Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef:
Het lijkt mij inderdaad logisch dat de curatoren (en synode) voornamelijk de hoofdstroom van de GG vertegenwoordigen.
Voor het curatorium vind ik dat nu niet het geval
MGG schreef:
Eens, maar ik denk wel dat de conclusie klopt. Ik voel er alleen weinig voor om het met namen te illustreren.
Dat is mijn bedoeling ook niet
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door FlyingEagle »

Zeeuw schreef:
Bruna schreef: 16 mei 2023, 19:19 Als de heer Boogaard uit s Gravenpolder bedoeld wordt dan is deze ca 70.
Wie heeft er geen les van hem gehad he :-)
Ik niet Afbeelding
Zeeuw
Berichten: 11706
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef: 16 mei 2023, 20:46
Zeeuw schreef:
Bruna schreef: 16 mei 2023, 19:19 Als de heer Boogaard uit s Gravenpolder bedoeld wordt dan is deze ca 70.
Wie heeft er geen les van hem gehad he :-)
Ik niet Afbeelding
:)
Bruna
Berichten: 1748
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Bruna »

Zeeuw schreef: 16 mei 2023, 20:31
Bruna schreef: 16 mei 2023, 19:19 Als de heer Boogaard uit s Gravenpolder bedoeld wordt dan is deze ca 70.
Wie heeft er geen les van hem gehad he :-)
Precies, hele borden vol met journaalposten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef: 16 mei 2023, 12:04 Vanaf D.V. aanstaande maandag 22 mei tot en met woensdag 24 mei zal het curatorium weer vergaderen.

Vanavond wordt er in verband hiermee alhier een dienst gehouden.
Deze is te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/14 ... 2305161930
Gaan bij jullie de diensten gelijk op prive? Jammer, wilde de dienst nog terugluisteren morgen.
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef: 16 mei 2023, 21:04
GerefGemeente-lid schreef: 16 mei 2023, 12:04 Vanaf D.V. aanstaande maandag 22 mei tot en met woensdag 24 mei zal het curatorium weer vergaderen.

Vanavond wordt er in verband hiermee alhier een dienst gehouden.
Deze is te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/14 ... 2305161930
Gaan bij jullie de diensten gelijk op prive? Jammer, wilde de dienst nog terugluisteren morgen.
Hetzelfde hier. Jammer! Misschien komt het ook ergens openbaar te staan?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Mistig »

Leeftijd van curatoren maakt mij niet zoveel uit. Ik denk dat het eerder positief is als deze mannen wat ouder zijn zelfs.
Wil je dit toch voorkomen? Dan is het misschien een goed idee om deze broeders een tijdelijke benoeming te geven. Dan voorkom je ook direct dat iemand daar heel lang zit en daardoor een bepaalde (onbedoelde) positie krijgt.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bruna
Berichten: 1748
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Bruna »

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken

Van vanavond staat er nog niet op maar zal wellicht morgen volgen.
Piet Puk
Berichten: 5487
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Piet Puk »

Bruna schreef: 16 mei 2023, 22:43 https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken

Van vanavond staat er nog niet op maar zal wellicht morgen volgen.
Ze zijn sneller daar. Nu al beschikbaar
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5470
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: 16 mei 2023, 20:16
FlyingEagle schreef: 16 mei 2023, 20:02
MGG schreef:
FlyingEagle schreef: 16 mei 2023, 19:32 Leeftijd zegt niet zoveel denk ik, wel uit welke gemeenten ze komen en dan zie je toch wel een bepaalde richting
Dat lijkt mij nogal logisch. Het curatorium doet een voordracht en de synode beslist. Beide uiterste zijn door de getrapte afvaardiging op de synode ondervertegenwoordigd.
De studenten van de afgelopen 10 jaar worden beroepem van Bodegraven tot Barneveld en van Houten tot Hilversum. Blijkbaar is het aanbod breed genoeg.
Wat lijkt je logisch? Dat de curatoren een bepaalde richting vertegenwoordigen?

Je laatste zin hoeft niet logischerwijs uit de zin ervoor te worden geconcludeerd.
Het lijkt mij inderdaad logisch dat de curatoren (en synode) voornamelijk de hoofdstroom van de GG vertegenwoordigen.

Eens, maar ik denk wel dat de conclusie klopt. Ik voel er alleen weinig voor om het met namen te illustreren.
Dat klopt inderdaad, de hoofdstroom is vertegenwoordigd in het curatorium, al doen sommigen voorkomen alsof dat niet zo is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door FlyingEagle »

Dat komt wat onaardig over Pierre, wellicht niet zo bedoeld. Ik vind dat als er mannen in zitten die duidelijk een bepaalde flank vertegenwoordigen dat je dan de andere flank er ook bij moet hebben. Of helemaal geen ‘flank dominees’. Dan voorkom je meer negatieve gedachten over het curatorium denk ik.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef: 16 mei 2023, 23:57

Dat klopt inderdaad, de hoofdstroom is vertegenwoordigd in het curatorium, al doen sommigen voorkomen alsof dat niet zo is.
Dat was tot een jaar of 10 geleden wel zo.
Sinds een paar jaar is rechterflank oververtegenwoordigd.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5470
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door pierre27 »

FlyingEagle schreef: 17 mei 2023, 02:16 Dat komt wat onaardig over Pierre, wellicht niet zo bedoeld. Ik vind dat als er mannen in zitten die duidelijk een bepaalde flank vertegenwoordigen dat je dan de andere flank er ook bij moet hebben. Of helemaal geen ‘flank dominees’. Dan voorkom je meer negatieve gedachten over het curatorium denk ik.
Niet onaardig bedoeld hoor, het ging om de hoofdstroom toch. Ik zie ook dat de linkerflank niet tot amper vertegenwoordigd is, persoonlijk vind ik dat prima maar ik begrijp dat dit anders gezien kan worden. Ik ben het eens met je dat de flanken zoveel als mogelijk uit het curatorium gehouden moet worden. Verder zoals bekend kan ik weinig tot niets met negatieve gedachten over het curatorium. Daar erger ik me alleen maar aan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door FlyingEagle »

pierre27 schreef: 17 mei 2023, 08:01
FlyingEagle schreef: 17 mei 2023, 02:16 Dat komt wat onaardig over Pierre, wellicht niet zo bedoeld. Ik vind dat als er mannen in zitten die duidelijk een bepaalde flank vertegenwoordigen dat je dan de andere flank er ook bij moet hebben. Of helemaal geen ‘flank dominees’. Dan voorkom je meer negatieve gedachten over het curatorium denk ik.
Niet onaardig bedoeld hoor, het ging om de hoofdstroom toch. Ik zie ook dat de linkerflank niet tot amper vertegenwoordigd is, persoonlijk vind ik dat prima maar ik begrijp dat dit anders gezien kan worden. Ik ben het eens met je dat de flanken zoveel als mogelijk uit het curatorium gehouden moet worden. Verder zoals bekend kan ik weinig tot niets met negatieve gedachten over het curatorium. Daar erger ik me alleen maar aan.
Ik wil ook niet negatief doen maar als men het draagvlak van het curatorium wil vergroten dan is het wel belangrijk om, zoals je zegt de flanken er niet in te zetten. Nu tel ik toch 4 personen die duidelijk tot de rechterflank behoren, dat lijkt mij gewoon niet wenselijk, niks ten nadele van deze personen. Ik ga er vanuit dat ze tijdens het horen van de personen het geheel van de gemeenten in acht nemen en daar niet op selecteren.

Ik voel wel wat voor het idee van @Mistig.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023

Bericht door FlyingEagle »

Weet iemand trouwens wie de secundi zijn van het curatorium? Ik zie dat niet op de site staan.
Gesloten