VliegerSport

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

VliegerSport

Bericht door Billy »

FF wat anders:

Zijn er op dit forum nog enthousiaste vliegeraars?

al zo'n 10 jaar beoefen ik deze sport ( o.a. buggy-en, body-surfen en ""lekker slepen en jumpen"") en momenteel wordt het weer een beetje lekker Weer om te gaan vliegeren.

zijn er ook al die ervaring hebben met Kite-surfen, de nieuwste trend op het gebied van de vliegersport.

Overigens een hele "verantwoorde"" toffe sport. ( maar ja, van sommige mag je het weer geen sport noemen)


:- :cool: :- :cool: :bou: :cool: :bou: :cool:

[Edited on 3/8/02 by Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

FF wat anders:

Zijn er op dit forum nog enthousiaste vliegeraars?

al zo'n 10 jaar beoefen ik deze sport ( o.a. buggy-en, body-surfen en ""lekker slepen en jumpen"") en momenteel wordt het weer een beetje lekker Weer om te gaan vliegeren.

zijn er ook al die ervaring hebben met Kite-surfen, de nieuwste trend op het gebied van de vliegersport.

Overigens een hele "verantwoorde"" toffe sport. ( maar ja, van sommige mag je het weer geen sport noemen)


:- :cool: :- :cool: :bou: :cool: :bou: :cool:

[Edited on 3/8/02 by Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
sochrio

Bericht door sochrio »

Ja ik heb wel gevliegerd, met zo'n ruitvormig gevaarte. Het was vaak een heel gestuntel om dat ding in de lucht te krijgen. In de lucht houden was nog moeilijker.
Overigens bleef ik wel gewoon aan de grond staan. De vliegersport die jij bedoeld ken ik niet. Het lijkt me wel geweldig!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Zo'n ruitje of donald duck vlieger kan ook al bere-leuk zijn hoor!!
met een "ruitje"kan HET echte werk beginnen he!

M'n dochtertje van 2,5 heeft ook al zo'n ruitje en vind het reuze leuk. ""papa ikkke fieger! net as jij!!""
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

He Billy, ik heb heel vroeger wel eens een vliegertje opgelaten.
Wij deden vaak proberen de lijnen van andere vliegers door te snijden.
Precies weet ik het ook niet meer maar volgens mij maakten wij een scheermesje vast een stukje onder de vlieger zelf, door met elkaar de lijnen van de vliegers te kruisen probeerden we zo het touw door te snijden.
Nadeel was, je moest soms vreselijk ver lopen of fietsen om je vlieger nog weer terug te vinden.

:, :, :, :,
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

't was een keer in het najaar (2 jaar terug ofzo) M'n vriendje die heeft zo'n delta-vlieger van 2-3 meter lang. En wij met windkracht 6 heel blij het kletsnatte modderweiland in. Jonge wat was ik goor aan het eind. We stuiterden gewoon op ons achterwerk door de wei. (Rare koeien) :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

heb vanavond alles weer eens uitgezocht en hoop volgende week op het zeeuwsche strand weer e.e.a. uit te testen en te hobby-en.

Voor de echte liefhebber hier 3 URL's

http://www.kitesurf.nl
http://www.kitesite.nl
http://www.vliegerop.nl

MORE WIND = MORE FUN

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:





[Veranderd op 18/6/02 door Billy]

[Veranderd op 18/6/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

Wat voor vliegers hebje allemaal Bill?????? Doe je ook echt aan kitesurfen ?? Vet Cool man. Wil klater misschien ook nog wel gaan doen. Maar moetk eerst ff wat meer centjes gaan sparen denk.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Morgenavond hoop ik te gaan kiten.

Buggien doe ik al een paar jaar. Met een zelfgebouwd Peter Lynn model.

Kitesurfen nog nooit gedaan. Hoop het wel dit jaar nog te gaan doen met een kennisje. Alleen ga ik er niet op investeren. veels te duur, en heb ook te weinig tijd er voor om de investering rendabel te maken.

't is wel het neusje van de zalm qua kitesport!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Moet je wel zoveel investeren? Je hebt al een matras voor je strandmobiel!

Veel succes en zeker: hoe meer wind hoe beter, ook al kijk ik alleen maar!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

je hebt een speciale kite nodig met tubes zodat die op het water blijft drijven bij een crash en je zo ook een waterstart kan maken. dat kan ik met mijn matras niet!

en zo'n kitesurf vlieger kost al gauw zo'n 1000 a 1500 EURO!

verder een beetje Board kost je ook zo'n 750 a 1000 EURO.

2e hands wel wat goedkoper natuurlijk maar als vader van 2 schone dochtertjes heb je nu eenmaal andere prioriteiten als alleen zo'n ( individualistische ) sport, snappie?


verder afgelopen week heb ik HEEEEEERRRLIJK wind gehad in zeeland.

zeker dinsdag zo'n 7 a 8 Beaufort!! Iets te hard ( voor mij ) om te buggieen dus heerlijk gejumpt met mijn powerKITE.

3,5 merter hoog en jumps van zo'n 25 meter!!!

ECHT SUPER!!!


terecht!!: MORE WIND = MORE FUN
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Het pas misschien niet helemaal bij dit onderwerp, maar je zult je er wel voor interesseren: Billy, hoe oud zijn je dochtertjes? Een is 2,5 jaar en de ander? Trekken ze de potten al uit de vensterbank en gillen ze dat papa stout is?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

de oudste is in april 3 geworden! en vind vlioegeren helemaal te gek!:bou::bou::bou::bou:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Van harte gefeliciteerd! Waarmee heb je haar blij gemaakt? Met rare gezichten trekken?
Er zal nu wel visite zijn, dus mag je ober zijn. Zo kun je nog eens ervaring opdoen met verschillende beroepen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

http://www.vliegerforum.nl


[font=Century Gothic]MORE WIND = MORE FUN[/font]

[Veranderd op 25/7/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie