Mooiste bijbelgedeelte

anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Mijn belijdenis tekst 1 tim 6:12

Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen.

Efeze 2:8-10

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;
9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen.

psalm 121

1 Een lied Hammaaloth. Ik hef mijn ogen op naar de bergen, van waar mijn hulp komen zal.
2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.
4 Ziet, de Bewaarder Israëls zal niet sluimeren, noch slapen.
5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand.
6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts.
7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren.
8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.
Die belijdenis tekst is mooi. Echt daar zit zoveel in.

Bij ons krijgen we geen persoonlijke tekst mee naar huis. Echt jammer joh.
england

Bericht door england »

Mooiste tekst...oei...dan kan ik nog wel effe...
de tekst die mij heel erg veel voor mij betende was Jesaja 1 vers 18: (sorry, heb alleen engelse concordantie op de computer) :
Isa 1:18
18 Come now, and let us reason together, saith the LORD: though your sins be as scarlet, they shall be as white as snow; though they be red like crimson, they shall be as wool.
(KJV)

En ook in Filippensen 3: 7-14:

Phil 3:7-14
7 But what things were gain to me, those I counted loss for Christ.
8 Yea doubtless, and I count all things but loss for the excellency of the knowledge of Christ Jesus my Lord: for whom I have suffered the loss of all things, and do count them but dung, that I may win Christ,
9 And be found in him, not having mine own righteousness, which is of the law, but that which is through the faith of Christ, the righteousness which is of God by faith:
10 That I may know him, and the power of his resurrection, and the fellowship of his sufferings, being made conformable unto his death;
11 If by any means I might attain unto the resurrection of the dead.
12 Not as though I had already attained, either were already perfect: but I follow after, if that I may apprehend that for which also I am apprehended of Christ Jesus.
13 Brethren, I count not myself to have apprehended: but this one thing I do, forgetting those things which are behind, and reaching forth unto those things which are before,
14 I press toward the mark for the prize of the high calling of God in Christ Jesus.
(KJV)

Maar ik hou errug veel van de psalmen, o.a. 121, maar er zijn er zoooooo veel!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12074
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
2 Dit was in den beginne bij God.
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.
6 Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.
7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.
8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.
9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.
10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.
11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
15 Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Welken ik zeide: Die na mij komt, is voor mij geworden, want Hij was eer dan ik.
16 En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.
17 Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden.
18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in den schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.
Adorote

Bericht door Adorote »

Mooiste Heilige Schrift gedeelten,eigenlijk kan je dat niet zeggen daar heel de Heilige Schrift prachtig is om te lezen.

Je zou een voorkeur kunnen hebben,voor mij Het Heilige Evangelie volgens de Heilige Evangelist Johannes,die brief van de Apostel Jacobus,Psalm 103.

Wat de vertallingen betreft is mijn voorkeur(de drie besten volgens mij) Oude vertalling,Willibrord vertaling,Canisiusvertaling.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Mooiste Heilige Schrift gedeelten,eigenlijk kan je dat niet zeggen daar heel de Heilige Schrift prachtig is om te lezen.
Meen je dat? Ook die genocide praktijken in het OT om maar eens iets te noemen?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Adorote

Bericht door Adorote »

Goede Breekijzer

In OT staan veel gruwelijkheden,maar dat was de realiteit tijdens die dagen en de weg van de Joden door de geschiedenis.

Daarom is het NT niet voor niks het NT daar wordt ons vermeldt de Verrezen Heer en dat we alleen Zalig kunnen worden door het Levend Schenkend Kruis.

Kortom Breekijzer,bepaalde gedeelten van het OT hebben mijn voorkeur niet.
england

Bericht door england »

Toch is het goed om het OT te lezen...Denk bijvoorbeeld aan Jeremiah..het laat wel de ernst van de zonden zien, en ook dta God rechtvaardig is.
Iemand klaagde dat het allemaal zo barbaars was in Jeremia, maar dta is niet waar! God roept hun op om tot Hem te keren, en dan zal Hij hun vegeven etc, maar omdat ze weigerden wrden ze gestraft...en dat is niet verandert! De God van het OT is precies de zelfde God van het NT...

Ik snap nooit waarom mensen dat niet kunnen zien, maar het is toch minstens even erg om je Zoon op tegeven vor de kruisdood...?
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Maar heb je niet iets wat je steeds weer wilt lezen , Lily???
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Maar ik heb bepaalde dingen die gewoon veel voor me betekenen of - zoals jesaja 35 - Joy of the redeemed - dat maakt me gewoon gelukkig en die lees ik regel matig
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Gij verdrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste!
Zie, Ik zal uw stenen gans sierlijk leggen, en Ik zal u op saffieren grondvesten.

Jesaja 54 vers 11.
'k Heb er eens een predikant over horen preken.
Als thema had hij het volgende.

Een brief van den Hemel:
1. voor wie die brief is
2. inhoud van die brief.
3. troost van die brief.

Deze preek heeft mij zeer aangesproken, zo ook de tekst.
de Paus

Bericht door de Paus »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Gij verdrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste!
Zie, Ik zal uw stenen gans sierlijk leggen, en Ik zal u op saffieren grondvesten.

Jesaja 54 vers 11.
Wat dacht je dan van 10 van datzelfde hoofdstuk? Is ook erg mooi!
Plaats reactie