verschil in refoforums/sites

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Jacob,

Ik heb gezien hoe de discussie met jou ging. Het was inderdaad nogal fel, dat was niet goed denk ik. Heeft ook wat te maken met een post-Dennis syndroom op refoweb. Verder was niet iedereen het met je eens, dat kan gebeuren. Hierdoor kreeg je misschien het idee dat je niet serieus werd genomen. Misschien terecht. Waar ik op doel is dat je op refoweb mensen hebt die echt dichterbij je gaan staan in discussies en die echt geinteresseerd zijn in wat de ander beweegt. Ik noemde al namen als Meschianza en Kaw. Aan die mensen kunnen we hier een voorbeeld nemen (voor iemand als ketter wordt uitgemaakt, eerst toch even vragen waarom iemand zoiets denkt).

Het is zeker waar dat het refoweb forum speelser is. Over nonsens onderwerpen kan ook gediscussieerd worden. Gewoon omdat het leuk is. Kijk voor de grap eens in de quote-thread die loopt daar geweldig en hier niet. Voor ontspanning kun je je ook uitleven op het refoweb.

Misschien is het verschil in discussie stijl (wetenschappelijk/direct practisch) inderdaad wel het meest toepasselijk op het verschil tussen osw en refoweb.

Vaya con Dios,

Parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

onderscheid OSW-refoweb

in de jongeren-media debat discussie is deze discussie ontstaan.

verzoek aan mods om de berichten in dat topic over refoweb-osw onderscheid in deze aparte topic te plaatsen.

en smijt niet met modder richting refoweb maar bespreek open en eerlijk de verschillen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Ik heb niet zoveel op met Refoweb. Als alles moet kunnen, gaat het 'ik' voor God.
Verder wil ik onderstrepen wat Jacob zei: "Dus de liefde is er alleen waarschijnlijk als je in het straatje past." Wat overigens ook op OSW van toepassing is.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Jacob,

Ik heb gezien hoe de discussie met jou ging. Het was inderdaad nogal fel, dat was niet goed denk ik. Heeft ook wat te maken met een post-Dennis syndroom op refoweb. Verder was niet iedereen het met je eens, dat kan gebeuren. Hierdoor kreeg je misschien het idee dat je niet serieus werd genomen. Misschien terecht. Waar ik op doel is dat je op refoweb mensen hebt die echt dichterbij je gaan staan in discussies en die echt geinteresseerd zijn in wat de ander beweegt. Ik noemde al namen als Meschianza en Kaw. Aan die mensen kunnen we hier een voorbeeld nemen (voor iemand als ketter wordt uitgemaakt, eerst toch even vragen waarom iemand zoiets denkt).

Het is zeker waar dat het refoweb forum speelser is. Over nonsens onderwerpen kan ook gediscussieerd worden. Gewoon omdat het leuk is. Kijk voor de grap eens in de quote-thread die loopt daar geweldig en hier niet. Voor ontspanning kun je je ook uitleven op het refoweb.

Misschien is het verschil in discussie stijl (wetenschappelijk/direct practisch) inderdaad wel het meest toepasselijk op het verschil tussen osw en refoweb.

Vaya con Dios,

Parsifal
ik ben niet gaan posten op refo web om vrienden te maken. Ik ben gaan posten omdat ik vond dat er geen tegen gas kwam op een paar walgelijke topics.
Dat ik dan een hoop kritiek krijgt lijkt me niet zo vreemd. Dat heb ik trouwens ook op OSW gekregen. Het verbaasde me niet hoor overigens. Sommige reacties lokte ik ook gewoon uit.
limosa

Bericht door limosa »

Laten we niet te snel oordelen over anderen.

Lijkt me verstandig. Refoweb bedient een andere doelgroep, die gemiddeld genomen andere eisen stelt. Refoweb en OSW zitten elkaar volgens mij niet in de weg en kunnen prima naast elkaar bestaan.
limosa

Bericht door limosa »

hetgeen niet wegneemt dat het RD onderhand ook aan OSW wel eens wat positieve aandacht mag geven . . .
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door jacob

ik ben niet gaan posten op refo web om vrienden te maken. Ik ben gaan posten omdat ik vond dat er geen tegen gas kwam op een paar walgelijke topics.
Dat ik dan een hoop kritiek krijgt lijkt me niet zo vreemd. Dat heb ik trouwens ook op OSW gekregen. Het verbaasde me niet hoor overigens. Sommige reacties lokte ik ook gewoon uit.
Oke, en misschien had je gelijk met je posts daar en had ik in die zin ook eerder mijn mond open moeten trekken, achteraf was het misschien wel reclame voor foute muziek bijvoorbeeld. Maar goed ik ga wel een beetje moeilijk doen als het hele forum als om van te walgen wordt afgedaan. Je kunt er echt wel wat leren. En er zitten te veel mensen die echt wat van God laten zien (en dat is niet een vroom praatje, maar als ik Meschianza zie schrijven op dat forum, dan zie ik daar een Christelijk hart achter kloppen. Zo zijn er meer daar.)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
limosa

Bericht door limosa »

mmm moet ik misschien toch nog free lance fotograaf worden voor de RD !
als je daarmee invloed uit kunt oefenen . . .
Lecram

Bericht door Lecram »

Egbert uit Wijk en Aalburg denkt op de forumsite van Om Sions Wil (http://www.omsionswil.nl) vooruit over de toekomst. „Nu is er even een storm in een glas met ouders, want ik heb niet de indruk dat de jeugd nou erg onder de indruk is van het geheel. De ouders beleggen i.s.m. de spreekbuis der ger. gezindte een discussieforum dat ’uitverkocht’ wordt, de ouders denken weer genoeg gedaan te hebben door de artikelenreeks te lezen en hun hoofd te schudden en in het uiterste geval ach en wee te roepen. En dan? Hoe nu verder, of moeten we met lecram zeggen: „Ze dronken een glasâ€
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Niet zeuren over refoweb, ik ben als refowebber geciteerd ja. (Nu ik het eens nalees gaat dat verhullend taalgebruik me best goed af).
Ik ben ook als refowebber geciteerd :P Een hele eer, want zoveel post ik er niet. Ik zorg meestal voor een osw geluid op refoweb :D

Ben een voorstander van het feit dat het RD ook eens aandacht aan OSW gaat besteden.

[Aangepast op 27/10/03 door Kislev]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Admin
beste mensen

Laten we niet te snel oordelen over anderen. Zowel Jelle als ik zelf hebben contact met Gert en Henk van Refoweb. Wij hebben inderdaad een andere insteek mbt het OSW forum. Wij als OSW spreken geen oordeel uit over refoweb en uit evaring weten dat de mensen van refoweb dat ook niet over ons doen.


Admin

[Aangepast op 25/10/03 door Admin]
Dan begrijp ik niet helemaal dat je zo'n belasterende topic van één van je moderatoren laat staan, Cor.
Mart01
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 mar 2003, 10:13

Bericht door Mart01 »

Refoweb is praktischer in haar onderwerpen.

OSW is veel meer wetenschappelijk. Zeker de laatste tijd.
Beste Jacob, kan je mij vertellen wat er aan OSW zo wetenschappelijk is. Ik ben op RW meer discussies op niveau tegengekomen dan hier op OSW, waar vooral theologisch gekibbeld wordt en men het gelijk wil halen met zoveel mogelijk citaten van oudvaders. (zie bijv. discussie Afwachten of Verwachten)

Overigens ben ik zeker ook een vertegenwoordiger van het meer orthodoxe geluid op het forum van RW. Hier op OSW heb ik iedere keer de neiging om de knuppel keihard het hoenderhok in te smijten in de hoop dat er een keer iets uitkomt. Natuurlijk wordt er hier gediscussieerd en ook zinnig, maar het weigeren van bepaalde onderwerpen is een keuze, die mijns inziens anders gemaakt het kunnen en moeten worden, maar dat heb ik al eerder aangegeven in een topic over het sluiten van topics.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
jacob

Bericht door jacob »

wetenschappelijk is misschien wel theologisch gekibbel............:%

Ik ben blij met de keuze van onderwerpen op OSW. Op RW mag alles worden neergezet.



[Aangepast op 27/10/03 door jacob]
Plaats reactie