reclame in terdege?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9205
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

reclame in terdege?

Bericht door parsifal »

Pas las ik in terdege een advertentie voor het nieuwste boek van Bruce Wilkinson: Geheimen van de wijnstok, de langverwachte opvolger van het gebed van Jabez.

Van Terdege verwacht ik niet dat ze reclame maken voor de verzamelde werken van Arminius ofzo of voor de pennevruchten van Billy Graham. Maar voor dit soort troep mag blijkbaar wel reclame worden gemaakt. Het gebed van Jabez is een boekje waarin een of ander welvaartschristendom wordt aangeprezen. Vooral niet over berouw spreken. Gebruik het mantra van Jabez en het zal je wel gaan. Nu is Bruce Wilkinson er behoorlijk rijk van geworden. In die zin werkt het. Maar het is en blijft troep, die niets met Christendom te maken heeft. "Geheimen van de wijnstok" heb ik nog niet gelezen, maar als het wordt aangeduid als de opvolger van "het gebed van Jabez" hou ik mijn hart vast. Al las ik al wel in sommige commentaren dat er nu iets meer oog is voor de geestelijke vrucht.

En dan te bedenken dat er nog veel mensen zijn die weglopen met deze boeken. Dat is echt een eng gebeuren in Nederland en de refo-bladen maken er nu ook reclame voor.

Vaya con Dios,

parsifal

[Aangepast op 30/4/03 door parsifal]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Parsifal, je hebt het boek zelf niet gelezen (en terecht hoor! ;)) zeg je. De lezers van Terdege schijnen mij over het algemeen nogal materialistisch toe als ik alle reclames zo eens bekijk. Dit soort advertenties past daar m.i. prima tussen. Het boekje over het gebed van Jabez sluit geweldig aan op de belevingswereld van veel moderne christenen.

Groetjes Lebaoth

[Aangepast op 30/4/03 door lebaoth]
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Heeft dit ook niet te maken met de opmerking van Gerrie in de topic over de pelgrimstochten?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9205
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

welke opmerking doel je op Niek?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Nou Parsifal, heeft dit ook niet veel te maken met de enorme verschraling van de ger. gezindte. Het leven naar ipv het leven uit de belijdenis. We gaan heel ver met de wereld mee, ook in het materialisme. Alles schijnt te kunnen hierin, en ik moet mezelf hierin ook verwijten maken. Behalve als er gesproken wordt over een mogelijke hertaling van bv. de SV dan vallen de verwijten van ketterij etc. over je heen.

Onlangs hoorde ik nog iemand het volgende zeggen:

Een jonge student in de GG moest ergens gaan preken. Toen hij daar was werd hem duidelijk gemaakt dat hij, door de ligging van die gemeente, beter niet met de auto naar de kerk kon gaan. Dat werd daar afgewezen! De student ging lopend naar de kerk, gewapend met de paraplu en? ............ werd natgereden door de auto's die naar de kerk gingen!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Jammer dat er reclame voor wordt gemaakt, anderzijds is het nooit erg om je in andermans gedachtengangen te verdiepen.

Voor de rest lijkt het me een wat overbodige discussie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9205
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Refojongere,

Laat ik even zeggen hoe ik over de heer Wilkinson denk. Iemand die de Bijbel misbruikt om er veel geld uit te slaan. Iemand die iets biedt aan ook niet-Christenen wat evangelie genoemd wordt, maar waar de blijde boodschap zich beperkt tot je kunt heel veel aardse welvaart krijgen. Echt al wordt de EO-jongerendag 100 keer oppervlakkiger, dan is er nog vele malen meer Evangelie op zo'n dag dan in zo'n boekje van Wilkinson. (In ieder geval in het gebed van Jabez). Het gaat hier om echte troep. Wat echt de naam Evangelie door het slijk haalt.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
kabod

Bericht door kabod »

Beste Parsifal,

heb je het boekje over het gebed van Jabez zelf wel gelezen? Ik vind je samenvatting van dit werkje wel erg eenzijdig en hard. Daarnaast speel je het bijzonder op de persoon van Wilkinson. Ken je hem persoonlijk? Ken je zijn motieven? Het laatste werk heb je niet eens gelezen en je klimt al in je pen. Dat ben ik niet van jouw meestal gebalanseerde reacties gewend.

Weet wel dat velen (miljoenen) getuigen een rijker geloofsleven ontvangen te hebben door dit boekje (en dan doel ik niet meteen op het krijgen van meer materiele welvaart, maar meer geloof in een God die werkelijk wil geven aan Zijn kinderen).

De insteek van dit boekje is: God wil je vaak veel meer geven, dan jezelf beseft. En dan gaat het (voor mij) niet over materiele voorspoed, maar om geestelijke zegen die je mag ontvangen om uit te delen aan anderen.

Ik ben zelf ook wars van een materieel welvaarts evangelie. Begrijp me goed! En zeker, er zit ook een vleugje van deze 'geest' in dit soort literatuur. Dat Amerikaanse vleugje is meer dan te betreuren!!
Maar het is evenzeer (nog meer?) te betreuren als we weinig geloof hebben in de gaven die de Heer ons wil schenken:

"God is bij machte, oneindig veel meer te doen, dan wij ooit kunnen bidden of beseffen!!"

Broedergroet!
wim314

Bericht door wim314 »

juist...we denken al snel klein van Gods wondre kracht...dat is niet nodig.

Vindt het jammer telkens van die sneren te lezen naar mensen...oordelen lijken het wel...Billy Graham in een hoek zetten...wel eens gezien hoe krachtig God door hem gewerkt heeft? Wie zijn wij om telkens zo te veroordelen....:#
visje

Bericht door visje »

Ik heb het boekje over de wijnstok wel gelezen en kan het aanbevelen.
Duidelijke taal en je zou bij jezelf eens na kunnen gaag hoe vruchtbaar je chr. leven is.
Het kan altijd beter.

En idd , wim314, wij denken vaak veel te klein van God.
Dragen weinig vrucht en vinden dat prima.

Wie Wilkinson is en wat hij doet weet ik ook niet, maakt ook niet uit, als je alles wat je leest maar aan de BIjbel toetst.
Plaats reactie