Kenmerkentheologie

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

We snoeien het laatste jaar al aantoonbaar minder dan voorheen.
En ja, sturen. Een discussie gaat soms een bepaalde kant op. Dat kan en wil je niet altijd bijsturen. Keihard bijsturen is ook zo wat.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door refo »

Als je makkelijk kunt praten moet je dat gewoon doen (we hebben het maar niet over taal- en spelfouten ;) )
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Daar ben ik inderdaad helaas bij, zonder dat ik iets aan kan doen. En zonder dat ik hier verantwoordelijk voor ben.
Hoezo niet verantwoordelijk?
Wil je dat we in het vervolg de meldingen negeren? Er zijn er ook een aantal van jou bij die leidden tot wat anderen bestempelen als "snoeihard ingrijpen".
Meldingen worden niet altijd teruggekoppeld? Ik heb wel eens een melding gedaan die volgens mij genegeerd is. Althans, nooit meer wat van gehoord en ook geen posting aangepast.
Verder eens met Afgewezen. Er zijn wat lange tenen waardoor scherp discusseren not done is geworden en zijn er posters verdwenen die en wat te zeggen hadden en wat leven in de brouwerij brachten. Daardoor is het een slaperige boel geworden. En dat is jammer. Dat melden is eigenlijk ook een beetje flauw, grijp als poster gelijk in en corrigeer waar nodig. Dat melden is in het verleden wel eens doorgeslagen, denk ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Meldingen worden in principe altijd teruggekoppeld. Zelfs die kennelijk met lange tenen gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Meldingen worden in principe altijd teruggekoppeld. Zelfs die kennelijk met lange tenen gemaakt zijn.
Dan had mijn melding wellicht een heel lange-tenen-gehalte. Maar goed, dat zij zo. Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Mister »

Anker schreef:
Tiberius schreef:Meldingen worden in principe altijd teruggekoppeld. Zelfs die kennelijk met lange tenen gemaakt zijn.
Dan had mijn melding wellicht een heel lange-tenen-gehalte. Maar goed, dat zij zo. Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
Wat is het probleem?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Ad Anker »

Mister schreef:
Anker schreef:
Tiberius schreef:Meldingen worden in principe altijd teruggekoppeld. Zelfs die kennelijk met lange tenen gemaakt zijn.
Dan had mijn melding wellicht een heel lange-tenen-gehalte. Maar goed, dat zij zo. Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
Wat is het probleem?
Een ingedut forum, meen ik gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
De doopdiscussie op zichzelf was het probleem niet, zoals je weet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:Een ingedut forum, meen ik gelezen te hebben.
Daar valt over te discussiëren...
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Anker schreef:Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
De doopdiscussie op zichzelf was het probleem niet, zoals je weet.
Ik zou idd. willen dat het afwijzen van de kinderdoop wordt opgewaardeerd van 'verboden ketterij' naar 'standpunt dat we afwijzen'. :huhu
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Auto »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Anker schreef:Afgewezen begint een baptistendiscussie in een dooptopic. Dat wordt wellicht spoedig weer op slot gedaan omdat het niet past binnen de forumregels. Zo gaat dat hier. :hum
De doopdiscussie op zichzelf was het probleem niet, zoals je weet.
Ik zou idd. willen dat het afwijzen van de kinderdoop wordt opgewaardeerd van 'verboden ketterij' naar 'standpunt dat we afwijzen'. :huhu
Het is mogelijk (en dat heb ik meerdere malen gezegd) dat er over dit onderwerp gesproken kan worden, alleen het probleem zit in het feit dat er mensen zich mee gaan bemoeien die zeer neerbuigend doen over de kinderdoop en verwijten maken over de leer, etc. Daarmee ontspoord elke keer de discussie. (Dat is tenminste mijn waarneming van de laatste jaren).
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Fjodor »

Ik ben van mening dat iedereen hier vaak te lange tenen heeft.
Over het algemeen zie ik discussies niet vaak echt ontsporen.
Het moeilijke is dat er een regel gesteld wordt door de moderatoren omdat dit forum een binnenreformatorisch forum dient te zijn.
Daarin hebben de gewone posters de moderatoren maar gewoon te volgen.

Wel zou ik een voorstander zijn van een apart topic voorstaan waar gediscussieerd kan worden over de grenzen die gesteld worden, waar de moderatoren ook zelf meespreken.

En laten we vooral maar van de beste bedoelingen van andere posters uitgaan. Want de liefde gelooft alle dingen. En als we vinden dat we tekort worden gedaan: Hij schold ook niet terug.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Ditbenik »

Fjodor schreef:Ik ben van mening dat iedereen hier vaak te lange tenen heeft.
Over het algemeen zie ik discussies niet vaak echt ontsporen.
Het moeilijke is dat er een regel gesteld wordt door de moderatoren omdat dit forum een binnenreformatorisch forum dient te zijn.
Daarin hebben de gewone posters de moderatoren maar gewoon te volgen.

Wel zou ik een voorstander zijn van een apart topic voorstaan waar gediscussieerd kan worden over de grenzen die gesteld worden, waar de moderatoren ook zelf meespreken.

En laten we vooral maar van de beste bedoelingen van andere posters uitgaan. Want de liefde gelooft alle dingen. En als we vinden dat we tekort worden gedaan: Hij schold ook niet terug.
Of maak in discussie de Schrift tot enige norm en niet wat Gods volk zegt. Dan heb je een objectieve toetssteen in plaats van het subjectieve gevoel van een moderator of poster.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Jongere »

Ditbenik schreef:Of maak in discussie de Schrift tot enige norm en niet wat Gods volk zegt. Dan heb je een objectieve toetssteen in plaats van het subjectieve gevoel van een moderator of poster.
Dit lijkt me nu werkelijk niet het grootste probleem op het forum. Ik ben over het algemeen maar weinig mensen tegengekomen die echt willen discussieren vanuit het argument 'dit zegt Gods volk'.

Groter probleem lijkt me juist degenen die de Schrift tot enige norm beweren te maken, maar daar eigenlijk mee bedoelen: hoe ik de Schrift lees is de enige juiste manier. De toetssteen is minder objectief dan je op het eerste gezicht zou vermoeden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Fjodor schreef:Wel zou ik een voorstander zijn van een apart topic voorstaan waar gediscussieerd kan worden over de grenzen die gesteld worden, waar de moderatoren ook zelf meespreken.
Beschouw dit topic maar als zodanig.
Plaats reactie