Hongarije -> Hongaarse Kerkdienst

Plaats reactie
Vortigern

Hongarije -> Hongaarse Kerkdienst

Bericht door Vortigern »

Hoi,

Ik ga binnenkort naar Hongarije op vakantie met Amicitia. Maar ik vroeg mij af of er in de buurt van het Balatonmeer nog een hongaars gereformeerde kerkdienst wordt gegeven. Of dat een van jullie weet waar er daar in de buurt een gemeente is.

Het lijkt me wel leuk om zo'n dienst eens mee te maken.

Alvast bedankt.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Weinig mensen die in Hongarije bekend zijn???
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Tja, Ik weet in Nyirbator een hervormde kerk, maar dat is bijna tegen Oekraine aan :). Als je een eindje wil rijden. Je kunt ook op internet zoeken op Templom en de plaats waar je moet wezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Tja, Ik weet in Nyirbator een hervormde kerk, maar dat is bijna tegen Oekraine aan :). Als je een eindje wil rijden. Je kunt ook op internet zoeken op Templom en de plaats waar je moet wezen.
Dank je wel. :thu
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Ik zie dat er in Balatonfüred een kerk is.

Református templom (Fehér templom)

Cím: Balatonfüred, Óvoda u. 1.
Lucy

Bericht door Lucy »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Ik zie dat er in Balatonfüred een kerk is.

Református templom (Fehér templom)

Cím: Balatonfüred, Óvoda u. 1.

Wij zijn ongeveer 4 jaar geleden op vakantie geweest met Beter Uit in Hongarije, Balatonfured, en hebben toen ook een kerkdienst bezocht, dit was ook in Balatonfured. We gingen er toen lopend heen vanaf ons hotel aan het Balatonmeer. Helaas weet ik de naam van de kerk niet meer. Het was wel leuk om zo'n kerkdienst bij te wonen, maar je verstaat er uiteraard niets van. We mochten toen nog wel met onze groep een Nederlandstalige psalm/ gezang zingen, was wel leuk.

Groeten Lucy
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Lucy
Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Ik zie dat er in Balatonfüred een kerk is.

Református templom (Fehér templom)

Cím: Balatonfüred, Óvoda u. 1.

Wij zijn ongeveer 4 jaar geleden op vakantie geweest met Beter Uit in Hongarije, Balatonfured, en hebben toen ook een kerkdienst bezocht, dit was ook in Balatonfured. We gingen er toen lopend heen vanaf ons hotel aan het Balatonmeer. Helaas weet ik de naam van de kerk niet meer. Het was wel leuk om zo'n kerkdienst bij te wonen, maar je verstaat er uiteraard niets van. We mochten toen nog wel met onze groep een Nederlandstalige psalm/ gezang zingen, was wel leuk.

Groeten Lucy
Wat liederen betreft is het wel aan te raden een Nederlands liedboek of een engels hymnal mee te nemen. Als je dan ziet wie de schrijver is van een lied, kun je vaak wel gokken welk Nederlands of Engels lied dat is. (Daar voor hoef je echt maar een paar woorden Hongaars te kennen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Vortigern

Bericht door Vortigern »

bedankt voor de informatie. We zoeken die kerk wel even op.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

En, nog wat van opgestoken?
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Neuh.... psalm 84 vers 1 in Canon gezongen. Hun in het hongaars, wij in het nederlands er door heen.... voor de rest was er echt geen touw aan vast te knopen. Ik bedoel een tukker is makkelijker te verstaan.....
Plaats reactie