Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Als christen hoor je in NL alleen te stemmen op een partij die de christelijke belangen verdedigt.

Ja
17
52%
Nee
16
48%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef: 15 sep 2023, 09:19
MGG schreef: 14 sep 2023, 18:13 De CO2 uitstoot van D66 en PvdA stemmers is hoger dan gemiddeld.
https://www.ioresearch.nl/actueel/duurz ... H_RS7fT6Uk
Dat heeft te maken met hun inkomen. Rijke mensen zorgen voor relatief meer uitstoot dan mensen met minder geld.
De overheid kan heel veel, maar ik vind het vooral een taak van de burgers. Plannen zoals bijvoorbeeld accijns op kerosine klinken leuk. Maar de kans op verschuiving van uitstoot is levensgroot.
De overheid gebruikt het prijsmechanisme om gewenst gedrag te stimuleren of slecht gedrag juist te ontmoedigen.
Dus ook meer geld om te zorgen dat hun voetafdruk minder wordt. ;) Keuzes maken :p
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Profesto »

MePaul schreef: 15 sep 2023, 11:58
Ambtenaar schreef: 15 sep 2023, 11:48
MePaul schreef: 15 sep 2023, 11:35 In orthodox-gereformeerde kringen is (terecht!) een focus op medisch-ethische onderwerpen, omdat de wereld om ons heen daar ook zo druk mee is. We moeten ons uitspreken op onderwerpen die actueel zijn en op dit moment spelen, om zo een zoutend zout te zijn.
Ik vind meer dingen belangrijk dan louter medisch-ethische.
Ik ook, uiteraard! Alleen als je ziet dat de wereld om ons heen het vooral heeft over abortus, Lhbtiq+ etc. dan hebben we als christenen de taak om de Bijbel te laten spreken over deze onderwerpen. Dat neemt niet weg dat rentmeesterschap voor de aarde en naastenliefde geen onbelangrijke onderwerpen zijn.
Volgens heeft de wereld het helemaal niet vooral over lhbtiqa+. Er zijn voorstellen om gelijke rechten voor iedereen, ook lhbtiqa+ personen te verbeteren.

Het is eerder andersom: sommigen hier lijken wel geobsedeerd door genderideologie en lhbtiqa+. Ik denk dat jullie opgestookt worden door een paar fanatici en door extreemrechts.

Zie ook het nieuwe partijprogramma van FvD.
Zie ook dit artikel.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: 15 sep 2023, 12:36 Dus ook meer geld om te zorgen dat hun voetafdruk minder wordt. ;) Keuzes maken :p
Zeker, maar ook freerider gedrag is de D66-er of PVDA-er niet vreemd.
Plaats reactie