nog 3 dagen

Bart-rk

nog 3 dagen

Bericht door Bart-rk »

Begin dit jaar moest ik Rome nog cancelen ivm financiele tekorten maar nu.... na een welbewogen jaar vertrek ik maandag as naar Rome voor een week

Ben vreselijk blij :bou: en moest het ff kwijt
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Bart, wat ga jij daar dan doen?
Liever Turks dan Paaps
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Ik ga daar de schitterende stad bezichtigen (forum Romana Coloseum de spaanse trappen,piaza navona,popolo de pincio , fontana di trevi enz enz) Uiteraard zullen diverse bezoeken aan het vaticaan en de andere kerken niet ontbreken. Kortom lekker een week er tussen uit en ja het mag duidelijk zijn dat Rome voor mij ook nog een andere belangrijke plaats inneemt :bo

[Aangepast op 25/9/03 door Bart-rk]
jacob

Bericht door jacob »

het mag voor jou dan duidelijk zijn. Maar voor mij is het onbegrijpelijk dat Rome voor jou ZO'N belangrijke plek inneemt. Waarom is dat dan precies?

Aan de paus heb je niet veel meer. Hij is ziek las ik.
je heb zoieso weinig aan de paus maar ja dat wist je wel dat wij daar zo over dachten. :D
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hoi Bart,

Een fijne week toegewenst in Rome. Een klein beetje jaloers ben ik wel.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jacob een dergelijk antwoord had ik wel verwacht en kan er ook echt niet boos om zijn , maar neem van mij aan dat Rome meer dan alleen de Paus is

Wat niet wegneemt dat ik het erg vind voor de Paus

Rome is een schitterende stad kijk maar eens in de reisgidsen en overtuig jezelf

En ja het vaticaan is voor mij toch wel het hoogtepunt van die week

groetjes
Lecram

Bericht door Lecram »

Veel plezier, Bart.

En ja, voor de ene is Rotterdam een belangrijke stad (theol. school GG), de ander Apeldoorn (ThU CGK) en voor jou Rome.
Ik zou graag met je meegaan, lijkt me een bijzondere ervaring!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kijk uit bij de bocca della veritas.

Afbeelding

If you get the time and think it is worth it, try to go to La Bocca della Veritas or "The Mouth of Truth".

It is found in the atrium of St. Mary's in Cosmedin Church in Rome and is dated back to the 4th century B.C

This stone face was used for swearing oaths. The speker would put his hand in the mouth which would bit him if he was a liar.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

De bocca della veritas. is zeker geinig .. of het waar is weet ik niet maar ik heb me laten vertellen dat ze in het verleden geld achter in de bek van de leeuw stopte De niets vemoedende persoon denkt dan dit geld mee te kunnen nemen maar de bek is een soort smalle brievenbus waar je alleen met gestrekte vlakke hand in kunt. Dus als je iets wilt pakken dan vouw je je hand dicht maar je zit meteen klem

(voor de handige doe zelver een alternatieve kluis voor in huis :sm
Adje

Bericht door Adje »

super, Bart, een fijne tijd toegewenst! Wat is het weer op het moment?
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Nu is het er halfbewolkt 23 graden
Rond deze tijd blijft dat ook zo een beetje schommelen Warmer hoeft voor mij ook niet want je loopt wat af daar in Rome en de stoepen zijn niet zoals wij die hier kennen
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

veel plezier daar Bart. Rome is een prachtige stad.
Veel prachtige gebouwen etc.


tukker
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Rome is echt super-de-super!! Ik ben er een aantal jaren terug geweest ook in het najaar. De beste tijd zegt men (i.v.m. het klimaat). Niet te warm, maar wel lekker 's avonds in je overhemd op het terras terwijl hier de herfstregens neerplensen!

Vanuit Rome zijn we ook nog een dag naar Pompeji geweest, ook een aanrader! En verder natuurlijk het Forum en het Colloseum en de Spaanse trappen, Piazza Navona, etc, etc. Prachtig daar!! Laat ik er maar niet teveel over nadenken, anders krijg ik heimwee!

Bart, fijne week!

Groeten,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Jelle

Bericht door Jelle »

Barth een fijne vakantie ook van mij. Rome staat bij mij ook nog op het verlanglijstje van steden die ik nog graag zou willen bezoeken.
En dan zal ik zeker de St. pieter bezoeken en uiteraard wil ik ook het vaticaan zien.
Groeten en nogmaals een fijne vakantieweek.
Cornelius

Bericht door Cornelius »

"nadat ik aldaar zal gweest zijn, moet ik ook Rome zien !! (De apostel Paulus)

"Veel plezier daar goede reis en behouden thuiskomst
Plaats reactie