchtige (wel bedekkende) kleding dragenAfbeelding
Ik draag ook nooit jasjes. Ik heb er zelfs geen een in mijn kast hangen. Ik functioneer juist prima met warm weer. Eigenlijk heb ik dan nergens last van. Ik ben meer kouwelijk van aard en heb in april nog rustig handschoenen aan op de fiets. Ik kijk ook nooit hoeveel lagen een ander aandoet bij warm of koud weer. ik ben over het algemeen de laatste die sokken of een panty uittrekt en weer als eerst aandoet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9282
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door parsifal »

Gerelateerd aan wat eerder is geschreven:
https://www.independent.co.uk/tech/batt ... 68444.html
Noorwegen heeft echt een gigantische hoeveelheid grondstoffen gevonden. Voor deze grondstoffen zijn we nu nog voor een groot deel afhankelijk van landen waar je liever niet van afhankelijk bent. Als je dan toch als Nederland afhankelijk moet zijn van een ander land dan staat Noorwegen waarschijnlijk hoog op het lijstje favorieten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG
Berichten: 3637
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door MGG »

https://nos.nl/artikel/2481473-meer-imm ... -nederland

Soms merk ik wel dat Nederlanders een beetje racistisch zijn. Ik stond een keer in een Bouwmaat-winkel en ik sprak de taal nog niet zo goed. Toen zei iemand achter me in de rij 'dit is geen winkel voor jou, dit is een professionele winkel. Jij moet naar de Praxis of Gamma.' Maar ik ben christen en ik leer elke dag dat je de ander de wang moet toekeren en moet zeggen dat er morgen weer een nieuwe dag is."

Voor mij is het beschamend om te lezen hoe deze man zijn geloof in de praktijk brengt. Vaak is mijn tong te vlug en vind ik het lastig om de minste te zijn. Zeker als de ander overduidelijk fout zit.
Piet Puk
Berichten: 5487
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Ik las net dat Adullam met een billboard langs de A28 staat. Ze verkondigen dit met trots. Was een idee van een collega. Ik denk dan: zoiets kost toch klauwen met geld? Of word dit anoniem gesponsord? Zo niet, dan denk ik: ik weet waar die verkopingen voor worden georganiseerd. In dat geval vind ik zo'n billboard een slecht plan.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 04 jul 2023, 14:05 Gerelateerd aan wat eerder is geschreven:
https://www.independent.co.uk/tech/batt ... 68444.html
Noorwegen heeft echt een gigantische hoeveelheid grondstoffen gevonden. Voor deze grondstoffen zijn we nu nog voor een groot deel afhankelijk van landen waar je liever niet van afhankelijk bent. Als je dan toch als Nederland afhankelijk moet zijn van een ander land dan staat Noorwegen waarschijnlijk hoog op het lijstje favorieten.
Eens met je laatste zin. Enkel duurt het minstens 15 jaar voordat exploitatie van de mijn kan worden gestart. Dus juist de komende jaren waarin versnelling nodig is, ben je wel afhankelijk van China en andere landen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33368
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 27 jul 2023, 09:56 Ik las net dat Adullam met een billboard langs de A28 staat. Ze verkondigen dit met trots. Was een idee van een collega. Ik denk dan: zoiets kost toch klauwen met geld? Of word dit anoniem gesponsord? Zo niet, dan denk ik: ik weet waar die verkopingen voor worden georganiseerd. In dat geval vind ik zo'n billboard een slecht plan.
Waar lees je dat?
Piet Puk
Berichten: 5487
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 27 jul 2023, 10:12
Piet Puk schreef: 27 jul 2023, 09:56 Ik las net dat Adullam met een billboard langs de A28 staat. Ze verkondigen dit met trots. Was een idee van een collega. Ik denk dan: zoiets kost toch klauwen met geld? Of word dit anoniem gesponsord? Zo niet, dan denk ik: ik weet waar die verkopingen voor worden georganiseerd. In dat geval vind ik zo'n billboard een slecht plan.
Waar lees je dat?
Op LinkedIn. Niet dat ze trots zijn(dat is mijn interpretatie), wel dat ze op billboards staan voor werving van personeel
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4006
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Terri »

Over al onze gedachten, meningen en voorspellingen v.w.b. klimaat en de daarbij horende (voorzorg)maatregelen.
Zonnepanelen, wie heeft ze niet inmiddels? Maar we lopen tegen beperkingen van het netwerk aan en bij onnauwkeurige installaties: brandgevaar.
Accu's van alle elektrische apparaten waar we tegen problemen aan lopen.
Het zomerweer, op veel plaatsen is het koel en onder het gemiddelde. Sommige krantenkoppen schermen alweer met een ijstijd.
Ik ervaar het als: de mens wikt en God beschikt.
Piet Puk
Berichten: 5487
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Terri schreef: 27 jul 2023, 14:00 Over al onze gedachten, meningen en voorspellingen v.w.b. klimaat en de daarbij horende (voorzorg)maatregelen.
Zonnepanelen, wie heeft ze niet inmiddels? Maar we lopen tegen beperkingen van het netwerk aan en bij onnauwkeurige installaties: brandgevaar.
Accu's van alle elektrische apparaten waar we tegen problemen aan lopen.
Het zomerweer, op veel plaatsen is het koel en onder het gemiddelde. Sommige krantenkoppen schermen alweer met een ijstijd.
Ik ervaar het als: de mens wikt en God beschikt.
En: wie God verlaat(Nederland, de regering, de gehele wereld), heeft smart op smart te vrezen.

Ik zie het zo: dat we nu heel veel geld hieraan besteden vanuit menselijke gedachten, maar dat God het menselijk beoogde resultaat tegenhoudt. Vervallen we als Nederland en de wereld niet in regelrechte armoede? En wat gaat die armoede doen? Burgeroorlogen? Ik voorzie dat deze ontwikkelingen het begin zijn van de eindtijd en dat we een vreselijke tijd tegemoet gaan.

Maar.... wie volharden zal tot het einde toe, zal zalig worden.
2e Hans
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door 2e Hans »

Piet Puk schreef: 27 jul 2023, 14:24
Terri schreef: 27 jul 2023, 14:00 Over al onze gedachten, meningen en voorspellingen v.w.b. klimaat en de daarbij horende (voorzorg)maatregelen.
Zonnepanelen, wie heeft ze niet inmiddels? Maar we lopen tegen beperkingen van het netwerk aan en bij onnauwkeurige installaties: brandgevaar.
Accu's van alle elektrische apparaten waar we tegen problemen aan lopen.
Het zomerweer, op veel plaatsen is het koel en onder het gemiddelde. Sommige krantenkoppen schermen alweer met een ijstijd.
Ik ervaar het als: de mens wikt en God beschikt.
En: wie God verlaat(Nederland, de regering, de gehele wereld), heeft smart op smart te vrezen.

Ik zie het zo: dat we nu heel veel geld hieraan besteden vanuit menselijke gedachten, maar dat God het menselijk beoogde resultaat tegenhoudt. Vervallen we als Nederland en de wereld niet in regelrechte armoede? En wat gaat die armoede doen? Burgeroorlogen? Ik voorzie dat deze ontwikkelingen het begin zijn van de eindtijd en dat we een vreselijke tijd tegemoet gaan.

Maar.... wie volharden zal tot het einde toe, zal zalig worden.
En volgens mij mogen we investeren in duurzaamheid als rentmeesters…ook rentmeesterschap hoort bij volharden.
Piet Puk
Berichten: 5487
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

2e Hans schreef: 27 jul 2023, 15:15
Piet Puk schreef: 27 jul 2023, 14:24
Terri schreef: 27 jul 2023, 14:00 Over al onze gedachten, meningen en voorspellingen v.w.b. klimaat en de daarbij horende (voorzorg)maatregelen.
Zonnepanelen, wie heeft ze niet inmiddels? Maar we lopen tegen beperkingen van het netwerk aan en bij onnauwkeurige installaties: brandgevaar.
Accu's van alle elektrische apparaten waar we tegen problemen aan lopen.
Het zomerweer, op veel plaatsen is het koel en onder het gemiddelde. Sommige krantenkoppen schermen alweer met een ijstijd.
Ik ervaar het als: de mens wikt en God beschikt.
En: wie God verlaat(Nederland, de regering, de gehele wereld), heeft smart op smart te vrezen.

Ik zie het zo: dat we nu heel veel geld hieraan besteden vanuit menselijke gedachten, maar dat God het menselijk beoogde resultaat tegenhoudt. Vervallen we als Nederland en de wereld niet in regelrechte armoede? En wat gaat die armoede doen? Burgeroorlogen? Ik voorzie dat deze ontwikkelingen het begin zijn van de eindtijd en dat we een vreselijke tijd tegemoet gaan.

Maar.... wie volharden zal tot het einde toe, zal zalig worden.
En volgens mij mogen we investeren in duurzaamheid als rentmeesters…ook rentmeesterschap hoort bij volharden.
Zeker, maar er is verschil of je investeert in duurzaamheid in afhankelijkheid van God of zonder God. Er zijn in mijn ogen politieke partijen die het Godsbestuur uit het oog verloren zijn. En dat is kwalijk mijns inziens.
Plaats reactie