Tweede Paarse kabinet vroegtijdig naar huis

Plaats reactie
de Paus

Tweede Paarse kabinet vroegtijdig naar huis

Bericht door de Paus »

PAARS 2 IS GEVALLEN
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23869
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Alle drie de antwoorden zijn juist!!
Het kabinet had allang moeten vallen.
Ze hadden NU eerst verantwoording moeten afleggen.
Ze hadden TOEN moeten toegeven dat de missie onmogelijk was.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12079
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Dat gevoel heb ik ook Refo.

Zeker in de huidige situatie vind ik het uiterst zwak dat Kok is afgetreden, en hij als demissionair politicus waarschijnlijk de oneer van een verliezend politicus toch nog gaat missen. Waarom? 1 Wel hij heeft geen zin in een uitgebreide bespreking van het rapport. 2 Bovendien heeft de Tweede Kamer aanleiding gevonden tot het instellen van een commissie van een (p.e.)commissie. VVD en PvdA vinden 1 niet meer zo nodig, omdat 2 nu wordt gehouden. 2 wordt pas gehouden als Kok achter de geraniums zit, en hij dus niet meer als premier maar als burger voor de pec moet verschijnen!!!
De ultieme kik voor Marijnissen cs van een door de mangel gehaalde politicus zit er niet meer in. Terwijl ik dat wel voor de staatsman Kok had voorbedacht.
Al met al vind ik dus de gehele vertoning zeer schriel afsteken, en heb ik echt niet het respect voor Kok zoals de fractievoorzitters dat wel hebben.

Kok heeft al gecapituleerd voor Waterloo...

[Veranderd op 18/4/02 door Herman]
Jelle

Bericht door Jelle »

Dit aftreden had gelijk al moeten plaatsvinden.
Wel ben ik blij dat ik niet de verantwoording moet dragen om die 7000 vermoorde moslims.
Je zal het maar op je geweten hebben, het wel geweten te hebben en er niets aan te hebben gedaan.
Dat hoorden we in de tweede wereld oorlog ook, We Hebben het niet geweten!
En dit mag nooit meer gebeuren.
Ja ,ja, en er is ook deze keer weer door iedereen naar gekeken en er is niets tegen gedaan.
Schuld, schuld, schuld. Nederland en de Navo!!!!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

[Ze hadden TOEN moeten toegeven dat de missie onmogelijk was.


was die missie ONMOGELIJK??

volgens mij is die missie onmogelijk GEWORDEN.

Met steun m.b.t. bevoegdheden van het nederlandse kabinet en luchtsteun van de NAVO had het waarschijnlijk NIET ONMOGELIJK geweest


toch??

of zit iki nou verkeerd??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben het met je eens Billy, als ze maar gewild hadden dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden.
Nederland is veel te slap geweest en de Navo ook.
Nee ze moeten niet zeggen het kon niet, het kon dus zeker wel en die 7000 moslims zijn onnodig vermoord.
Trein

Bericht door Trein »

beetje erg eenzijdige poll, er had ook een optie bij gemoeten dat het niet terecht was dat ze aftraden. Zo lijkt het wel heel erg op stemmingmakerij.

Maar ok, dan maar op deze manier, ik vind het onterecht dat ze afgetreden zijn. Ten eerste was het in een vorig kabinet dat dit hele gebeuren voorviel, en ten tweede ligt de schuld voor een groot deel bij het uitblijven van hulp van de Navo.

Wel goed trouwens dat die generaal (ben ff zijn naam kwijt) de laan uitgestuurd is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23869
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De missie was onmogelijk, omdat de Nederlandse jongens maar licht bewapend waren. In wat voor conflict ook waren ze geen partij voor wie dan ook.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12079
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

De missie was onmogelijk omdat de jongens te licht bewapend waren. Oké, ben ik het mee eens. Maar, en nu komt mijn grote punt, hadden we als internationale gemeenschap en vredelievende Nederlandse polderjongens ons niet gewoon dood moeten vechten. Wie iemand werkelijk lief heeft, anders gezegt, iemand die écht vredelievend is, geeft toch zijn leven voor zijn vrienden? Dan komt het niet op het aantal bommen en granaten aan, die heeft de Navo cs genoeg, maar op mentaliteit en op karakter.

En zij zullen de vrede najagen, en er zal geen vrede zijn...
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik denk dat ze het gewoonweg niet goed hadden kunnen doen. Hadden ze teruggevochten, dat waren er veel slachtoffers gevallen onder de Nederlandse soldaten.... en hadden ze waarschijnlijk uiteindelijk ook moeten passen voor de Serviers. Of de Serviers hadden ergens anders hun slachtoffers gezocht... want daar ging het ze toch om: moslims afslachten.

Tis en blijft een zwarte bladzij in onze geschiedenis.
Plaats reactie