Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:08
Teeven is wel een ander soort liberaal natuurlijk (met een verleden). Dijkhoff heeft mijn inziens in het verleden zwaar voor zijn beurt gesproken met het suggereren van de mogelijkheid van vaccinatiemandaten voor kinderdagverblijven. Buiten dat dit medische privacy schendt is het vanuit volksgezondheidsoogpunt echt een stupide idee, wat goed scoort vanuit populistisch oogpunt, maar uitbraken van kinderziektes juist kan vergroten.
Dat betekent niet dat Dijkhof ongeschikt is. Inhoud is ondergeschikt aan vaardigheden om mensen mee te krijgen. Jij vergroot een mineur onderwerp uit, omdat je daar toevallig in professionele zin kennis van hebt., en hangt daar je oordeel aan. Of althans zo komt dat nu over.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 10:13
parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:08
Teeven is wel een ander soort liberaal natuurlijk (met een verleden). Dijkhoff heeft mijn inziens in het verleden zwaar voor zijn beurt gesproken met het suggereren van de mogelijkheid van vaccinatiemandaten voor kinderdagverblijven. Buiten dat dit medische privacy schendt is het vanuit volksgezondheidsoogpunt echt een stupide idee, wat goed scoort vanuit populistisch oogpunt, maar uitbraken van kinderziektes juist kan vergroten.
Dat betekent niet dat Dijkhof ongeschikt is. Inhoud is ondergeschikt aan vaardigheden om mensen mee te krijgen. Jij vergroot een mineur onderwerp uit, omdat je daar toevallig in professionele zin kennis van hebt., en hangt daar je oordeel aan. Of althans zo komt dat nu over.
Ik vind het kwalijk als iemand voor zijn beurt spreekt over een belangrijk onderwerp (waarbij medisch geheim meespeelt!) en daarbij niet eerst met experts spreekt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:29
Ik vind het kwalijk als iemand voor zijn beurt spreekt over een belangrijk onderwerp (waarbij medisch geheim meespeelt!) en daarbij niet eerst met experts spreekt.
Je moet zoiets beoordelen vanuit de rol die iemand op dat moment heeft en afzetten tegen de maatschappelijke context van dat moment.

Jij vraagt een politicus apolitiek te zijn.
DDD
Berichten: 28910
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Ik vind niet dat het nu kenmerkend zou moeten zijn voor politiek om te praten over dingen zonder je daarin te hebben verdiept.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 06 mei 2024, 10:41 Ik vind niet dat het nu kenmerkend zou moeten zijn voor politiek om te praten over dingen zonder je daarin te hebben verdiept.
Eens. Maar de hele context ontbreekt nu. Iemand afserveren omdat hij op een klein onderwerp iets anders vindt dan jij, is ook weinig diepgaand.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 10:37
parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:29
Ik vind het kwalijk als iemand voor zijn beurt spreekt over een belangrijk onderwerp (waarbij medisch geheim meespeelt!) en daarbij niet eerst met experts spreekt.
Je moet zoiets beoordelen vanuit de rol die iemand op dat moment heeft en afzetten tegen de maatschappelijke context van dat moment.

Jij vraagt een politicus apolitiek te zijn.
Nee, ik vraag van een politicus geen domme dingen te roepen. Of het nu om gratis bier geen, "geen gezeik allemaal rijk", of dit soort ideeen.
Mijn ideaal is juist dat politici vanuit een ideologie politiek bedrijven en vanuit die ideologie met doordachte en onderbouwbare plannen komen. Geen politiek van proefballonnetjes in de media loslaten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17493
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

Is Arib al genoemd als toekomstig premier? Ze is behoorlijk klaar met links Nederland en ze heeft de capaciteiten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:44
Nee, ik vraag van een politicus geen domme dingen te roepen. Of het nu om gratis bier geen, "geen gezeik allemaal rijk", of dit soort ideeen.
Mijn ideaal is juist dat politici vanuit een ideologie politiek bedrijven en vanuit die ideologie met doordachte en onderbouwbare plannen komen. Geen politiek van proefballonnetjes in de media loslaten.
Ik denk dat je overvraagt. En Dijkhof is echt niet onderscheidend, dus je afwijzen van Dijkhof om deze reden is ongegrond.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: 06 mei 2024, 11:08
parsifal schreef: 06 mei 2024, 10:44
Nee, ik vraag van een politicus geen domme dingen te roepen. Of het nu om gratis bier geen, "geen gezeik allemaal rijk", of dit soort ideeen.
Mijn ideaal is juist dat politici vanuit een ideologie politiek bedrijven en vanuit die ideologie met doordachte en onderbouwbare plannen komen. Geen politiek van proefballonnetjes in de media loslaten.
Ik denk dat je overvraagt. En Dijkhof is echt niet onderscheidend, dus je afwijzen van Dijkhof om deze reden is ongegrond.
Dit soort dingen zag je bij Balkenende niet zo snel. Ook niet bij Segers, Bikker of vd Staaij (Stoffer ging met de duikboten wel weer veel te hard), Omtzigt zal ook niet snel te vroeg iets roepen (al is hij vooral goed kamerlid en geen bestuurder).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9994
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Dat soort versprekingen zie je bij elke politicus. Ook Balkenende heeft zich wel eens fors versproken. Wat mij betreft geen reden om iemand af te serveren. Ik denk juist dat iemand als Dijkhof heel verbindend kan zijn. In het debat was hij ook scherp met een kwinkslag, erg prettig om naar te luisteren.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 13:25 Dit soort dingen zag je bij Balkenende niet zo snel. Ook niet bij Segers, Bikker of vd Staaij (Stoffer ging met de duikboten wel weer veel te hard), Omtzigt zal ook niet snel te vroeg iets roepen (al is hij vooral goed kamerlid en geen bestuurder).
Ik denk dat je geheugen wat selectief is. Iedere politicus preekt graag voor eigen parochie
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Stel dat Kees van der Staaij ineens voorgedragen zou worden?
De BBB en NSC staan qua principes denk redelijk dicht bij hem. De VVD zal de betrouwbaarheid van hem kunnen waarderen, net als het rechtse profiel. De PVV vind in Kees van der Staaij een conservatieve man, met oog voor het volk.

Klinkt als een goede optie toch?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17493
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef: 06 mei 2024, 16:51 Stel dat Kees van der Staaij ineens voorgedragen zou worden?
De BBB en NSC staan qua principes denk redelijk dicht bij hem. De VVD zal de betrouwbaarheid van hem kunnen waarderen, net als het rechtse profiel. De PVV vind in Kees van der Staaij een conservatieve man, met oog voor het volk.

Klinkt als een goede optie toch?
Denk jij dat deze 4 partijen politiek bij een open Bijbel zullen bedrijven. Br. van der Staaij zal de wekelijkse ministerraad met gebed willen openen waarna hij een gedeelte uit de Schrift leest (SV) en een psalm laat zingen (niet ritmisch).

Of moet hij dat maar achterwege laten?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 06 mei 2024, 16:51 Stel dat Kees van der Staaij ineens voorgedragen zou worden?
De BBB en NSC staan qua principes denk redelijk dicht bij hem. De VVD zal de betrouwbaarheid van hem kunnen waarderen, net als het rechtse profiel. De PVV vind in Kees van der Staaij een conservatieve man, met oog voor het volk.

Klinkt als een goede optie toch?
Bovendien is SGP voor sommige mensen schattig, maar een te groot deel van de bevolking zal zich niet door hem vertegenwoordigd voelen. Vrouwenstandpunt etc zal in de weg staan. Dat is goed in parlement, maar niet om hele land te vertegenwoordigen. Een PVVer zal ook moeilijk vallen als premier.

Verder zie ik niet zoveel problemen met oudere ministers e.d. zolang ze niet aan het aftakelen zijn. Remkes is oud, maar nog niet te oud.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef: 06 mei 2024, 17:29
HersteldHervormd schreef: 06 mei 2024, 16:51 Stel dat Kees van der Staaij ineens voorgedragen zou worden?
De BBB en NSC staan qua principes denk redelijk dicht bij hem. De VVD zal de betrouwbaarheid van hem kunnen waarderen, net als het rechtse profiel. De PVV vind in Kees van der Staaij een conservatieve man, met oog voor het volk.

Klinkt als een goede optie toch?
Denk jij dat deze 4 partijen politiek bij een open Bijbel zullen bedrijven. Br. van der Staaij zal de wekelijkse ministerraad met gebed willen openen waarna hij een gedeelte uit de Schrift leest (SV) en een psalm laat zingen (niet ritmisch).

Of moet hij dat maar achterwege laten?
Doe jij dat dan op je werk?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie