Laffe houding PVDA

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tja volgens mij wordt er nu over iets heel andere gediscusseerd maar toch doe ik ook mee!!! :!:!:!

Erg gek dat mensen tegen Saddam zijn maar ook tegen oorlog!!!!! Het verleden geef gewoon duidelijk aan dat je deze man niet een aai over de bol moet geven!!! Wat willen de tegenstanders dan? Zeg het maar? Nog een paar jaar door laten gaan? Saddam wil het niet normaal oplossen dan is dit de enigste oplossing!!!!

Trouwens het blijk maar weer dat Saddam gewoon liegt!!!! Hij had toch geen Scud raketten??????

Mensen, het is vreselijk deze oorlog!!!! Maar ik zie geen andere uitweg. En trouwens nu het oorlog is schijnt PVDA opeens voor te zijn want ze kunnen het toch niet tegen houden. Rare opstelling!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nu Saddam de pensioengerechtigde leeftijd heeft behaald, moet hij opeens weg. Waarom nu pas? Hij is toch al zo lang bezig? Geef hem die paar jaartjes dan ook nog maar.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

WSO
je schreef *Pa Bush had het in 1991 af moeten maken*

Ja in principe wel maar de vn resolutie en of vn mandaat had toen ten doel koewit te bevrijden en voor de rest niets. Dit vergelijk slaat dus nergens op.

en een familie vete tussen bush en hoessein vind ik wel erg simpel gedacht
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

En hem in die paar jaar nog duizenden onschuldige burgens laten vermoorden.

Die man en zijn regime moeten met de grond gelijk gemaakt worden.



tukkert
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door refo
Nu Saddam de pensioengerechtigde leeftijd heeft behaald, moet hij opeens weg. Waarom nu pas? Hij is toch al zo lang bezig? Geef hem die paar jaartjes dan ook nog maar.
Gelukkig werd er in het verleden niet zo gedacht, want...........!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wat moet ik op die puntjes invullen, Kridje?

Wat gaan we doen als Saddam weg is? Wie volgt hem op? Er komt op termijn toch een dictator. In het oosten heb je nu eenmaal geen democratiën. Gaan we die dan ook weer wegjagen?
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door refo
Wat moet ik op die puntjes invullen, Kridje?

Wat gaan we doen als Saddam weg is? Wie volgt hem op? Er komt op termijn toch een dictator. In het oosten heb je nu eenmaal geen democratiën. Gaan we die dan ook weer wegjagen?
Aan jouw het oordeel wat op die puntjes moet.

Wat er gaat gebeuren als Saddam weg is weet ik niet. Wel jammer dat je gelijk van het slechte uitgaat! Er zijn genoeg landen bekend waar vroeger een dictator aan de macht was en waar het nu veel beter toeven is. Waarom ga je gelijk bevooroordeeld van het slechte uit?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Weer nieuwe puntjes. Waar is het nu dan beter toeven nadat een dictator weggejaagd is? En is een democratie zoveel beter? Is Romeinen 13 nog van belang?

1. De Arabieren vinden het best dat Bush Saddam verdrijft. 't Is inderdaad niet zo'n geliefde man in die regio.
2. Als de oorlog gewonnen is (dat zal wel gebeuren , de strijd is veel te ongelijk) dan zal Amerika zo snel mogelijk weg moeten zijn, want aan Bush hebben ze een nog grotere hekel.
3. Waar blijven de opslagplaatsen met massavernietigingswapens? Het zuiden is al 'veroverd', maar ik zie nix. Als er niets gevonden wordt is Amerika helemaal geisoleerd: een aanval voor nop.
4. Turkije begint het Noorden al binnen te vallen. De Koerden zien natuurlijk ook weer mogelijkheden. Heeft Bush daar over nagedacht? Nee: Saddam will be stopped. Daar draait alles om.
5. Wat voor landen liggen er omheen en in de buurt? Iran. Jordanië. Kuwait. Saoedie Arabie. VAR. Syrie. Een rijtje Russische republieken. En dan daar tussenin een staat naar westers model? Never.
6. Om vrede te waarborgen hebben we de VN en de Veiligheidsraad. Hoe je daar als christen daar ook tegenaan kijkt: de wereld heeft afgesproken daar alles te regelen. Als Amerika dan op eigen houtje gaat oorlogvoeren is er iets goed mis. Dan gaat het recht van de sterkste weer gelden.
7. Resolutie 1441 is expres zo vaag gesteld om de Chinezen en de Russen niet tegen te laten stemmen. Het was toen al bekend als je 'serious consequences' zou lezen als 'oorlog' je geen resolutie 1441 had gehad. Het is dus onrechtmatig van Amerika zich daarop te beroepen.
8. Amerika beweert naar eigen volk dat ze Amerika aan het bevrijden zijn. Is dit serieus? 9-11 is natuurlijk een ramp, maar vooral een blunder van CIA, FBI en weet ik wat er nog meer van die clubs rondlopen.
9. Je kunt het terrorrisme niet uitbannen door dergelijke aanvallen. Je kweekt alleen maar meer haat.

Kortom, ik zie er alleen maar meer ellende van komen. Amerika kan niet alles regisseren.

En nee, Saddam Hoessein is mijn vriend ook niet.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

3. Waar blijven de opslagplaatsen met massavernietigingswapens?
Wat denk je van die fabriek die ze nu gevonden hebben????????


4. Turkije begint het Noorden al binnen te vallen.
Blijkt dus niet waar te zijn.


8. Amerika beweert naar eigen volk dat ze Amerika aan het bevrijden zijn. Is dit serieus? 9-11 is natuurlijk een ramp, maar vooral een blunder van CIA, FBI en weet ik wat er nog meer van die clubs rondlopen.
Onzin, verklaar dit eens nader.


tukker
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Ik moet zeggen: het 'vinden' van een fabriek van 'chemische' wapens is niet zo'n toer. Als je in de Botlek gaan neuzen zul je ze ook vinden. De chamicalien zijn in elke scheikundedoos te vinden en het samenstellen is ook niet zo'n toer.

Overigens moet je momenteel niet te veel waarde aan de berichtgeving hechten. Bij de oorlogsethiek behoort dat je zoveel mogelijk liegt.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat is waar, van beide kanten viert de propaganda hoogtij.

Hoe kijkt men hier aan tegen de live beelden die getoond worden van de oorlog????



tukker
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Amerikaanse militairen hebben ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad een grote hoeveelheid chemische wapens gevonden. Dit meldden de Amerikaanse nieuwszender Fox en de krant Jerusalem Post maandag. De vondst zou zijn gedaan bij de stad Najaf.

Fox baseert zich op uitspraken van anonieme functionarissen bij het Amerikaanse ministerie van Defensie. Jerusalem Post bracht het verhaal via een correspondent die meereist met de 1ste Brigade van de Amerikaanse Derde Infanterie Divisie. Deze divisie heeft de wapens ontdekt.

Het zou gaan om een fabriek waar chemische wapens worden gefabriceerd en de chemische stoffen zelf. Fox meldde dat de Amerikanen de Iraakse generaal die de leiding zou hebben over de fabriek, hebben opgepakt, evenals dertig Iraakse soldaten. De fabriek ligt naast een Iraakse legerbasis en zou zo zijn gecamoufleerd, dat het vanaf de lucht een deel van de woestijn lijkt.

Onder stroom

Het is nog onduidelijk wat voor stoffen er in de fabriek werden gemaakt. Een Amerikaanse militair raakte gewond toen hij een onder stroom staande afzetting rond het complex wilde opruimen.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie liet in de nacht van zondag op maandag weten dat het nog te vroeg is om te spreken over een grote vondst chemische wapens. Een woordvoerder verklaarde dat de Amerikanen "locaties onderzoeken die mogelijk interessant zijn".

Als de melding juist blijkt te zijn, is het de eerste keer dat geallieerde troepen chemische of biologische wapens vinden in Irak. De ontwapening van Irak was voor Washington een van de belangrijkste redenen om de oorlog tegen het land te beginnen.

'Goudmijn'

De Amerikaanse omroep ABC citeerde een regeringsfunctionaris die verklaarde dat de generaal die bij de inname van de fabriek is aangehouden, een "goudmijn" kan zijn wat betreft informatie over de "wapens waarvan Saddam Hussein zegt dat hij ze niet heeft". Eerder heeft de Amerikaanse luitenant-generaal John Abizaid van het Centrale Commando in Qatar verklaard dat Iraakse troepen bij de stad al-Kut mogelijk in het bezit zijn van chemische wapens.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Pardon!!!!
En deze TUKKER wil bommen gooien op een dictator,
Hoe wil je hem anders weg krijgen dan. geef eens een goed alternatief.:?


en hier uitzendingen die hem/haar hier niet aanstaan van de tv verbannen
Vind jij het verantwoorde programma's dan????:sne

Mag jij mij eens uitleggen hoe jij zulke programma''s kunt verdedigen.



tukker:t
Plaats reactie