Stemwijzer, wie gebruikt dat eigenlijk nog??

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Hoe komt het dat hier zo'n voorkeur is voor rechts? Als je de Christelijke partijen niet meerekent zit bijna iedereen in de buurt van VVD?

Ik lijk wel de enige die dan op SP uit zou komen. Misschien heb ik in Adje en Lebaoth nog medestanders, maar voor de rest.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
limosa

Bericht door limosa »

SGP - CDA - CU - VVD - LN - PvdA - LPF - D66 - GL - SP

Niet echt verrassend. Wel altijd lastig met dat soort vragen dat je niet kunt nuanceren, van die ja/nee vragen wordt ik altijd een beetje simpel . . . De praktijk van het dagelijks leven is altijd wat grijzer dan het zwart-wit van dat soort vragen.

Wel opvallend: als ik zo links mogelijk probeer te zijn ;-) scoren CU en SGP toch nog aardig hoog.

limosa

[Veranderd op 6/12/02 door limosa]
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

SGP - SGP - SGP - SGP - SGP - SGP - SGP - SGP - SGP - SGP

Tja dit is gewoon het beste rijtje en ik heb gewoon geen andere keus!
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Origineel geplaatst door parsifal
Hoe komt het dat hier zo'n voorkeur is voor rechts? Als je de Christelijke partijen niet meerekent zit bijna iedereen in de buurt van VVD?

Ik lijk wel de enige die dan op SP uit zou komen. Misschien heb ik in Adje en Lebaoth nog medestanders, maar voor de rest.

Vaya con Dios,

parsifal
Sorry in mij heb je inderdaad geen medestander ;-):

SGP - CU - CDA - LN - PvdA - VVD - LPF - GL- D66 - SP

[Veranderd op 6/12/02 door Zeckie]
Adje

Bericht door Adje »

Aangezien ethische punten voor mij nog steeds bovenaan staan, staan SGP en CU toch voorop. Direct daarna komen Groen Links en SP.

kHeb nog overwogen om GrL te stemmen, juist omdat ik een coalitie van VVD en CDA absoluut niet zie zitten, mb tot de afwezigheid van duurzaamheid. Een partij als Groen Links is echt nodig, om dat stelletje lapzwansen van regeren af te houden. En ik zou dan voor GrL kiezen, omdat ze gewoon een beter milieuprogramma hebben dan de SP. Maar aangezien ze waarschijnlijk samen toch geen meerderheid krijgen, stem ik gewoon maar weer SGP.

[Veranderd op 7/12/02 door Adje]
peentje

Bericht door peentje »

ik gebruik de stemwijzer nog wel hoezo?:#
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

En, wat is de uitkomst????
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ik lijk wel de enige die dan op SP uit zou komen. Misschien heb ik in Adje en Lebaoth nog medestanders, maar voor de rest.
Haaaai linkse broeder.. ik kom uit een adelijk sociaal geslacht, dat moet jij toch weten! :in

Meneer Rens; bij mij kwam SP op nummer één (ben ik socialer dan u haha)!! (ook al mijn Europavisie) Kunt u trouwens misschien uitleggen wat die reclame nou precies betekent? Op de tv? Dan zitten allemaal mensen in de bus een beetje 'stem voor stem SP' te zingen en dan komt Marijnissen de bus binnenwandelen en dan rijden ze allemaal heel blij verder. Ik kon er alleen maar uit opmaken dat het Openbaar Vervoer gratis wordt (goedzoooo :in !!) maar meer niet eigenlijk..

Bij mij was het dus SP-SGP-ChristenUnie/GroenLinks, D66 en VVD was allebei negatief gelukkig. Ik snap trouwens niet waarom er zoveel refo's bij VVD uitkomen?? En waarom er zo'n afkeer van GroenLinks is? Je hoeft volgens mij geen geleerde te zijn om te zien dat deze aarde een grote troep wordt (is) zonder dat er wat meer aan het milieu gedaan wordt (en dat doen de SGP en vooral het CDA zeker NIET).

Enne Adje: in de Grasduinen van afgelopen maart of april (k heb 'm hier vast nog wel ergens liggen) stond dat de ChristenUnie net zo goed voor het milieu is als GroenLinks.. dus stem vooooor stem ChristenUnie!!

Maargoed, ik mag nog geen eens stemmen... :!

Groetjes, Lebaoth


[Veranderd op 9/12/02 door lebaoth]
Plaats reactie