CDA......CU.......SGP de voor's en tegen's

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Refojongere
"Euthanasie wetgeving gerealiseerd door het CDA"

Maar het CDA heeft op dat moment wel tegengestemd hoor, hoewel ik moet zeggen dat het CDA in de jaren 80 en misschien 70 heeft meegewerkt aan het ontwerp van die wetgeving.
Vanuit wel standpunt? Ik kan je vertellen dat het niet vanuit een principieel standpunt is gebeurd!

Lees het programma van het CDA eens! Niks over zondagsheiliging enz.

Erg leuk Robbert dat je dit tekst telkens aanhaald! Maar jammer genoeg voor jouw staan er veel meer teksten in de Bijbel! Weeg alle teksten oprecht en eerlijk tegen elkaar uit en ik weet zeker dat als je eerlijk bent je mening veranderd!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Robert
[Waren er ook richters in Babel?
Als je me niet begrjipt, Nederland is niet met Israel te vergelijken, maar meer met Babel. Als jij denkt dat Balkenende het hele land even ont-seculariseerd leef je in een droomwereld.
Fout! Nederland of beter gezegd heel de wereld is met Israel te vergelijken! In het O.T. gelde alles alleen voor Israel maar omdat de Joden Christus hebben verworpen in die tijd is het Evangelie en het Woord van God niet meer alleen voor Israel maar voor alle mensen!


Trouwens we mogen heel blij zijn dat er een SGP en CU is! Deze partijen roepen het CDA regelmatig ter verantwoording omdat hun politiek en visie meestel niet overeenkomt met Gods Woord! Laatst ook gebeurd tijdens het debat over bijzondere scholen! Toen is het CDA na een felle reactie van de SGP toch maar iets terug gekrabbeld!
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Het CDA is net een kameleon ze assimileren gewoon mee de de grote menigte.
:!
Euthanasie wetgeving gerealiseerd door het CDA
haha. ik zie het al, ik spreek met een leek.
Het CDA heeft tegen gestemd.
Zondagopenstelling houding CDA ???
Weet je dat alleen een kleine groep nederlandse christenen de zondag als sabbath houdt? Bizar hé!

Er is geen enkele nieuw-testamentische argumentatie voor het houden van de sabbath, laat staan voor het houden voor de zondag als sabbath.

Komt daar nog eens bij dat zelfs in het OT de Sabbath alleen voor de Joden was.

Nogmaals: de taak van de christen is het evangelie verkondigen. Niet een (nadruk: een) christelijk moraal opleggen aan mensen die Christus niet eens kennen.

Maar goed, om maar bij het onderwerp terug te komen. Als het aan de SGP had gelegen was nu elke zondag een koopzondag. Niet omdat ze daar voor zouden stemmen, maar omdat ze geen invloed konden uitoefenen op de wetgeving zoals de CU / CDA.

De CU / CDA hebben er voor kunnen zorgen dat slechts 1 op de 4 zondagen koopzondagen zijn. Dat is verantwoordelijkheid nemen en beleid voeren. Dat is regeren. Een principieel standpunt mag je hebben als persoonlijk gelovige. Als overheid heb je een algemene verantwoordelijkheid.

En het is ZEKER niet ter meerdere glorie van God en Zijn Heilige Naam als wij als christenen dit soort rare wetten op gaan dringen aan mensen die het evangelie niet kennen.

Net zoals de kruistochten en de inquisitie dat niet waren.

Het christelijk geloof is een persoonlijk geloof, geen volks geloof. Gelukkig niet, anders waren we niet anders geweest dan de islam, een religie. Een bundel wetten en regels waar iedereen zich aan houdt zonder enige persoonlijke beleving, bezinning en bevinding.
Homohuwelijk waar was het CDA ????
Waar het was? Het stemde tegen en voerde zo ver mogelijk een debat.
Weer een leken-argument kennelijk.
kan zo nog wel even doorgaan.
Doorgaan? Je moet nog beginnen.
Nog een stellig die je deponeert wat ik door feiten van jou wil zien onderbouwt dat de SGP niet met de CU wil samenwerken !!

De werkelijkheid is zeker de afgelopen verkiezingen dat de CU bewust afstand wilde nemen van de SGP en dit zelfs openlijk (meerdere malen) bekend maakte.
Ja, de CU heeft zich inderdaad afgezet tegen de SGP nadat de SGP kenbaar maakte niet met de CU samen te werken als er sprake is van vrouwen in gemeenteraad / 2e kamer.

Toen de fusie CU / SGP (eigenlijk RPF, GPV, SGP) niet doorging, toen heeft de CU zich inderdaad afgezet.

Wat een walchelijke verdraaing van feiten, zoals jij het zegt.
Net zo walchelijk als de SGP die direct na de komst van Tineke Huizinga bekend maakte dat zij het woord voor de SGP niet mag voeren.

Dat is de sfeer waarin de CU besloten heeft afstand te nemen van de SGP.
dit is dus ten kosten gegaan van vele goede samenwerkingen die er jaren was tussen gemeente raadsfracties van SGP en CU !
Samenwerking met als dwingende eis van de SGP dat er geen vrouwen op verkiesbare plaatsen mogen staan bij de CU. De SGP is onwrikbaar fundamentalistisch op dit standpunt en verliest totaal de werkelijkheid en haar roeping uit het oog.

Het is in de ogen van velen niet een christelijke partij, maar een anti-vrouwen partij. Het is een partij die niet het evangelie uitdraagt maar een partij die voor velen gelijk staat aan godsdienstwaanzin en wetticisme.

Niet dat de SGP dat is ten diepste. Ik weet dat er vele trouwe christenen in de partij zitten. Maar op de een of andere vreemde manier trekt ze die jas graag aan, en maakt ze het vrouwenstandpunt graag tot een identiteitsbaken.

Ze graaft zich in in een "Iedereen is tegen ons, maar wij vechten door" standpunt. Verwerpelijk, waar ze voor de griek een griek zouden moeten zijn. Op deze manier hou je het evanglie intern, juist door huizenhoge barrieres op te werpen.

Hoe zegt Jezus het ook alweer, een kaars plaats je niet onder een emmer.
Bij de SGP zit die onder een geitewolle rok. Door al het zwart schijnt weinig licht.

En DAAROM wil de CU niet met de SGP samenwerken, na talloze pogingen samen te gaan! TALLOZE!
Het is wel erg duidelijk dat de SGP zeker niet jou favoriet is.
maar onderbouw je uitspraken dan wel met feiten uit de praktijk... zwarte pieten kunnen we allemaal. (ook SGPers )
De praktijk is dat de SGP over het algemeeen principieel, netjes stemt. De argumentatie van Bas van de Vlies is netjes, maar onwrikbaar. Op zich goed voor een persoonlijke mening, maar het heeft niets met regeren te maken.

De SGP heeft totaal geen enkele invloed op de Nederlandse politiek. Ze worden gerespecteerd en genegeerd.
Het lijkt me is raadzaam dat je is een keer het 2e kamer gebouw bezoekt en is gaat praten met het CDA en vraag deze mensen is hoe zij samenwerken met die SGP.
Als de SGP samenwerken bedoelt, bedoelt de SGP dat de partijen haar standpunten over moeten nemen.

Waarom zou het CDA samenwerken met de SGP? Een partij die het CDA constant verwijt niet christelijk te zijn, een laag moraal te hebben. Bovendien heet de SGP geen enkele toegevoegde waarde met haar 2 splinter-zeteltjes.

Als de SGP met haar christen-broeders van de CU zou zijn gefuseerd hadden ze nu samen 6-8 zetels gehad. Dat zou er op beginnen te lijken.

Maar ik begrijp de SGP wel, als de SGP zou samen gaan met de CU zou er direct een nieuwe partij ontstaan..... Want de achterban staat op de wetticistische rariteiten!
Bij de Zondagsopenstelling heeft het CDA een verdeelt geluid laten horen omdat zij naast het christendom ook Islamiten, hindoes in de fractie hebben..
2 stuks.......
Homohuwelijk hetzelfde ook hier heeft de fractie verdeelt gestemd.
Wijn, Verburg en Dankers stemde tegen. Niet de moslim en de hindoe dus.
Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze tegen stemmen, maar ik denk dat je dit altijd zult houden in christelijke groeperingen. Tenzij je je opsplitst in 25 kleine partijtjes. (zoals CU en SGP niet een samen kunnen werken)

Ik moet overigens zeggen dat ik nooit tegen een niet-christelijk homo-paar zou zeggen dat ze van mij niet mogen trouwen. Ik heb hen wel wat beters te zeggen.
Een christelijke partij baseert zich alleen maar op het christendom, en niet op het meest haalbare.
Er is een verschil tussen jouw christendom en hét christendom.
mbt jou stelling kan ik instemmen dat het vertragend werkt maar niet het tij keert !!
dat klopt.
Uiteindelijk zal toch de verdrukking volgen. Die doemt overigens al op aan de horizon.
Dus, als we DIE lijn nu even doorhalen, zou ik met evenveel recht kunnen stellen dat als een christen actief deel uitmaakt van een seculiere partij, hij/zij evenzeer een remmende invloed heeft op de politieke besluitvorming.
Ik denk dat dat klopt.
Jan Pronk heeft op zijn terein goed christelijk werk gedaan.

Ik ben blij dat Wouter Bos een christen is. Ik heb liever hem als premier dan Zalm.
En ga nu niet gillen dat dát nu iets héél anders is, of dat dát niet waar zou kúnnen zijn, ik maak dat aan den lijve mee dat die remmende invloed er wel degelijk is.
Dat zal ik ook niet doen. Daniel zat als enige gelovige in de regering van het babylonische rijk. Hij moest samenwerken met astrologen en tovenaars. Werk dat hij verafschuwde, maar hij keerde zich niet af van het werk, maar stond er juist als christen en dat had veel invloed op de koning.

Veel meer dan wanneer hij alleen zijn gal zou hebben gespuugd over alles. Hij was niet 'tegen' maar hij was 'voor'.

Wat dat betreft respecteer ik het SGP-standpunt van 'geen oppositie voeren' zeer.
Erg leuk Robbert dat je dit tekst telkens aanhaald! Maar jammer genoeg voor jouw staan er veel meer teksten in de Bijbel!
Dat vind ik niet jammer hoor, dat er veel meer teksten in de bijbel staan.

Maar, citeer er een aantal (niet uit het verband) waaruit blijkt dat je als christen aan andere normen en waarden op moet dringen?

Het lijkt overigens haast dat je hiermee suggereerd dat de woorden van Petrus in conflict zouden zijn met andere delen van de Bijbel...!?

Weeg alle teksten oprecht en eerlijk tegen elkaar uit en ik weet zeker dat als je eerlijk bent je mening veranderd!
Wat een rare arrogante gedachte.
Ik ben al jaren bezig met Bijbelstudie over dit onderwerp, over hoe een wedergeboren christen leeft.

Als ik er met christenen zoals jij over praat krijg ik alleen standaard antwoorden en opzeg-versjes om m'n oren gesmeten met uit het verband gerukte teksten.

Ik ben hier gekomen om een goed gesprek te voeren, en om goede argumentatie te horen tegen mijn bevindingen. Als ik er inderdaad naast zou zitten zou ik dat graag horen, want ik zou het vreselijk vinden om God verdriet te doen.

Maar het enige wat ik hoor zijn zouteloze platgetreden paadjes, die van vader op zoon doorgaan. Een arrogante 'ik heb gelijk' attitude, en 'als je het niet eens bent met mij praat ik niet verder' opstelling.

Lees de thread in het 'theologie' forum over mijn bijbelstudie. Ik weet niet of iemand hem gelezen heb, maar de enige reacties die komen hebben NIETS met mijn bijbelstudie te maken.

Geen enkele van mijn argumenten wordt tegen gesproken, maar er wordt op de automatische piloot een aantal bijbelteksten uitgestort, al dan niet verband houdend met elkaar zonder ook maar enig tegen argument te bieden.

Als ik inga op zo'n hele lijst van fabricages en deze stuk voor stuk langsloop, vergelijk met de Bijbel en de context, dan is het antwoord "met jouw valt niet te praten".

Conclusie: er wordt door jullie gesproken gesproken gesproken, maar nooit geluisterd.

In de kerk waar de tucht zo hoog in het vaandel hangt gebruikt de tucht alleen om anderen te tuchtigen.

De grote verdrukking komt dichterbij. Openbaringen begint zich langzaam te ontvouwen, maar sommige christenen bewegen zich in hun kleine sectarische minderheid, vergeleken met de wereldkerk, nog steeds alsof Galaten, Romeinen en Hebreeen niet geschreven zijn.

En alle christenen doen het fout. Zeker de CDA christenen, en de hervormde, maar ook de ChristenUnie. We willen wel samenwerken met andere christenen, als ze onze ideen maar over nemen.

En eigenlijk zijn de CDA-ers geen christenen.

Ik kan je vertellen dat de CDA top weldegelijk uit christenen bestaat.
Balkenende, van Bijsterveldt, Klinkt geloven in de opgestane HEER die voor onze zonden gestorven is.

En toch is het kille argument van CU en SGP constant dat het geen christenen zijn.

Ik zal van SGP-ers nooit zeggen dat het geen christenen zijn. Er wordt gedwaald, dat zeker. En ook binnen het CDA wordt gedwaald. Waarschijnlijk meer dan binnen de SGP! Maar dat is logisch als er zoveel christenen samen komen.

Maar het CDA sluit zich niet af, het staat op haar post en draagt haar verantwoordelijkheid.
Fout! Nederland of beter gezegd heel de wereld is met Israel te vergelijken!
Het Oude Testament is niet hetzelfde als het Nieuwe Testament. (Hebreeen 8)
Israel leefde onder het OT, de wereld leefde nooit onder het OT.

Nu leeft de wereld onder het NT en er is geen enkele bijbelse reden om aan te nemen dat de wereld toch volgens het OT protocol moet leven.

Sterker nog, volgens Petrus moeten de wetten van het OT, het juk dat de Joden zelf al niet konden dragen, niet worden geleerd aan de heidenen.

Paulus leert nooit normen en wetten als hij preekt tot de schare. Aan de gemeente schrijft hij brieven met normen en regels, maar deze spreekt hij niet op het marktplein. Nooit opgevallen?

Eerst het evangelie!
Trouwens we mogen heel blij zijn dat er een SGP en CU is! Deze partijen roepen het CDA regelmatig ter verantwoording omdat hun politiek en visie meestel niet overeenkomt met Gods Woord!
1. met jouw interpretatie van God's Woord. Wellicht is het de mijne ook, maar als het om zondagsrust of vrouwen gaat kan ik niet anders zeggen dat slechts een zeer kleine minderheid van de kerk het met je eens is.

2. Nederland wil niet leven volgens God's wil. Het CDA kan dat niet opleggen. Het CDA kan alleen maar proberen toch een zo goed mogelijk beleid neer te leggen. Dat is ook haar taak. Dan is het de taak van de christenen om God's Woord te verspreiden.
Laatst ook gebeurd tijdens het debat over bijzondere scholen! Toen is het CDA na een felle reactie van de SGP toch maar iets terug gekrabbeld!
????????
Het bijzondere scholen standpunt is een moeilijk standpunt in deze tijd van moslim fanatisme. Maar het bij het CDA in goede handen. Maar de overheid kan het niet toestaan dat er haat wordt geleerd onder de paraplu van het BO.

Dat is voor de ref. scholen ook niet goed!
De goede naam die ref BO scholen hebben opgebouwd zal alleen maar worden afgebroken.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Robert, over die kwestie van de Sabbath bestaat al een Topic, ik ben de naam even kwijt. Maar zoek 'm op en verklaar je nader. Ik ben het namelijk met je eens, maar kan niet meer 'nieuwe woorden' vinden om mijn betoog te verdedigen.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Quote:Weet je dat alleen een kleine groep nederlandse christenen de zondag als sabbath houdt? Bizar hé!

Inderdaad wist ik dat niet. Dan horen al die mensen uit Amerika, Afrika, Azië, Groot-Brittannië enz. waarvan ik weet dat ze de zondag vieren denk ik bij dat kleine groepje Nederlandse christenen... Toch bizar.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Even weer terug naar het onderwerp politiek: ik begin steeds meer twijfels te krijgen in hoeverre God zich met de hedendaagse politiek bezighoud. Is God een God van de politiek of van de individuele mens? Dat soort vragen.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Inderdaad wist ik dat niet. Dan horen al die mensen uit Amerika, Afrika, Azië, Groot-Brittannië enz. waarvan ik weet dat ze de zondag vieren denk ik bij dat kleine groepje Nederlandse christenen... Toch bizar.
In Afrika, Amerika en Azie wordt de zondag niet als sabbath gevierd. Wel als dag der samenkomst / dag der opstanding.

In Groot Brittanie zijn er idd kleine groeperingen die de zondag als sabbath houden. En natuurlijk zullen er overal kleine gemeenten zijn, door NEderlands gesticht, die de zondag als sabbath houden.

Maar dit is een zeer kleine minderheid.
Carpe Diem tamen Memento Mori
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Robbert, laten we nu gewoon eerlijk wezen!

Zat het CDA niet in de regering toen de eerste misstappen werden gemaakt? 100% wel! We weten allemaal heel goed dat het CDA al voor paars helemaal het spoor kwijt was!

Als je zegt dat je als partij CDA heet dan moet je dit ook nakomen en niet met andere geloven gaan sjoemelen! Noem het voortaan gewoon AGP (algemeen geloofs partij) dat geeft tenminste duidelijkheid richting iedereen! Wat zeg de bijbel over andere geloven? We kunnen het dan wel helemaal gaan afschermen tot het prive-leven maar Gods Woord is voor het hele leven! Het Woord alleen toepassen op ons prive willen we maar al te graag want het is zo makkelijk!

Daniel stond in een heidense wereld maar hij verlochende niet zijn afkomst en kwam er openlijk voor uit! Hier kan het CDA een voorbeeld aan nemen! Door zijn getuigenis (SGP!) had men respect voor hem en luisterde men naar hem! Waarom? Hij bleef zijn geloof vast houden en zwichte niet voor de menigte en het volksbelang! Wat doet het CDA?

Het kan zijn dat jij een andere Bijbel heb, maar Paulus haalt in mijn Bijbel ook heel vaak de wet aan! We kunnen van hem ook leren dat alle wetjes door Christus zijn te niet gedaan maar dat de 10 geboden blijven bestaan om het op aarde verdraagelijk te houden! Wijken we van God en Zijn hele Woord af dan hebben we smart op smart te vrezen!

We hebben het nu over het CDA dus laten we bij de les blijven en niet opeens een hele discussie over CU en SGP beginnen!
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Zat het CDA niet in de regering toen de eerste misstappen werden gemaakt?
Maakt het CDA misstappen? Ja, natuurlijk.
Is het ze altijd te verwijten, ja soms.
Nee, niet altijd.

Soms werd er iets 'opgeofferd' om iets belangrijkers te bewaren.

Maar maakt het CDA fouten, jazeker.
De SGP niet?
We weten allemaal heel goed dat het CDA al voor paars helemaal het spoor kwijt was!
Nee, dat wist ik niet.
Als je zegt dat je als partij CDA heet dan moet je dit ook nakomen en niet met andere geloven gaan sjoemelen! Noem het voortaan gewoon AGP (algemeen geloofs partij) dat geeft tenminste duidelijkheid richting iedereen!
Omdat er 1 moslim in de partij zit?
Die de maatschappij volgens een Bijbels moraal wil regeren? Hij is een van de conservatievere in de partij.

Het is geen kerk. Wat dat betreft zal ik je gelijk geven, iemand die allah dient hoort niet in de kerk. Maar de politiek is geen kerk, het is de overheid. En als het om de samenleving gaat, de moraal, dan kunnen moslims en christenen vaak samenwerken.

Ken je het verschil tussen een geloofsgemeenschap (kerk) en de overheid? Wil jij van de overheid een kerk maken?

Eerlijk is eerlijk, van mij hoeft die moslim er niet bij. Maar aan de andere kant, als dat er voor zorgt dat honderduizenden moslims in Nederland dan bij het CDA komen ipv bij GroenLinks, dan vind ik het een groot goed.
Wat zeg de bijbel over andere geloven? We kunnen het dan wel helemaal gaan afschermen tot het prive-leven maar Gods Woord is voor het hele leven!
Jawel, maar we staan wel in deze wereld.
In mijn privé sfeer zou ik niet snel een moslim halen. Wel natuurlijk voor gesprekken over het geloof, maar als vriendschap lijkt het me uberhaupt moeilijk.

Maar in de maatschappij moeten we toch met ze leven, het kan je buurman zijn.
Als christen moet je je buurman niet negeren, je moet hem in liefde groeten.

Een griek zijn met de grieken.
Een moslim met de moslims, om hen er uiteindelijk op te wijzen dat al die (moslim) wetten niet tot God leiden, maar dat we enkel genade kunnen ontvangen door Jezus Christus.
Het Woord alleen toepassen op ons prive willen we maar al te graag want het is zo makkelijk!
Het is ook het enige waar ik het kan toepassen. Ik kan het niet toepassen op het leven van mijn buurman. Ik kan hem het evangelie vertellen, maar niet opdringen.

Dat doet niemand in het nieuwe testament. Geen van de apostelen. Het evangelie wordt verkondigd, en het moraal wordt in de gemeente verkondigd.
Daniel stond in een heidense wereld maar hij verlochende niet zijn afkomst en kwam er openlijk voor uit!
Dat doet het CDA ook. Balkenende gaf aan dat hij de Bijbel als basis heeft.
Maar Daniel dwong niet zijn 'collegas' op dezelfde manier te geloven.

Hij at zelf niet, maar hij zei niet tegen zijn tafelgenoten dat zij ook niet mochten eten.
Hier kan het CDA een voorbeeld aan nemen!
Het CDA geeft een getuichenis.
Balkenende wordt zeer gerespecteerd in ons land. Veel meer dan vd Vlies.
Door zijn getuigenis (SGP!) had men respect voor hem en luisterde men naar hem! Waarom? Hij bleef zijn geloof vast houden en zwichte niet voor de menigte en het volksbelang! Wat doet het CDA?
Luisteren met de oren, niet met het verstand. Luisteren ter kennisneming.

Wat het CDA doet? In de praktijk wetten maken, voor een land dat ver van God leeft.
Het kan zijn dat jij een andere Bijbel heb, maar Paulus haalt in mijn Bijbel ook heel vaak de wet aan!
Als hij spreekt op het marktplein, of in de gemeente?
Trouwens, het is niet eens waar wat je zegt, lees handelingen 15, 21. Paulus leerde de wet niet aan de heidenen.

Volgens Petrus een juk dat zelfs de joden nooit hadden kunnen houden.

De wet die Paulus aanhoudt is de wet van het nieuwe verbond (jer 31:31, hebr 8) maar daar is ook al een ander onderwerp over geopend.

Maar laat je gelijk hebben, en Paulus zou idd de wet leren, dan nog steeds niet op het markplein, maar later, in de gemeente.
maar dat de 10 geboden blijven bestaan om het op aarde verdraagelijk te houden!
De liefde maakt het dragelijk op aarde.
De 10 geboden zijn gemaakt tot onze zaligheid. "Wie deze houdt zal leven".
Alleen kunnen we de 10 geboden niet houden. De 10 geboden zijn niet voor orde, ze zijn er voor de hemelse gerechtigheid.

Overigens, hoe kun je alle wetten in exodus afschaffen maar de 10 geboden overhouden? "De Wet" is het geheel. Geen tittel en geen jotta kun je daar vanaf halen.
Wijken we van God en Zijn hele Woord af dan hebben we smart op smart te vrezen!
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het nederlandse volk is dat niet met je eens. En hoe meer we het hen opdringen, hoe verder ze er vanaf zullen gaan.
We hebben het nu over het CDA dus laten we bij de les blijven en niet opeens een hele discussie over CU en SGP beginnen!
Dat is het onderwerp van deze thread.
Het gaat over CDA, CU of SGP....

Raar dat je wel op de fouten van het CDA wil wijzen, maar de fouten van de SGP ineens niet wil bespreken.

Ik ga er vanuit dat je al die delen die je heirmee oversloeg alsnog zult bespreken in een volgende reactie.

Anderen bekritiseren is makkelijk,
maar jezelf kritisch bekijken is belangrijker.

Robert
Carpe Diem tamen Memento Mori
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Dat vraag ik me ook wel eens af. Moeten we de Tien Geboden nog wel houden he?
Ik bedoel, het gaat toch om de liefde, en dan kunnen we gerust Gods Naam ijdel gebruiken, Gods dag ontheiligen, doodslaan, echtbreken, liegen, stelen, begeren, beelden eer aandoen en andere goden toelaten, wat ook in het CDA getolereerd wordt.

:!:#:$
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik bedoel, het gaat toch om de liefde, en dan kunnen we gerust Gods Naam ijdel gebruiken, Gods dag ontheiligen, doodslaan, echtbreken, liegen, stelen, begeren, beelden eer aandoen en andere goden toelaten
Als dat voor jou binnen de liefde jegens God en je naaste valt zal ik me als ik jou was inderdaad maar flink aan de letter van de wet houden, want van liefde heb je geen kaas gegeten.
andere goden toelaten, wat ook in het CDA getolereerd wordt.
Als jij een hindoe-collega hebt laat je toch ook geen andere goden toe?
Jij vind dus dat een christen-directeur geen niet-christenen aan moet nemen?

Wij laten geen andere goden toe. Er zijn al mensen die 'andere goden' aanbidden. Hun godsdienst wijs ik af, maar deze mensen als persoon absoluut niet. En als ze het praktisch met hen eens ben werk ik graat met hen samen.

Maar, zoals ik al eerder zij, ze hoeven niet de kerk in te komen (als moslim, als geintereseerde zijn ze welkom)

Het is jammer dat ik mijn argumentatie moet herhalen, en dat er zelden of nooit op in wordt gegaan. :(
Carpe Diem tamen Memento Mori
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Liefde komt tot uiting in het houden van Gods wet! God wil namelijk dat we dat als leefregel stellen. Gods wet dus als het ware in liefde gebruiken en dit bedoel ook Paulus! Als Paulus het over wetten heb die we niet hoeven te houden dan bedoel hij de ceremoniele en burgelijke wetten en niet de wet der zeden (10 geboden)!

Een bedrijf en een politieke partij vind ik totaal geen vergelijking! Dit zijn duidelijk 2 verschillende dingen die een totaal verschillende functie hebben!

Daniel en zijn drie vrienden leefde in Babel maar onderhielden hun eigen wetten en God zegende hun daardoor en gaf hun veel wijsheid! Laten we dit ook in het politieke leven als overdenking meenemen! Daniel die maakte geen overeenkomsten of iets dergelijks om beter in de publieke opinie te komen. Nee, hij bleef wie hij was en ging niet voor de mens! Laten we dit niet vergeten bij politiek bedrijven als christen!

Maar ik denk dat het weinig nut heb om hier nog langer over te discusseren want we zullen toch niet dichter bij elkaar komen. En ondanks de verschillen en dat ik het niet met je eens ben waardeer ik je wel! Want we moeten wel eerlijk blijven en zeggen dat als er geen CDA was het nog slechter met Nederland was!


Al blijf wel heel duidelijk mijn standpunt dat je geen christelijk in je naam mag voeren als je dat niet tot uitdrukking brengt!
Plaats reactie