Kleding

Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door timo
Dat ben ik helemaal met je eens? Zou je als ambsdrager daar ook wat vanm moeten zeggen op huisbezoek als mevrouw met een fruitschaal op haar hooft zit bv?
. . . dus als die ambtsdrager onverwachts komt, heb je een probleem?

. . . dus een ambtsdrager moet er wat van zeggen als je iets niet goed doet, dat kan je zelf niet bepalen?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Even over de fruitschalen, in afrikaanse landen lopen de vrouwen met waterkruiken op hun hoofd en dan zeggen we "leuke cultuur" Laat onze vrouwen dan met fruitschalen op lopen. Is ook goed voor de houding, krijg je rechte ruggen van. :thu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door MS
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Dat is een veel interessanter aspect van kleding en christenzijn inderdaad.
De slagschepen van hoeden in alle tinten zwart, de peperdure merkrokken, etc.
Schrijft Paulus niet iets over eenvoud?
Ik denk dat deze discussie over de eenvoud ongeveer dezelfde is als die van een auto e.d.

Laat een ieder in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd zijn.

Maar de vraag:

Waarom draag ik deze kleding kan ook in dit verband gesteld worden?

En dan kun je ook de prijs van de kleding in deze vraag betrekken.
Daar wordt in dit topic ook (enigszins) http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=3128&page=2 over gediscusseerd.
Is ook een punt dat daar bij betrokken hoort te worden.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Net wat ik hier ook al las, het zit in het de daad het gelaat en het gepraat maar dan later ook in het gewaad.
Het gepraat mag ook wel eens veranderen dan... Hoevaak hoor ik geen rascistische opmerkingen, niet christelijke meningen over buitenlanders (Zie asielzoekers), wordt er niet geroddeld over jan/piet/klaas/henk etc. juist uit de Refo hoek ik denk dat we daar ons meer druk om moeten maken dan hoe een ander eruit ziet. Het is namelijk een ieders eigen verantwoordelijkheid om zich te kleden. Maar k ben in iedergeval blij dat niemand van ons OSW'ers met een naveltruitje in de kerk zit! :!

[Aangepast op 14/4/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Daphne

Het gepraat mag ook wel eens veranderen dan... Hoevaak hoor ik geen rascistische opmerkingen, niet christelijke meningen over buitenlanders (Zie asielzoekers), wordt er niet geroddeld over jan/piet/klaas/henk etc. juist uit de Refo hoek ik denk dat we daar ons meer druk om moeten maken dan hoe een ander eruit ziet. Het is namelijk een ieders eigen verantwoordelijkheid om zich te kleden. Maar k ben in iedergeval blij dat niemand van ons OSW'ers met een naveltruitje in de kerk zit! :!
:sne trap ze niet op de teentjes hè
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Dan volgt er zo een SW:,
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Toch is het jammer dat we bij nadenken over kleding vooral blijven steken in naveltruitjes (zien jullie die in de kerk? ik niet) en plamuur (dat woord komt nog uit de vorige eeuw) en fruitschalen (op hoofden???)
De kapitalen die worden uitgegeven aan merkkleding en hoeden, is dát te verantwoorden?
Zelf heb ik wat kleding betreft moeite met de informele kleding op zondag. Spijkergoed, sportschoenen. Ik zie liever wat meer stijl. Pas zag ik een spijkerjasje en een schuit van een hoed erboven. Beetje jammer.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Het is inderdaad soms net een modeshow in de kerk en praat me niet over merkkleding. Ik draag ook een hoed, maar zo eenvoudig mogelijk. Een spijkerbroek vind ik ook niet "gekleed" voor naar de kerk, maarja het komt steeds meer "in"!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
takkie

Bericht door takkie »

lekker boeiend, als je toch gewoon normaal gekleed naar de kerk gaat is het toch goed? k heb ook wel eens een spijkerjasje aan, staat gewoon netjes hoor, als je gewoon zorgt dat je niet opvalt met je kleding is er vlgs mij niks aan de hand.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Toch is het jammer dat we bij nadenken over kleding vooral blijven steken in naveltruitjes (zien jullie die in de kerk? ik niet) en plamuur (dat woord komt nog uit de vorige eeuw) en fruitschalen (op hoofden???)
De kapitalen die worden uitgegeven aan merkkleding en hoeden, is dát te verantwoorden?
Zelf heb ik wat kleding betreft moeite met de informele kleding op zondag. Spijkergoed, sportschoenen. Ik zie liever wat meer stijl. Pas zag ik een spijkerjasje en een schuit van een hoed erboven. Beetje jammer.
t'Is maar net wat je merkkleding noemt.
Zelf draag ik in mijn vrijetijd veel kleding van het merk Camel. Niet vanwege de naam Camel maar omdat ze veel dingen hebben naar mijn smaak en het belangrijkste dat ze kleding hebben die mij gewoon lekker zit.
Wat duurdere kleding zit vaak veel beter dan de koopjes.
En dan erbij als je duur koopt en er langer meedoet, dan steeds weer goedkope rommel die na twee of drie keer wassen er niet meer uitziet, dan vraag ik me af in hoeverre is dan kleding duur.
Ik heb costuums die al meer dan 10 jaar oud zijn er er nog goed uitzien en die ik nog steeds draag.
In de kerk vind ik moet men stijlvol gekleed gaan en daar hoort voor mijn gevoel geen spijkerbroek bij, die zijn voor mij nog steeds de categorie werkbroeken.
Wel vind ik het jammer dat het vooral bij jongeren de kleding niet meer zo telt als bij de ouderen.
Ik heb nog steeds aparte doordeweeksekleding en apart zondagsekleding.
Zonder dat zou ik me niet thuis voelen in de kerk of elders.


pff wat een lang verhaal
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Ik heb costuums die al meer dan 10 jaar oud zijn er er nog goed uitzien en die ik nog steeds draag.
Moet je wel zorgen dat je geen buikje krijgt :,:,:,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Daar kan je zelf veel aan doen.:,:,

Gelukkig pas ik nog steeds in die costuums:D
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Toch is het jammer dat we bij nadenken over kleding vooral blijven steken in naveltruitjes (zien jullie die in de kerk? ik niet) en plamuur (dat woord komt nog uit de vorige eeuw) en fruitschalen (op hoofden???)
De kapitalen die worden uitgegeven aan merkkleding en hoeden, is dát te verantwoorden?
Zelf heb ik wat kleding betreft moeite met de informele kleding op zondag. Spijkergoed, sportschoenen. Ik zie liever wat meer stijl. Pas zag ik een spijkerjasje en een schuit van een hoed erboven. Beetje jammer.
t'Is maar net wat je merkkleding noemt.
Zelf draag ik in mijn vrijetijd veel kleding van het merk Camel. Niet vanwege de naam Camel maar omdat ze veel dingen hebben naar mijn smaak en het belangrijkste dat ze kleding hebben die mij gewoon lekker zit.
Wat duurdere kleding zit vaak veel beter dan de koopjes.
En dan erbij als je duur koopt en er langer meedoet, dan steeds weer goedkope rommel die na twee of drie keer wassen er niet meer uitziet, dan vraag ik me af in hoeverre is dan kleding duur.
Ik heb costuums die al meer dan 10 jaar oud zijn er er nog goed uitzien en die ik nog steeds draag.
In de kerk vind ik moet men stijlvol gekleed gaan en daar hoort voor mijn gevoel geen spijkerbroek bij, die zijn voor mij nog steeds de categorie werkbroeken.
Wel vind ik het jammer dat het vooral bij jongeren de kleding niet meer zo telt als bij de ouderen.
Ik heb nog steeds aparte doordeweeksekleding en apart zondagsekleding.
Zonder dat zou ik me niet thuis voelen in de kerk of elders.


pff wat een lang verhaal
Op zich is er natuurlijks mis met kwaliteitskleding. Maar wat sommige dames dragen is niet voor tien jaar hoor. Die winkelen elk seizoen weer.

Ik moest pas een hoed hebben. Gewoon zwart hoedje, echt niet veel bijzonders. Tachtig euro!
In geen tachtig jaar dus. Het is er eentje van dertig geworden. Maar die winkel hangt wel vol met die dure hoeden, en helemaal modieus hoor. Elk jaar een nieuwe collectie.

En sorry, Takkie, ik vind spijkergoed echt te sportief voor de zondag. Maar dat is persoonlijk.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik winkel meestal elk voor- en najaar. Word het iets van 2 shirtjes en een trui, en een (spijker) broek. Ook verslijt ik 2 paar schoenen per jaar. Gewoon gympies dan. Tussendoor nog wel eens wat aanbiedingen bij langs gaan. Ik heb eigenlijk geen idee wat voor geld als er mee omgaat.

Mijn vriendin kreeg € 50,- per maand kleedgeld.

En hoeveel onderbroeken ik verslijt, hou ik lekker geheim :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Ik winkel meestal elk voor- en najaar. Word het iets van 2 shirtjes en een trui, en een (spijker) broek. Ook verslijt ik 2 paar schoenen per jaar. Gewoon gympies dan. Tussendoor nog wel eens wat aanbiedingen bij langs gaan. Ik heb eigenlijk geen idee wat voor geld als er mee omgaat.

Mijn vriendin kreeg € 50,- per maand kleedgeld.

En hoeveel onderbroeken ik verslijt, hou ik lekker geheim :,
Je vergeet het aantal stropdassen te vermelden. :D
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie