Israel ziet Arafat niet meer als gesprekspartner

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Israel ziet Arafat niet meer als gesprekspartner

Bericht door ndonselaar »

Na de recente zelfmoordaanslag waarbij 10 Israëli's omkwamen heeft Israël verklaard Arafat niet meer als gesprekspartner te willen zien. De Arabische landen reageren woedend, de VS terughoudend.

Is het tijd voor een nieuwe regering? (Peres)

Is het tijd dat Arafat opstapt, hij heeft totaal geen grip meer op de situatie. Willen de Hamas en Hezbollah wel vrede? Deze vraag kunnen we evengoed stellen tav rechts orthodoxe joden.

Toch een Palestijnse staat?

Moeten we geweld met geweld beantwoorden zodat we in een geweldspiraal terechtkomen (los van de schuldvraag)?

Graag een gezonde discussie.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Na de recente zelfmoordaanslag waarbij 10 Israëli's omkwamen heeft Israël verklaard Arafat niet meer als gesprekspartner te willen zien. De Arabische landen reageren woedend, de VS terughoudend.

Is het tijd voor een nieuwe regering? (Peres)

Is het tijd dat Arafat opstapt, hij heeft totaal geen grip meer op de situatie. Willen de Hamas en Hezbollah wel vrede? Deze vraag kunnen we evengoed stellen tav rechts orthodoxe joden.

Toch een Palestijnse staat?

Moeten we geweld met geweld beantwoorden zodat we in een geweldspiraal terechtkomen (los van de schuldvraag)?

Graag een gezonde discussie.


[Veranderd op 29/3/02 door Billy]
Benjamin

Bericht door Benjamin »

Er moet een andere palestijnse leider komen. Arafat heeft de situatie niet in de hand, of dit moedwil van hem is weet ik niet. Hoelang wordt er al gepraat over vrede? Onderhandelen is geen oplossing, zo blijkt. Israel kan wel die personen raken van terroristen, en Arafat doet het niet. Procentueel gezien is het dodental van de israeliers hoger dan op de torens in de VS, als bovolkingsaantal met elkaar vergeleken wordt. De aanvallen op Afganistan worden door veel landen gesteunt. Israel verdient alle steun. Israel is er niet op uit om burgers te treffen, en bombardeerd lege gebouwen. De zelfmoordaanslagen zijn er juist wel op gericht om onschuldige burgers te doden. Wat zou Premier Kok doen als Belgie steeds doden maakte? Niemand stapt in Israel met een veilig gevoel de bus in..... Aburd, mijns inziens zijn de aanvallen door Gods volk uitgevoerd, gerechtvaardigd.

Heere als ik luister naar uw stem,
dan ben ik in Jeruzalem,
dan zie 'k haar paarlen poorten,
waar wijsheid door naar binnen stroomt,
veelkleurig en in soorten.

Sjaloom (vrede)


____________________
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12217
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Over Arafat zijn twee dingen te zeggen. Of hij is heel erg slim bezig en hanteert nog steeds een beleid van 'zo veel mogelijk Israeli's afmaken', zoals we hem kennen uit vroeger perioden. Of hij wil vrede nastreven, maar heeft niet de gewenste macht die daarvoor nodig is. In geen van beide gevallen is Arafat dan nog een gesprekspartner van de Israeli's die nu eenmaal een erg links beleid voorstaan. Peres is dus nog steeds een goed maatje van Arafat lijkt me. Maar goed, die heeft ook geen lepel in de pap bij de Likud partij.
Adje

Bericht door Adje »

tGaat de goeie kant op met Sharon. Eindelijk eens wat meer harde lijn. Je ziet dat Arafat nu toch eens wat inbindt. (nouja, in woorden dan) Het wordt hem toch wat te serieus.
Trein

Bericht door Trein »

sorry heren

ik heb de laatste berichten verwijderd
laten we de discussie inhoudelijk voeren op basis van argumenten.

Admin
Ok, hier wat stevige argumenten om over na te denken.

De volgende situatie schets.

Er komt een bevolkings groep naar Nederland, en ze gaan zich hier vestigen. Ze kopen hier en daar wat stukjes grond, en niemand maakt echt bezwaar.
Een paar jaar later, beginnen ze plots te praten over een of ander vaag boek van pakweg 5000 jaar oud, en beweren dat Nederland eigenlijk van hun is, en of wij maar zo vriendelijk willen zijn om uit Nederland te vertrekken. Dat staat tenminse in hun boek beschreven.
Maar ze blijken dus plots niet zo vriendelijk meer te zijn, en beginnen ons uit onze huizen en steden te zetten, om er zelf te gaan wonen, steeds maar het argument aandragend dat het in hun boek staat, en dat ze er dus het volste recht toe hebben.
Langzamerhand komen er ook steeds meer mensen van hun bevolkings groep vanuit de hele wereld hier wonen, en wij worden steeds verder naar de uithoeken van Nederland verdreven. Tot overmaat van ramp, beginnen ze ons ook nog eens op rantsoen te zetten. Zelf leven ze in luxe en weelde, en wij moeten het met de restjes doen. We krijgen zelfs niet eens voldoende water om in onze levens behoefte te voldoen.
Uiteraard hebben we al lange tijd geprotesteerd, maar die bevolkings groep heeft dusdanig veel geld en middelen, dat we ruimschoots over ruled worden door ze. Officieel verzet heeft dus niet veel zin meer, en uiteindelijk gebruiken we het enigste middel wat we nog hebben, en dat is via prik akties en aanslagen proberen ze te verdrijven. En daar hebben we tenslotte het volste recht toe, want tenslotte wordt ons land bezet, ook al kwamen ze hier ooit toen niemand nog bezwaar tegen ze had.


Edit --->

Oh ja, vergat ik nog te vertellen, 3000 jaar geleden schijnen mensen van die bevolkings groep ook werkelijk in Nederland gewoond te hebben.


[Edited on 1/10/02 by Trein]
de Paus

Bericht door de Paus »

Trein,

Je vergeet alleen eventjes dat dit verhaal niet opgaat voor Israel op dit punt: de Joden hebben daadwerkelijk ook in Israel gewoond, maar ze zijn daar verdreven door de Romeinen vanaf het jaar 70: de diaspora.

de paus
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Jij zou op die onzin eigenlijk niet moeten reageren, maar goed omdat wellicht lezers zich mee laten slepen.

Beste Trein, ten eerste is dit vage boek niets anders dan Gods onfeilbaar Woord, geïnspireerd door God Zelf. In Zijn Woord lezen we vervolgens in Gen. 17 vers 8: "En Ik zal u, en uw zaad na u, het land uwer vreemdelingschappen geven, het gehele land Kanaan, tot eeuwige bezitting; en Ik zal hun tot een God zijn."

Het woordje eeuwig heeft als kanttekening 'tot bezitting der eeuwigheid'

Deze landbelofte doet God Zelf aan Abraham. We mogen dus met Gods Woord in onze hand zeggen dat het land Kanaän onvoorwaardelijk is toegezegd aan het volk Israël. Uiteraard betekent dit voor mij niet, zoals ook Dr. Ir. de Graaf onlangs verwoordde, dat er geen oplossing moet komen voor het Palestijnse vraagstuk. Integendeel!
Trein

Bericht door Trein »

Nee hoor, dat vage boek is de Bijbel helemaal niet, maar een boek van pakweg 5000 jaar oud wat die bevolkingsgroep bij zich heeft die naar Nederland komt en ons enkele jaren later ons eigen land uitzet.
De Bijbel is tenslotte het Boek wat wij christelijke nederlanders hebben.
Toch beter lezen dus. Het gaat namelijk helemaal niet over Israel, maar over Nederland.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Leuk. 5000 jaar oud. Dat is ongeveer voor de zondvloed geweest. Toen bestond Nederland helemaal nog niet. Net zo min als Israel toen bestond.

Het grondgebied van Israel is tijdens de diaspora van allerlei volken geweest. En niet van een volk dat heet 'Palestijnen'. Eind jaren '40 van de vorige eeuw was Engeland er de baas. Toen wilden de Joden er weer gaan wonen. Dat vond Engeland goed. En zo is het gekomen. Ze zijn inderdaad wel met hun Oude Testament gekomen, maar daar beroepen alleen de orthodoxen zich op. En dat is echt maar een kleine minderheid onder de bevolking van Israel.
In Nederland denken orthodoxe christenen dat nu de profetiën vervuld worden aangaande de terugkeer, andere, niet minder orthodoxe, denken weer van niet. Ik weet het ook niet precies. Het is echter wel een wonderlijk volk. De oorlog in 1948 was 25 miljoen tegen 600.000. En ze wonnen. In 1967 5 tegen 1. En ze wonnen. In 1973 is het kantje boord gweest, maar Israël bestaat nog.
Trein

Bericht door Trein »

En weer een ontwijkend antwoord. Blijkbaar is iedereen hier doods en doodsbang om na te denken en inhoudelijk te reageren. Ik heb alleen nog maar ontwijkende en van angst druipende antwoorden gezien.

btw, Nederland bestond ook al voor de zondvloed.
Plaats reactie