Verkiezingen Tweede Kamer 2023

MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 07 mei 2024, 22:41
MGG schreef: 07 mei 2024, 22:30 Concentratiekampen in China en Noord-Korea, oorlogen en aanslagen in Ethiopië, Myanmar, Nigeria, Syrië, Jemen etc lijken weinig relevant. De terreuraanval van Hamas worden regelmatig vergoeilijkt, maar wat Israël doet is zo extreem erg. Ik kan niet anders oordelen dan dat de dubbele maatstaf ingegeven wordt door jodenhaat. Rationeel is het in ieder geval niet.
Nu zijn er weinig samenwerkingen met Noord-Korea, Myanmar of Syrië. En de banden met Rusland zijn echt verbroken. Het is allemaal eenzijdig, maar niet alle kritiek op Israel is jodenhaat.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk kritisch ben over samenwerking met China en echt niet zal meewerken aan een samenwerking met Chinese universiteit, maar als ik daarover wat zeg in gesprek met collega's probeer ik echt op woorden te letten en mezelf er op te blijven wijzen dat Chinese studenten en collega's zich niet persoonlijk aangevallen moeten voelen.
Ik noemde een aantal landen met grote misstanden. Waarom wordt daar amper aandacht voor gevraagd? Na de annexatie van de Krim bleven veel banden met Rusland bestaan. Banden met Saudi-Arabië liggen wat gevoeliger, maar miljoenen euro's rechtvaardigen veel.

Zolang het een eenzijdige en buitensporige hoeveelheid kritiek is, blijf ik het motief wantrouwen.
Laatst gewijzigd door MGG op 07 mei 2024, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

MGG schreef: 07 mei 2024, 22:53
parsifal schreef: 07 mei 2024, 22:41
MGG schreef: 07 mei 2024, 22:30 Concentratiekampen in China en Noord-Korea, oorlogen en aanslagen in Ethiopië, Myanmar, Nigeria, Syrië, Jemen etc lijken weinig relevant. De terreuraanval van Hamas worden regelmatig vergoeilijkt, maar wat Israël doet is zo extreem erg. Ik kan niet anders oordelen dan dat de dubbele maatstaf ingegeven wordt door jodenhaat. Rationeel is het in ieder geval niet.
Nu zijn er weinig samenwerkingen met Noord-Korea, Myanmar of Syrië. En de banden met Rusland zijn echt verbroken. Het is allemaal eenzijdig, maar niet alle kritiek op Israel is jodenhaat.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk kritisch ben over samenwerking met China en echt niet zal meewerken aan een samenwerking met Chinese universiteit, maar als ik daarover wat zeg in gesprek met collega's probeer ik echt op woorden te letten en mezelf er op te blijven wijzen dat Chinese studenten en collega's zich niet persoonlijk aangevallen moeten voelen.
Ik noemde een aantal leden met grote misstanden. Waarom wordt daar amper aandacht voor gevraagd? Na de annexatie van de Krim bleven veel banden met Rusland bestaan. Banden met Saudi-Arabië liggen wat gevoeliger, maar miljoenen euro's rechtvaardigen veel.

Zolang het een eenzijdige en buitensporige hoeveelheid kritiek is, blijf ik het motief wantrouwen.
Het motief is dan ook geestelijk van aard en niet rationeel. We hoeven er niet lang over te piekeren: die onevenredige benadering zal tot de wederkomst aanwezig blijven. Ik ben wel 'benieuwd' naar hoe de wereld zal reageren wanneer er beloften voor het Joodse volk in vervulling zullen gaan m.b.t. hun bekering. Daar moet iets van uitgaan, dat kan niet anders.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Wat ik niet begrijp is dat, in mijn ogen, een universiteit een broedplaats is van (latente) intellectuelen. Hoe kan je zo laag gezakt zijn dat je tot dit soort gedrag over gaat?

Wat is eigenlijk het profiel van deze engnekken? Is dat dezelfde groep als die de dwaze diversiteit willen? Zijn dit mensen met een migratie achtergrond?

Ik weet wel dat we weer geen profiel mogen maken, dat is namelijk discriminatie.

Het verbaast mij dat, toen nog gedacht werd dat anti semitisme alleen uit de rechts extremistische hoek kwam, er totaal geen problemen waren om dit profiel te schetsen. Nu er anti semitisme uit de linkse hoek komt mag dit niet eens benoemd worden😕
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 07 mei 2024, 23:32 Wat ik niet begrijp is dat, in mijn ogen, een universiteit een broedplaats is van (latente) intellectuelen. Hoe kan je zo laag gezakt zijn dat je tot dit soort gedrag over gaat?

Wat is eigenlijk het profiel van deze engnekken? Is dat dezelfde groep als die de dwaze diversiteit willen? Zijn dit mensen met een migratie achtergrond?

Ik weet wel dat we weer geen profiel mogen maken, dat is namelijk discriminatie.

Het verbaast mij dat, toen nog gedacht werd dat anti semitisme alleen uit de rechts extremistische hoek kwam, er totaal geen problemen waren om dit profiel te schetsen. Nu er anti semitisme uit de linkse hoek komt mag dit niet eens benoemd worden😕
Ik vermoed dat een deel geen student is en een ander groot deel bij sociale wetenschappen studeert.

Het is ook weer niet zo dat er op het moment niets is aan te merken op Israel en het is m.i. niet absurd dat men vraagt om banden met Israëlische universiteiten te verbreken (ik ben het er niet mee eens, maar dat is wat anders), maar dat hoort zonder geweld en zonder verhinderen van onderwijs en zeker zonder intimidatie.
Pak zeker en geweld keihard aan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 07 mei 2024, 23:32 Wat is eigenlijk het profiel van deze engnekken? Is dat dezelfde groep als die de dwaze diversiteit willen? Zijn dit mensen met een migratie achtergrond?
Je kunt het niet eens zijn met de reden waarom ze demonstreren, maar waarom kies je voor deze typeringen?
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 342
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Edelweiss »

Studentenprotesten zijn van alle tijden, en ik ben het eens met Philip dat e.e.a. breder wordt getrokken.
Ik maak mij wel zorgen om de toon van de huidige protesten. Gisteren sprak ik met een emeritus-hoogleraar die in zijn studententijd geprotesteerd heeft tegen de Vietnam-oorlog. Hij benoemde het, in mijn ogen, treffend. 'Toen eisten we vrede, nu schreeuwen ze om Intifada.'

Kritiek op Israel mag en is zeker niet automatisch antisemitisme.
Het totale gebrek aan inzicht in de cultuur ter plaatse vind ik echter haast aandoenlijk. Een klein deel van mij zou daarom wensen dat die studenten eens voor een half jaartje in Gaza gaan wonen. Eens kijken hoe ver men komt met hun inclusieve gedachtengoed en tolerantie, en wat Free Palestine hen zal brengen.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben er helemaal voor dat het geweld daar onmiddellijk stopt, maar gelijktijdig ik zou ook willen dat de jongelui in het Westen eens goed beseffen wat een rijkdom ze hebben: vrijheid van meningsuiting, vrijheid van en recht op protesteren, leven in een democratisch land, vrijheid van godsdienst, vrijheid in het uiten van de seksuele voorkeur. Dat allemaal zal wegvallen.
Denk eens een béétje na voordat je als lemmingen elkaar een beetje na staat te roeptoeteren.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 08 mei 2024, 10:14 Studentenprotesten zijn van alle tijden, en ik ben het eens met Philip dat e.e.a. breder wordt getrokken.
Ik maak mij wel zorgen om de toon van de huidige protesten. Gisteren sprak ik met een emeritus-hoogleraar die in zijn studententijd geprotesteerd heeft tegen de Vietnam-oorlog. Hij benoemde het, in mijn ogen, treffend. 'Toen eisten we vrede, nu schreeuwen ze om Intifada.'

Kritiek op Israel mag en is zeker niet automatisch antisemitisme.
Het totale gebrek aan inzicht in de cultuur ter plaatse vind ik echter haast aandoenlijk. Een klein deel van mij zou daarom wensen dat die studenten eens voor een half jaartje in Gaza gaan wonen. Eens kijken hoe ver men komt met hun inclusieve gedachtengoed en tolerantie, en wat Free Palestine hen zal brengen.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben er helemaal voor dat het geweld daar onmiddellijk stopt, maar gelijktijdig ik zou ook willen dat de jongelui in het Westen eens goed beseffen wat een rijkdom ze hebben: vrijheid van meningsuiting, vrijheid van en recht op protesteren, leven in een democratisch land, vrijheid van godsdienst, vrijheid in het uiten van de seksuele voorkeur. Dat allemaal zal wegvallen.
Denk eens een béétje na voordat je als lemmingen elkaar een beetje na staat te roeptoeteren.
Helemaal met je eens. Al is er wel een aspect wat overeenkomt met Vietnam, ook toen hadden de demonstranten weinig oog voor wat er met de bevolking zou gebeuren als het leger zich zou terugtrekken.
Ik denk trouwens dat er ook veel demonstranten zijn die zelf nooit intifada zouden roepen en er totaal niet achter staan (maar het wel voor lief nemen dat anderen dat doen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

Wat het ook vervelend maakt is dat online radicaalrechts georiënteerde Nederlandse agitatoren tussen zitten. Die zijn alleen maar uit op onruststokerij.
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 08 mei 2024, 10:48 Wat het ook vervelend maakt is dat online radicaalrechts georiënteerde Nederlandse agitatoren tussen zitten. Die zijn alleen maar uit op onruststokerij.
Het debat is gepolariseerd. Populistisch rechts en links zijn hier beide schuldig aan.
Pim Fortuyn had gelijk, een normaal dialoog was destijds al niet meer mogelijk. In mijn ogen is dat een van de grote problemen van het extreme streven naar diversiteit en gelijkheid. De grote middengroep word naar een uiterste zijde getrokken. Je ziet dat ook terug in de verkiezingsuitslag, niet alleen in Nederland overigens.

Ik weet zeker dat oude volkspartijen als een PVDA, SP en CDA het heel goed zouden doen als ze waren gebleven bij hun oorspronkelijke verhaal.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 11:04
Herman schreef: 08 mei 2024, 10:48 Wat het ook vervelend maakt is dat online radicaalrechts georiënteerde Nederlandse agitatoren tussen zitten. Die zijn alleen maar uit op onruststokerij.
Het debat is gepolariseerd. Populistisch rechts en links zijn hier beide schuldig aan.
Wat je zegt vind ik allemaal prima. Maar dat bedoel ik niet. Het gaat hier om figureren met nazi-sympathiën die door de AIVD in de gaten worden gehouden.
Die hebben een heel andere motivatie en ideologie waarbij de politieke polarisatie verbleekt.
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 08 mei 2024, 11:08
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 11:04
Herman schreef: 08 mei 2024, 10:48 Wat het ook vervelend maakt is dat online radicaalrechts georiënteerde Nederlandse agitatoren tussen zitten. Die zijn alleen maar uit op onruststokerij.
Het debat is gepolariseerd. Populistisch rechts en links zijn hier beide schuldig aan.
Wat je zegt vind ik allemaal prima. Maar dat bedoel ik niet. Het gaat hier om figureren met nazi-sympathiën die door de AIVD in de gaten worden gehouden.
Die hebben een heel andere motivatie en ideologie waarbij de politieke polarisatie verbleekt.
Goed dat je dan verduidelijkt wat je bedoeld met radicaalrechts, het blijft lastig om te duiden wat radicaalrechts is. Maar op wie doel je concreet? Ik heb geen sociale media behoudens Linkedin.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Philip »

De partij Forum voor Democratie met daarbij een aantal losse elementen als Eva Vlaardingerbroek, Raisa Blommestijn en Tom de Nooijer.

Ik zou trouwens nazi-sympathieën willen vervangen door fascistische sympathieën
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

Philip schreef: 08 mei 2024, 11:30 De partij Forum voor Democratie met daarbij een aantal losse elementen als Eva Vlaardingerbroek, Raisa Blommestijn en Tom de Nooijer.

Ik zou trouwens nazi-sympathieën willen vervangen door fascistische sympathieën
Dat is dus niet wat ik bedoel. Dit zijn politieke fascisten, schreeuwen wel veel en vaak en ook wel met een dronken kop, maar die hebben geen vlindermes in hun broekzak.

Je hebt er ook nog die ondergronds zijn. Die ergens een zolderkamer vol met nazi-emblemata hebben hangen. En die op de verjaardag van Adolf Hitler een taartje eten. Een paar van die figuren lijken ook rond te lopen bij FvD, maar die zijn dan niet de personen die ook bij willekeurige demonstraties lopen te rellen.
MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 mei 2024, 11:08
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 11:04
Herman schreef: 08 mei 2024, 10:48 Wat het ook vervelend maakt is dat online radicaalrechts georiënteerde Nederlandse agitatoren tussen zitten. Die zijn alleen maar uit op onruststokerij.
Het debat is gepolariseerd. Populistisch rechts en links zijn hier beide schuldig aan.
Wat je zegt vind ik allemaal prima. Maar dat bedoel ik niet. Het gaat hier om figureren met nazi-sympathiën die door de AIVD in de gaten worden gehouden.
Die hebben een heel andere motivatie en ideologie waarbij de politieke polarisatie verbleekt.
Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Plaats reactie