Presidentsverkiezingen USA 2024

MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

DDD schreef: 07 mar 2024, 21:59 Wat een rare redenering. Trump heeft een staatsgreep geprobeerd te plegen. Dat is heel wat erger dan een verkrachting, hoe afschuwelijk ook.
Is hij daar al voor veroordeeld?
Jaarlijks een half miljoen ongeboren kinderen die niet geboren mogen worden is erger dan fraude. Helaas is er geen goede optie. De vraag is welke optie het minst slecht is.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

@DDD Ik hoop dat je nooit leider wordt. Hier is het, en volgens mij bij jullie ook: innocent until proven guilty. Tegenwording ben je verhoord, schuldig bevonden, en veroordeeld voor dat je één stap in een gerechtsgebouw gezet heeft.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

KDD schreef: 07 mar 2024, 21:51
gallio schreef: 07 mar 2024, 21:46
DDD schreef: 07 mar 2024, 21:37
Trump is een crimineel en potentiële dictator. Laten we hopen en bidden dat hij nooit tot het presidentschap komt.
Without endorsing President Joe Biden, the editorial board of the St. Louis Post Dispatch warned Republican voters — particularly so-called "Reagan Republicans" — that Donald Trump should be kept as far away from the corridors of power as possible.
In an editorial published on Thursday, the board of the influential midwestern newspaper declared Reagan Republicanism "dead" — and added the former president is the culprit who killed it, with party members fingered as accomplices.
The editors wrote, "Even among the many Republicans out there who recognize Trump’s obvious unfitness for office, there will be a strong temptation to fall back on partisan muscle-memory and vote for him anyway," before adding, "Republicans and conservatives of good conscience who can’t bring themselves to vote for President Joe Biden — fine — should at least consider any alternative that doesn’t give a vote to this unstable, malicious man and his dangerous movement."
Pointing to Trump's part in the Jan. 6 insurrection, the editors cited his suggestion that he not only be given total immunity to run the country as he sees fit if re-elected, but also his hint that he would have no problem seeing his political enemies arrested or killed.
Bolstering their case by noting, "These are all publicly expressed notions from Trump’s own mouth, his social-media thumbs and his defense strategy in criminal court," the editors darkly suggested, "European history of the not-too-distant past has some antecedents to this fervent phenomenon. None of them turned out well."
Getting to the point, the board wrote that there are reasons to be fearful of Biden's advanced age, but a vote for Trump should be beyond the pale.
"Say this for Biden, though: He’s not an indicted alleged criminal, a civilly liable rapist, a divisive demagogue or an anti-constitutional aspiring autocrat. Trump is all of these things. He belongs nowhere near power," the board wrote.
"For those who understand this, but who, for whatever reason, can’t bring themselves to vote for Biden, we get it. We suggest a write-in vote that would make an important point for serious Republicans: 'Ronald Wilson Reagan.'"
Out of the Wall Street Journal:

Men who throw around the term convicted of rape, knowing full well Trump has never been criminally charged or convicted, should hope no women ever claims they raped them ,30 years ago, in a supposed public attack, lacking any evidence whatsoever.
Meanwhile, today in a Texas, another member of Biden's Migrant Army was charged with the murder of a Houston cheerleader. Her mother found her in her bathtub, cold to the touch. A parent can only imagine the horror of her last hours of life. That is our great nation, unvetted migrant gangbangers murdering young women, and no one in DC cares.


vertaald:

Mannen die de term 'veroordeeld voor verkrachting' rondgooien, terwijl ze heel goed weten dat Trump nooit strafrechtelijk is aangeklaagd of veroordeeld, mogen hopen dat geen enkele vrouw ooit zal beweren dat ze hen dertig jaar geleden hebben verkracht in een zogenaamde publieke aanval, zonder enig bewijs.
Ondertussen werd vandaag in Texas een ander lid van Bidens migrantenleger beschuldigd van de moord op een cheerleader uit Houston. Haar moeder vond haar in haar badkuip, koud aanvoelend. Een ouder kan zich alleen maar de gruwel van haar laatste levensuren voorstellen. Dat is onze grote natie, ondoorgelichte migrantengangbangers die jonge vrouwen vermoorden, en niemand in DC kan het iets schelen.
Stel je nu werkelijk Biden verantwoordelijk voor een misdaad door een migrant?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

The buck stops at his desk. Weet je hoeveel illegale migranten daar binnen komen? Zonder dat er iets aan gedaan wordt. Daarom noemen ze het ook: Biden's Migrant Army.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

KDD schreef: 07 mar 2024, 22:09 The buck stops at his desk. Weet je hoeveel illegale migranten daar binnen komen? Zonder dat er iets aan gedaan wordt. Daarom noemen ze het ook: Biden's Migrant Army.
Kun je trouwens de bron van je citaat iets beter geven? Zo'n term in WSJ is vreemd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door gallio »

KDD schreef: 07 mar 2024, 22:09 The buck stops at his desk. Weet je hoeveel illegale migranten daar binnen komen? Zonder dat er iets aan gedaan wordt. Daarom noemen ze het ook: Biden's Migrant Army.
Een favourite manier om de bevolking in groepen te verdelen en tegen elkaar op te hitsen. Van een leider, van welk soort politieke partij dan ook, mag je verwachten dat hij het volk probeert te verenigen ipv te verdelen.

Er zijn trouwens genoeg studies gedaan over criminele daden door immigranten en die studies geven duidelijk aan dat in de VS immigranten minder misdaad begaan dan autochtone Amerikanen.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

KDD schreef: 07 mar 2024, 22:08 @DDD Ik hoop dat je nooit leider wordt. Hier is het, en volgens mij bij jullie ook: innocent until proven guilty. Tegenwording ben je verhoord, schuldig bevonden, en veroordeeld voor dat je één stap in een gerechtsgebouw gezet heeft.
Het is je kennelijk ontgaan: maar Trump is al aan allerlei dingen schuldig bevonden. In onderzoekscommissies bijvoorbeeld, en óók in rechtszaken zijn zijn claims afgewezen.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

MGG schreef: 07 mar 2024, 22:03
DDD schreef: 07 mar 2024, 21:59 Wat een rare redenering. Trump heeft een staatsgreep geprobeerd te plegen. Dat is heel wat erger dan een verkrachting, hoe afschuwelijk ook.
Is hij daar al voor veroordeeld?
Jaarlijks een half miljoen ongeboren kinderen die niet geboren mogen worden is erger dan fraude. Helaas is er geen goede optie. De vraag is welke optie het minst slecht is.
@DDD is Trump al veroordeeld voor een poging tot een staatsgreep? Of telt voor politieke tegenstanders dat zij schuldig zijn tot hun onschuld bewezen is?
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

Ik heb het met eigen ogen gezien, en zijn vice-president heeft het bevestigd, maar of het al tot een veroordeling kwam, weet ik niet.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

DDD schreef: 07 mar 2024, 22:44 Ik heb het met eigen ogen gezien, en zijn vice-president heeft het bevestigd, maar of het al tot een veroordeling kwam, weet ik niet.
... dus neem je maar even de rol van rechter aan en je verklaart Trump schuldig. Met zo'n houding kunnen we de rechterlijke macht wel afschaffen. Nog even en er wordt een referendum gehouden over de vraag of Trump schuldig is.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

Poetin is misschien ook nooit door een rechtbank veroordeeld. Maar daarom kan ik nog wel zeker weten dat hij een misdadiger is.

Als ik mijn buurman met eigen ogen de auto van een andere buurman zie ruineren, dan is het onzinnig om te zeggen dat buurman A onschuldig is totdat hij door de rechter is veroordeeld.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

DDD schreef: 07 mar 2024, 22:54 Poetin is misschien ook nooit door een rechtbank veroordeeld. Maar daarom kan ik nog wel zeker weten dat hij een misdadiger is.

Als ik mijn buurman met eigen ogen de auto van een andere buurman zie ruineren, dan is het onzinnig om te zeggen dat buurman A onschuldig is totdat hij door de rechter is veroordeeld.
Een vergelijking met een zwakke democratie gaat sowieso niet op.
Niet als ik naast jou stond en dezelfde kant op keek en zeg dat buurman A niks illegaals deed. En zeker niet als 10 buren keken en 5 zeggen schuldig en 5 onschuldig. Dan beslist de rechter over de schuldvraag en niet wat amateurs.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 07 mar 2024, 22:31
MGG schreef: 07 mar 2024, 22:03
DDD schreef: 07 mar 2024, 21:59 Wat een rare redenering. Trump heeft een staatsgreep geprobeerd te plegen. Dat is heel wat erger dan een verkrachting, hoe afschuwelijk ook.
Is hij daar al voor veroordeeld?
Jaarlijks een half miljoen ongeboren kinderen die niet geboren mogen worden is erger dan fraude. Helaas is er geen goede optie. De vraag is welke optie het minst slecht is.
@DDD is Trump al veroordeeld voor een poging tot een staatsgreep? Of telt voor politieke tegenstanders dat zij schuldig zijn tot hun onschuld bewezen is?
Trump doet er echt alles aan om een rechterlijke uitspraak hierover uit te stellen.

En nee ik zal niet zeggen dat hij zich juridisch schuldig heeft gemaakt aan een staatsgreep, wel dat hij heel anders had moeten handelen toen het capitool bestormd werd. Ook had hij wel wat kunnen zeggen van het "hang Mike Pence". Het niet erkennen van verkiezingsuitslag is ook dubieus. En ook Pence was er duidelijk van overtuigd dat de uitslag eerlijk tot stand was gekomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie