Veling afgezet als lijsttrekker CU

Plaats reactie
limosa

Veling afgezet als lijsttrekker CU

Bericht door limosa »

Veling is geen lijsttrekker voor de ChristenUnie bij de komende verkiezingen. Hij is door het bestuur afgezet op grond van "reakties vanuit de achterban".

Op mij heeft hij niet zoveel indruk gemaakt. Trouwens, heel de ChristenUnie is een beetje op de achtergrond gebleven in de afgelopen maanden.

Vraag is: wie volgt hem op?

limosa
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Heinsbroek schijnt available te zijn :, :, :, :, :, :, :, :, :, :, :, :#
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tja, op deze wijze wordt de GPV-gedachte en erfgoed nog meer weg gewerkt!
CU kunnen we dus ook gaan vertalen naar RPF! Als het tegen zit geef dit de CU nog meer problemen dan ze denken! Welke binding hebben de rasechte GPV-ers nu met de CU! Nog minder dan eerst!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

kunnen ze beter voor Eimert van Middelkoop kiezen.

misschien wat minder Charisma dan Leen van Dijke maar wel een "politicus die mensen aan zich bint.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Qua uitstraling: Van Dijke
Qua evenwichtigheid: Rouvoet
Om GPV-ers te behouden: Van Middelkoop

Mijn voorkeur gaat uit naar Rouvoet, komt heel betrouwbaar en standvastig over. Dat heeft mensen naar Balkenende getrokken, niet zozeer zijn charisma.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Als Rouvoet of Middelkoop lijsttrekker worden hebben ze mijn stem terug. Rouvoet toont wel een sociaal gezicht en Middelkoop kan zich qua kennis van zaken tot de top van Nederland rekenen.

Vaya con Dios,

Parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Refojongere
Qua uitstraling: Van Dijke
Qua evenwichtigheid: Rouvoet
Om GPV-ers te behouden: Van Middelkoop

Mijn voorkeur gaat uit naar Rouvoet, komt heel betrouwbaar en standvastig over. Dat heeft mensen naar Balkenende getrokken, niet zozeer zijn charisma.
wat onderscheid ze dan nog van de degelijke balkenende ( dus CDA??)

ik denk dat ook komende verkiezingen nog meer CU-ers voor JPB, CDA kiezen.

men is bang dat het geen cda-vvd coalitie blkijft en geeft dan toch maar hun stem aan het CDA. ( uit pieteit naar een surrogaat-christelijke coalitie)

ik denk dat de CU zich aan het overbodig maken is.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Het onderscheid is misschien dat CU ook nog eens Christelijk Sociaal wil zijn.

CDA toont aan dat het niet echt veel oog heeft voor de minstbedeelde in de samenleving. (Kostwinnersgezinnen gaan er op achteruit e.d.) Verder bindt CU zich nog volledig aan de Bijbel. Ik denk dat in politiek de zorg voor de armsten voor Christenen heel hoge prioriteit moet hebben. (Denk aan Jesaja 1 en 58, Amos 5 en eigenlijk alle profeten). Dat heeft de CU beter door dan het CDA.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door parsifal
Het onderscheid is misschien dat CU ook nog eens Christelijk Sociaal wil zijn.

CDA toont aan dat het niet echt veel oog heeft voor de minstbedeelde in de samenleving. (Kostwinnersgezinnen gaan er op achteruit e.d.) Verder bindt CU zich nog volledig aan de Bijbel. Ik denk dat in politiek de zorg voor de armsten voor Christenen heel hoge prioriteit moet hebben. (Denk aan Jesaja 1 en 58, Amos 5 en eigenlijk alle profeten). Dat heeft de CU beter door dan het CDA.

Vaya con Dios,

parsifal

ach ja, heb je wel gelijk in maar daarvoor kan men ook bij de SGP terecht.................

dus toch overbodig.........................:D:D
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Tja toch zijn er kleine verschilletjes tussen die partijen heel klein, maar toch :)

Bij de weg toch snap ik niet dat veel SGP stemmers zich dan toch meer voelen voor VVD dan bijvoorbeeld SP?

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie