Huisdieren

Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Zeker zelf nooit dieren gehad

Dierenmishandeling is mij vreemd,dieren horen niet in huis.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Hond laten slapen in de autostalling,ook dat is mishandeling ,laat de hond vrij zodat hij zijn eigen slaap plaats kan zoeken.

Een hond hoort niet in een mand ook niet in eenhok,maar vrij rond te lopen en te jagen op konijnen en ander huppelend volk.

Laat de hond roofdier zijn,dan is hij/zij pas gelukkig.
Wetenschappelijk is bewezen, dat veel honden het liefst als ze alleen zijn of slapen een hok willen dat niet al te groot is. Het geeft ze een gevoel van veiligheid.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Adorote

Bericht door Adorote »

EEN ARME HOND AAN EEN KEUKEN TAFEL DE HOND IS BANG -KNAAGDIEREN IN EEN KLEIN KOOITJE HOND HOORT IN DE VRIJHEID KNAAGDIEREN OOK---------HOE DAN OOK DIT ZIJN VORMEN VAN DIEREN MISHANDELING,ONBEGRIJPELIJK DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
EEN ARME HOND AAN EEN KEUKEN TAFEL DE HOND IS BANG -KNAAGDIEREN IN EEN KLEIN KOOITJE HOND HOORT IN DE VRIJHEID KNAAGDIEREN OOK---------HOE DAN OOK DIT ZIJN VORMEN VAN DIEREN MISHANDELING,ONBEGRIJPELIJK DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN
Tja, weet je wat die beesten in vrijheid doen?
De kat knaagt die knaagdieren op, en de hond verscheurt die kat.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Afbeelding
Ja hij is errug bang voor een stukje brood.

Grow up en kraam geen onzin uit over dierenmishandeling. Als jij eens wist wat ik voor mijn "kinderen" (oeps dat is ook mishandeling) over heb, dan schreeuw jij een aantal tonen lager.

Als je die beesten mijn kinderen noemd,ben je goed de weg kwijt,en moet wel heel eenzaam zijn.

Nog een keer ,dieren horen niet in huis,het is een vorm van dieren mishandeling.

Dieren horen in de vrije natuur.
Lecram

Bericht door Lecram »

Sorry voor de liefhebbers, maar ik heb een hekel aan honden. Dat gelik, gesnuffel, gekwijl enz. En dan ook nog in weer en wind met dat dier aan de wandel. Op vakantie gaan is ook haast onmogelijk. Nee, doe mij maar gewoon geen dieren, of, als het niet anders kan, een konijn ofzo of vissen.

De kinderen hebben twee konijnen en daar heb je geen last van.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Slechts een enkele hondenbezitter heeft het benul dat zo'n beest van het bezoek AF MOET BLIJVEN. Bij de meesten is het: "ja, hij moet even kennismaken" en dan kwijlt er zo'n wildvreemd beest tegen je aan. "Hij doet nix, hoor", is ook zo'n mooie. Men vindt het zelf ook blijkbaar gênant, maar weet ook niet hoe ze dat beest moeten opvoeden. Ik vraag me altijd af of zo'n hond dat zelf ook weet, dat die nix doet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Als je die beesten mijn kinderen noemd,ben je goed de weg kwijt,en moet wel heel eenzaam zijn.

Nog een keer ,dieren horen niet in huis,het is een vorm van dieren mishandeling.

Dieren horen in de vrije natuur.
Zweef zweef :$

Al honderden jaren lang hebben mensen huisdieren. Als je op geschiedenisplaten (basisschool) kijkt zie je al dieren lopen.
Katten en honden. Op boerderijen bijvoorbeeld. Katten vangen mensen. Honden houden de vreemden op een afstand. Zo gek is dat nog niet.

En wat dacht je van geleidehonden? Is het niet een fantastisch wonder, dat veel mensen nu zelfstandig kunnen zijn dankzij zo'n hond?

En als je de honden nu vrij zou laten in de natuur, zouden ze toch niet overleven. Maar goed, wij hebben hardstikke veel plezier van ons beestje!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Baco

Bericht door Baco »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Als je die beesten mijn kinderen noemd,ben je goed de weg kwijt,en moet wel heel eenzaam zijn.

Nog een keer ,dieren horen niet in huis,het is een vorm van dieren mishandeling.

Dieren horen in de vrije natuur.
Mensen die een hond aanschaffen om in huis te houden zijn vaak echte liefhebbers, Ze weten echt wel wat ze doen, en wat de voor en nadelen zijn.
Deze honden worden vaak als hun kind gezien, niks mis mee toch?
Als het beestje maar goed verzorgd wordt.
Dierenmishandeling gaat wel heel erg ver, hoor!!!!! Laat deze mensen toch genieten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Als je die beesten mijn kinderen noemd,ben je goed de weg kwijt,en moet wel heel eenzaam zijn.

Nog een keer ,dieren horen niet in huis,het is een vorm van dieren mishandeling.

Dieren horen in de vrije natuur.
Zweef zweef :$

Al honderden jaren lang hebben mensen huisdieren. Als je op geschiedenisplaten (basisschool) kijkt zie je al dieren lopen.
Katten en honden. Op boerderijen bijvoorbeeld. Katten vangen mensen. Honden houden de vreemden op een afstand. Zo gek is dat nog niet.

En wat dacht je van geleidehonden? Is het niet een fantastisch wonder, dat veel mensen nu zelfstandig kunnen zijn dankzij zo'n hond?

En als je de honden nu vrij zou laten in de natuur, zouden ze toch niet overleven. Maar goed, wij hebben hardstikke veel plezier van ons beestje!

Honderden jaren hadden de mensen slaven.
Honderden jaren was er kinderarbeid.
Honderden jaren maakten we vermeende heksen af
Honderden jaren ......
Is dat een argument?

Nu die honden er zijn, moeten we goed voor ze zorgen. Da's waar. Slim van die honden. Er zouden er alleen in Nederland al honderduizenden minder zijn als we ze niet als huisdier genomen hadden. Door een beetje trouw te kijken zorg je ervoor dat je soort overleeft.

PS
Die honden aan de keukentafel hebben het inderdaad bepaald niet naar hun zin.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
EEN ARME HOND AAN EEN KEUKEN TAFEL DE HOND IS BANG -KNAAGDIEREN IN EEN KLEIN KOOITJE HOND HOORT IN DE VRIJHEID KNAAGDIEREN OOK---------HOE DAN OOK DIT ZIJN VORMEN VAN DIEREN MISHANDELING,ONBEGRIJPELIJK DAT MENSEN DAT KUNNEN DOEN
Zo dat heb je weer eens kernachtig gezegd, Ado.
Ben het met je eens, daar zijn dieren niet voor geschapen om opgesloten te zitten en naar de grillen en grollen van mensen te moeten luisteren.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Wat ik mis in alle meningen over huisdieren: huisdieren zijn een zegen voor kinderen! Een kat, een hond, een konijn of wat dan ook is voor een kind iets geweldigs. Dat beest zeurt nooit tegen je, is altijd blij je te zien en het maakt een kind zich bewust van zijn verantwoordelijkheden: het dier is afhankelijk van de verzorgers.
Het spreekt voor zich dat de dieren goed verzorgd moeten worden en ook opgevoed (de honden) maar dan is een gezin absoluut beter af met dieren.
En ik weet waar ik het over heb: vier kinderen, een hond, twee katten en drie parkieten (niks kooi, ze zijn bijna altijd los in een slaapkamer) en een geschiedenis van ratten, muizen, konijn, vissen en nog meer.
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie