Laffe houding PVDA

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Laffe houding PVDA

Bericht door tukkertje »

Wat vinden jullie van de laffe houding van de PVDA t.o.v. de komende oorlog in Irak.

Ik krijg het gevoel dat de PVDA de handjes schoon wil houden. Nu een bommetje leggen onder de formatie, en straks na de oorlog verder onderhandelen en zeggen, "wij hebben niet meegedaan".

Vind dit getuigen van lafheid.


tukkertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat vinden jullie van de laffe houding van de PVDA t.o.v. de komende oorlog in Irak.

Ik krijg het gevoel dat de PVDA de handjes schoon wil houden. Nu een bommetje leggen onder de formatie, en straks na de oorlog verder onderhandelen en zeggen, "wij hebben niet meegedaan".

Vind dit getuigen van lafheid.


tukkertje
'k Vind de houding van mijn CDA eigenlijk nog veel laffer.

Wel politiek steunen, wat dat in vredesnaam inhoudelijk ook betekent, maar niet militair steunen.
Da's pas vreemd.

De PvdA is nu tenminste duidelijk, wat overigens ook een unicum is, zowel politiek als militair geen steun.

Niet dat ik het met de PvdA eens ben, maar het is wel helder waar je voor staat.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind dat de PVDA een soort chantage toepast in de formatie. Zo van , als je hier of daar niet mee eens bent, dan trekken we ons terug.

Vind dit geen faire manier van zaken doen. Een ander het mes op de keel zetten.


tukkertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind dat de PVDA een soort chantage toepast in de formatie. Zo van , als je hier of daar niet mee eens bent, dan trekken we ons terug.

Vind dit geen faire manier van zaken doen. Een ander het mes op de keel zetten.


tukkertje
Dan snijdt de PvdA zichzelf toch in de vingers!!??

Ze willen toch regeren?

Straks draait het er op uit dat de PvdA zich in zo'n rare bocht heeft gedraaid, qua formatie, dat ze de onderhandelingen moeten staken en dat andere partijen gaan regeren.

Dat is niet wat ze willen denk ik zo.


Een 'breekje' van Breekijzertje
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Als je vindt dat er geen bommen gegooid moeten worden dan moet je niet vanwege een formatie in Nederland een ander standpunt innemen.

IK zeg niet dat het verstandig is wat de PvdA doet, maar laf is het zeker niet. Tenzij het zo is dat ze eigenlijk geen zin hadden om te regeren. Dan is het laf om de oorlog als breekpunt te gebruiken.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

PVDA en in het bijzonder Wouter Bos vind ik vreselijk arrogant!!!!!!

Ik moet echt :( van ze!!!!!!

Zoals het PVDA het nu doet dan moet CDA hun advies opvolgen of ze krijgen problemen!!! Onderhandelen is geven en nemen maar zo te merken bij de PVDA alleen NEMEN!!! tenminste dat willen ze maar ik hoop dat het CDA zijn poot stijf houd!!!
Follow In The Cry

Bericht door Follow In The Cry »

PVDA houd tenminste ten alle tijden zijn standpunt 'tegen de oorlog' vast.
En ikzelf (ook tegen een oorlog) kan daar zeker gezien de mogelijke gevolgen wel respect voor opbrengen.
Ik vind de laffe houding van CDA erger.
We steunen het moorden maar doen er niet aan mee.
Dan kunnen ze dadelijk achteraf tenminste wel mooi roepen van 'we deden niet mee' ondanks dat ze het 'steunden'
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Dit land en dus de regering moet beseffen dat we lid zijn van de NAVO en je je steentje moet bijdragen.

Als er hier stront aan de knikker is dan vragen we ook om hulp dus we moeten nu gewoon meedoen

Er liggen in frankrijk 70.000 gesneuvelde amerikaanse soldaten uit de WOII en wat doen de fransen nu niets!! Ik hoop dat nederland niet zo wordt !

Ik heb cda gestemd en ben teleurgesteld dat balkenende geen militaire hulp wil geven (komt waarschijnlijk door dat ge... van die niet te verteren pvda

Bah als je niet mee wil doen ga dan ook de navo maar uit en kom nooit vragen om hulp bij amerika

(sorry mischien wat fel geschreven maar zo voel ik het en dit is nederland op z´n smalst)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zo denk ik er ook over.


Follow the Cry

We steunen het moorden maar doen er niet aan mee.
Moeten we het moorden van Saddam dan maar gewoon doopr laten gaan. Die man heeft duizenden levens op zijn geweten. Dan moet je dus maar gewoon leidzaam toezien.

Ik heb zoiets, wie nu niet voor Amerika is is voor Saddam.

Want hij lacht zich een ongeluk hoor dat hier in het westen grootte verdeeldheid heerst.


tukkertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Bart-rk
Dit land en dus de regering moet beseffen dat we lid zijn van de NAVO en je je steentje moet bijdragen.

Als er hier**** aan de knikker is dan vragen we ook om hulp dus we moeten nu gewoon meedoen

Er liggen in frankrijk 70.000 gesneuvelde amerikaanse soldaten uit de WOII en wat doen de fransen nu niets!! Ik hoop dat nederland niet zo wordt !

Ik heb cda gestemd en ben teleurgesteld dat balkenende geen militaire hulp wil geven (komt waarschijnlijk door dat ge... van die niet te verteren pvda

Bah als je niet mee wil doen ga dan ook de navo maar uit en kom nooit vragen om hulp bij amerika

(sorry mischien wat fel geschreven maar zo voel ik het en dit is nederland op z´n smalst)
Je bent me net voor Bart!
Je haalt me de woorden uit de mond!


Een 'breekje' van Breekijzertje
Adje

Bericht door Adje »

Zoals het PVDA het nu doet dan moet CDA hun advies opvolgen of ze krijgen problemen!!! Onderhandelen is geven en nemen maar zo te merken bij de PVDA alleen NEMEN!!! tenminste dat willen ze maar ik hoop dat het CDA zijn poot stijf houd!!!
Tijdens besprekingen zullen ze heus op verschillende punten wel toe moeten geven.

Tegen oorlog in Irak zijn is gewoon iets principieels, heeft niets met geven en nemen te maken.

[/quote]Dit land en dus de regering moet beseffen dat we lid zijn van de NAVO en je je steentje moet bijdragen. [/quote]

Daar gaat het nu juist om, Bart-rk. Als de Navo eensgezind was in haar oordeel betreffende een oorlog tegen Irak zou Nederland heus haar steentje wel bijdragen, ook militair. Maar terwijl het Amerika niet gelukt is een groot gedeelte van de Navo te overtuigen (en blijkbaar ook de PvdA niet) dat een oorlog gerechtvaardigd is, hoeft Nederland nog niet ja en amen te zeggen wat opperhoofd Bush doet.

Laattie eerst zelf maar eens in eigen land beginnen. En dingen als Kyoto, het landmijnenverdrag, Internationaal strafhoof? Daarover is binnen de Navo (alhoewel, Navo is in dit verband niet helemaal juist) wel overeenstemming.
En wat doen de Verenigde Staten?
Moeten we het moorden van Saddam dan maar gewoon doopr laten gaan. Die man heeft duizenden levens op zijn geweten. Dan moet je dus maar gewoon leidzaam toezien.
Nee zeker niet. Maar niemand zal ook vinden dat Saddam er mag blijven. Alleen de manier waarop, en het tijdstip van de oorlog is niet goed!
Gaat Amerika trouwens na Irak beginnen aan andere landen met een dictatuur???
Want hij lacht zich een ongeluk hoor dat hier in het westen grootte verdeeldheid heerst.
Laat Saddam lekker lachen. Moet je iemand overal z'n zin in geven, omdat de tegenstander van die 'iemand' anders lacht??? Beetje vreemde redenering.

[Aangepast op 20/3/03 door Adje]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Dit land en dus de regering moet beseffen dat we lid zijn van de NAVO en je je steentje moet bijdragen.
Wat heeft de Navo hiermee te maken? Nederland zou, op grond van artikel 5, mee moeten doen aan een oorlog wanneer Amerika aangevallen was door Irak. Daar is geen sprake van en daarom is er geen reden om de Navo erbij te halen.
Als er hier**** aan de knikker is dan vragen we ook om hulp dus we moeten nu gewoon meedoen

Er liggen in frankrijk 70.000 gesneuvelde amerikaanse soldaten uit de WOII en wat doen de fransen nu niets!! Ik hoop dat nederland niet zo wordt !
Frankrijk mag zeker blij zijn met haar bevrijding door de geallieerden. Dit wil echter niet zeggen dat Frankrijk daarom maar altijd achter Amerika aan moet blijven lopen. De geschiedenis mag daarin niet bepalend zijn voor de toekomst.
Ik heb cda gestemd en ben teleurgesteld dat balkenende geen militaire hulp wil geven (komt waarschijnlijk door dat ge... van die niet te verteren pvda

Bah als je niet mee wil doen ga dan ook de navo maar uit en kom nooit vragen om hulp bij amerika

(sorry mischien wat fel geschreven maar zo voel ik het en dit is nederland op z´n smalst)
Ik heb ook CDA gestemd en ik ben, net als het overgrote deel van Nederland en net als het overgrote deel van de CDA-stemmers, tegen een oorlog. Militaire steun geven zou geen recht hebben gedaan aan de mening van de gemiddelde Nederlander.

Nu de oorlog begonnen is, schaar ik mij voorlopig onder het kamp van onze bondgenoten. Hoewel ik tegen een oorlog ben, ben ik nog meer tegen Saddam en ik hoop dat de oorlog snel en met zo min mogelijk doden afloopt (alleen heb ik daar nog een hard hoofd in)
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

quazzy

*Wat heeft de Navo hiermee te maken*

Volgens mij is er lang vergaderd binnen de navo om steun te krijgen voor een aanval dus heeft de navo er wel degelijk mee te maken.

de navo bestaat zo´n 50 jaar maar moet herzien worden vwb veto rechten e.d.

tuurlijk ben ik tegen oorlog maar geloof je nou echt dat die saddam de afgelopen 12 jaar tulpjes heeft lopen kweken? Zou saddam echt geen connecties hebben met bin laden? kom nou toch!! die kennen elkaar echt wel want beidde hebben een gezamelijk doel en dat is amerika vernietigen. Zijn het de moslimextremisten niet die zeggen dat over een jaar of 20 heel de wereld islamitisch moet zijn?? moet je dit negeren en ze alle tijd geven om hun plannen uit te voeren? Kijk ook ff naar de AEL hier ...wat moeten die hier ga toch heen . Moet jij eens proberen een christelijke partij op te richten in het midden oosten of aanspraak maken dat je het recht hebt om een kerk te bouwen . En zo kan ik nog wel even doorgaan

het is bekend dat er ondergrondse railsen zijn en de wapens zich continue verplaatsen. er vaart op de (ik dacht) indische oceaan een schip onder een andere vlag met naar alle waarschijnlijkheid wapens van saddam

oogegetuige (koerden in het noorden) hebben bevestigd dat saddam een raffinaderij in de fik heeft gestoken (zie nu.nl)

begin jaren 30 was hitler ook op z'n gemak bezig een gigantische legermacht en wapens te bouwen En we weten wat daarvan gekomen is!

Oh Oh wat erg duizende onschuldige irakezen gaan dood ....ja klopt heel zielig..maar vergeten we saddam's martel praktijken chemische aanval en wat al niet meer op zijn eigen bevolking? Is dat niet zielig dan?

Nee ik vind deze aanval gerechtvaardigd op eengegeven moment moet er in gegrepen worden.

En ik hoor net op de radio dat de pvda zich steeds milder opsteld tegenover die aanval dus als die pvda zo standvastig is als ze beweerd dan valt dat nu uiteen

Pvda een club op elastieke benen !!!
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Irak vuurt raketten op noorden Koeweit

Uitgegeven: 20 maart 2003 09:35

zie http://www.nu.nl

nog steeds tegen de aanval?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Pvda een club op elastieke benen !!!
:, Was ik nog niet opgekomen.

Om Bart bijval te geven. Ik sta ook volkomen achter de oorlog nu in Irak.
Vind het heel erg dat daar mensenlevens bij moeten vallen, maar zolang saddam blijft zitten vallen er meer slachtoffers.

tukker
Plaats reactie