Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4011
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Zeeuw schreef: 08 mei 2024, 17:03
Terri schreef: 08 mei 2024, 16:31
refo schreef: 08 mei 2024, 14:18 Wij waren van beide kanten de eersten die trouwden. We hadden nog nooit een bruiloft meegemaakt, ook niet van vrienden. Toen we het verenigingsgebouw binnenkwamen, vroeg de beheerster: "Wie is de ceremoniemeester?" Eh, ceremoniemeester? Wat is dat?
Oke, op deze zat ik te wachten, bij ons idem. :yahoo

Vrijgezelle feesten onbekend.
Dressingcode, hoe dan?
En dan vergeet ik ongetwijfeld nog van alles.
Dressingcode? Voor op de sla? :)
Hahaha,- dresscode- ik twijfelde, zocht het even op, maar beide kunnen. Ik had natuurlijk ook gewoon kledingvoorschrift moeten schrijven. :)
Mannetje
Berichten: 7843
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Het geeft juist mooi aan welke fratsen er worden uitgehaald om de bruiloft tot een groter succes te maken...
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3074
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Wat hebben wij als oudere generatie gedaan dat de jongere generatie denkt dat er dressingcodes, kasteeltje en romantische kleine kerkjes etc noodzakelijk zijn voor een geslaagde bruiloft?
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 08 mei 2024, 18:00 Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Een kerkzaal moet passen bij het aantal bezoekers, dat geeft ook intimiteit.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:09
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:00 Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Een kerkzaal moet passen bij het aantal bezoekers, dat geeft ook intimiteit.
Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Edelweiss schreef: 08 mei 2024, 13:20
Dodo schreef: 08 mei 2024, 11:50 Mijn dochter heeft veel heel eenvoudig gedaan. Jurk uit tweedehandswinkel, precies het model dat ze voor ogen had van te voren. Met vriendinnen de dag ervoor eten gekookt en de Chinees er op de dag zelf gekookte rijst bij laten bezorgen. Was een prima maaltijd! De taart was door een vriendin gemaakt, maar heel mooi. Ze zijn in ons dorp in het gemeentehuis getrouwd (door bekende trouwambtenaar, die beide families toevallig goed kende), en toen is het hele gezelschap met de trein naar Utrecht gegaan. Daar de kerkdienst, eten en receptie. De receptie was wel in een dure gelegenheid, en daar werd ook flink uitgepakt, omdat ze op de gastvrijheid niet wilden bezuinigen.
Ze wilden eigenlijk geen cadeaus omdat ze alles al hadden (twee kamerbewoners) maar daar ontkom je niet aan. Dus toen vroegen ze om tweedehands dingen. En ze kregen erg leuke dingen, een theedoek met een wens er op geschreven, stekjes van kamerplanten, koekjes in bakblik met het recept erbij en zo door. Het werden toch nog twee auto's vol, maar bij een trouwerij willen mensen nu eenmaal wat geven.
Het was een mooie dag, heel persoonlijk.
Wat klinkt dit heerlijk! Met de hele bups in de trein klinkt zo gezellig ook.

Nu ben ik inmiddels wel benieuwd geworden naar jouw visie, Job. Wat is jouw beeld van een originele bruiloft? Welke originele elementen spreken tot jouw verbeelding?
Het meest originele wat ik tot nu toe zelf heb meegemaakt is dat bruid en bruidegom in de overtuiging waren dat de ander het restaurant had gereserveerd (beiden zijn nogal chaotische types). We eindigden daardoor met dertig man bij de welbekende fastfoodketen met de gouden bogen. Wat hebben we gelachen.
Hoi Edelweiss, om 10.31u heb ik daar iets over geschreven. In elk geval de kerkdienst centraal, die mag zonder fratsen, en verder een heerlijk ontprikte (als tegenhanger van opgeprikte) dag met voor ieder wat wils en liefst met oog voor kwetsbare anderen. Maar in elk geval, op de kerkdienst na, ontdaan van alle standaard elementen.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 08 mei 2024, 18:18 Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
In ieder (naburig) dorp heb je wel een (kleine) kerk die je kunt huren.

Ik vind veel van de moderne protestantse kerken weinig uitstralen. Daarbij denk o.a. ik aan de GG in Barneveld. In verband met een familieaangelegenheid bezocht ik daar onlangs een dienst.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:24
Job schreef: 08 mei 2024, 18:18 Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
In ieder (naburig) dorp heb je wel een (kleine) kerk die je kunt huren.

Ik vind veel van de moderne protestantse kerken weinig uitstralen. Daarbij denk o.a. ik aan de GG in Barneveld. In verband met een familieaangelegenheid bezocht ik daar onlangs een dienst.
Qua uitstraling: eens. Onze kerk vind ik ook niet mooi. Maar ik ga er niet heen vanwege het mooie, ook niet op m'n trouwdag. En foto's worden er toch niet gemaakt, behalve eentje met de bevestiger.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Lilian1975 schreef: 08 mei 2024, 14:07
merel schreef: 08 mei 2024, 10:54 Herkenbaar. Als ik het over had kunnen doen, had ik het ook zo gedaan. Ik liet mij indertijd nog leiden door sociale druk om toch nog bepaalde mensen uit te nodigen waar ik eigenlijk niets mee had en heb.
Tja we hadden een traditionele bruiloft. En ik kijk er nog steeds met genoegen op terug. Trouwjurk en al. . Die heb ik nog steeds. Dacht indertijd uit mijn trouwjurk hemeltje voor wieg of doopjurk.te maken... het liep anders. De jurk hangt nog steeds in de kast. Pak van mijn man was zijn zondagse pak Gemeentehuis gewoon waar we woonden. Gouda had gekund. Maar vonden we te duur😅Kerk gewoon waar we woonden. En foto's, gewoon de traditionele fotograaf die niks bewerkte. Heerlijk moment samen op deze dag. Receptie en diner. In een restaurant wat er heerlijk.oudbollig uitzag. Een een trouwauto gehuurd... . O ja er was nog een kindrreceptie. Ivm mijn werk. Glaasje limonade en een taartje. Familie dat heel de dag meeging. Dat waren de opa's en oma's, ouders broers en zussen met nichtjes en neefjes. En van ieder twee goede vrienden/vriendinnen. Ooms en tantes en nichten en neven.... die bleven langer op de receptie.
Familie, collega's die een stukje deden.Een bruiloft van dertien in een dozijn. Toendertijd waarschijnlijk. Maar genoten! Ik vond het toen luxe. Maar voor nu zou het eenvoudig zijn geweest. Ach origineel... voor ons was het een unieke eenmalige dag. En hoefden we niet zo nodig iets afwijkende of bijzonders.
Klinkt fijn en goed, Lilian! Dan is het ook goed,
toch? Als het bruidspaar maar een echte mooie dag heeft.

Misschien te persoonlijk en pijnlijk, antwoorden staat vrij, maar hebben jullie geen kinderen ontvangen dat het naaien van een ledikanthemeltje of doopjurk er niet van is gekomen?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3074
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Job schreef: 08 mei 2024, 18:18
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:09
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:00 Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Een kerkzaal moet passen bij het aantal bezoekers, dat geeft ook intimiteit.
Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
Inderdaad.


Ik vind het erg jammer als gemeenteleden ervoor kiezen niet te midden van de gemeente hun jawoord te geven. Maar elders. Zondags zitten we ook met elkaar in dit gebouw.
Ook onze kr had de gewoonte dit niet te doen. Toch is het al paar keer voorgekomen nu. Als het nu is omdat het wat centraler ligt voor de verschillende families... maar daar was in deze gevallen geen sprake van. :)
Ook denk ik dat een zegen niet zit in een romantisch klein kerkgebouw speciaal voor deze gelegenheid.
In onze tijd was het niet de gewoonte foto's te maken tijdens de kerkdienst. Vooraf een met de ds en ouderling. Nu zie je al trouwfilmpjes, ook in onze kringen, waar papa de bruid de kerk binnenbrengt.
Waar komt dat binnenbrengen overigens vandaan?
Wij liepen gewoon samen de kerk in. :quoi
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4155
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Job schreef:
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:09
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:00 Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Een kerkzaal moet passen bij het aantal bezoekers, dat geeft ook intimiteit.
Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
Ik vind je hierbij maar weinig creatief Afbeelding.

Ik denk meer aan een hagepreek.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3074
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Job schreef: 08 mei 2024, 18:29
Lilian1975 schreef: 08 mei 2024, 14:07
merel schreef: 08 mei 2024, 10:54 Herkenbaar. Als ik het over had kunnen doen, had ik het ook zo gedaan. Ik liet mij indertijd nog leiden door sociale druk om toch nog bepaalde mensen uit te nodigen waar ik eigenlijk niets mee had en heb.
Tja we hadden een traditionele bruiloft. En ik kijk er nog steeds met genoegen op terug. Trouwjurk en al. . Die heb ik nog steeds. Dacht indertijd uit mijn trouwjurk hemeltje voor wieg of doopjurk.te maken... het liep anders. De jurk hangt nog steeds in de kast. Pak van mijn man was zijn zondagse pak Gemeentehuis gewoon waar we woonden. Gouda had gekund. Maar vonden we te duur😅Kerk gewoon waar we woonden. En foto's, gewoon de traditionele fotograaf die niks bewerkte. Heerlijk moment samen op deze dag. Receptie en diner. In een restaurant wat er heerlijk.oudbollig uitzag. Een een trouwauto gehuurd... . O ja er was nog een kindrreceptie. Ivm mijn werk. Glaasje limonade en een taartje. Familie dat heel de dag meeging. Dat waren de opa's en oma's, ouders broers en zussen met nichtjes en neefjes. En van ieder twee goede vrienden/vriendinnen. Ooms en tantes en nichten en neven.... die bleven langer op de receptie.
Familie, collega's die een stukje deden.Een bruiloft van dertien in een dozijn. Toendertijd waarschijnlijk. Maar genoten! Ik vond het toen luxe. Maar voor nu zou het eenvoudig zijn geweest. Ach origineel... voor ons was het een unieke eenmalige dag. En hoefden we niet zo nodig iets afwijkende of bijzonders.
Klinkt fijn en goed, Lilian! Dan is het ook goed,
toch? Als het bruidspaar maar een echte mooie dag heeft.

Misschien te persoonlijk en pijnlijk, antwoorden staat vrij, maar hebben jullie geen kinderen ontvangen dat het naaien van een ledikanthemeltje of doopjurk er niet van is gekomen?
Klopt. We hebben niet biologische eigen kinderen mogen opvoeden. Wel op andere wijze. En onze (biologische)dochter is vanuit de moederschoot tot haar Vader genomen!
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 08 mei 2024, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Maanenschijn schreef: 08 mei 2024, 18:31
Job schreef:
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 18:09
DDD schreef: 08 mei 2024, 18:00 Er is toch niets mis met romantische kleine kerkjes? Daar zitten normaal gesproken de kosten ook niet in.
Een kerkzaal moet passen bij het aantal bezoekers, dat geeft ook intimiteit.
Vanuit de binding met onze eigen gemeente en onze eigen kerk zou ik daar al nooit voor kiezen. En onze KR steekt er gelukkig een stokje voor, ze crossen niet het hele land door achter bruidsparen aan. En als sfeer en intimiteit de doorslag geven voor een kerkdienst, ik weet het niet. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
Ik vind je hierbij maar weinig creatief Afbeelding.

Ik denk meer aan een hagepreek.
Haha, kerkelijk kan het me dan weer niet behoudend en traditioneel genoeg zijn ;-)
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Lilian1975 schreef: 08 mei 2024, 18:34
Job schreef: 08 mei 2024, 18:29
Lilian1975 schreef: 08 mei 2024, 14:07
merel schreef: 08 mei 2024, 10:54 Herkenbaar. Als ik het over had kunnen doen, had ik het ook zo gedaan. Ik liet mij indertijd nog leiden door sociale druk om toch nog bepaalde mensen uit te nodigen waar ik eigenlijk niets mee had en heb.
Tja we hadden een traditionele bruiloft. En ik kijk er nog steeds met genoegen op terug. Trouwjurk en al. . Die heb ik nog steeds. Dacht indertijd uit mijn trouwjurk hemeltje voor wieg of doopjurk.te maken... het liep anders. De jurk hangt nog steeds in de kast. Pak van mijn man was zijn zondagse pak Gemeentehuis gewoon waar we woonden. Gouda had gekund. Maar vonden we te duur😅Kerk gewoon waar we woonden. En foto's, gewoon de traditionele fotograaf die niks bewerkte. Heerlijk moment samen op deze dag. Receptie en diner. In een restaurant wat er heerlijk.oudbollig uitzag. Een een trouwauto gehuurd... . O ja er was nog een kindrreceptie. Ivm mijn werk. Glaasje limonade en een taartje. Familie dat heel de dag meeging. Dat waren de opa's en oma's, ouders broers en zussen met nichtjes en neefjes. En van ieder twee goede vrienden/vriendinnen. Ooms en tantes en nichten en neven.... die bleven langer op de receptie.
Familie, collega's die een stukje deden.Een bruiloft van dertien in een dozijn. Toendertijd waarschijnlijk. Maar genoten! Ik vond het toen luxe. Maar voor nu zou het eenvoudig zijn geweest. Ach origineel... voor ons was het een unieke eenmalige dag. En hoefden we niet zo nodig iets afwijkende of bijzonders.
Klinkt fijn en goed, Lilian! Dan is het ook goed,
toch? Als het bruidspaar maar een echte mooie dag heeft.

Misschien te persoonlijk en pijnlijk, antwoorden staat vrij, maar hebben jullie geen kinderen ontvangen dat het naaien van een ledikanthemeltje of doopjurk er niet van is gekomen?
Klopt. We hebben niet gezorgd voor biologisch eigen. Wel op.andere wijze. En onze (biologische)dochter is vanuit de moederschoot tot haar Vader genomen!
Achter deze paar zinnetjes zit een wereld...
Gods troost gewenst.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Plaats reactie