CDA/VVD/D'66 betekent dat einde SGP / CU?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

CDA/VVD/D'66 betekent dat einde SGP / CU?

Bericht door ndonselaar »

Beste forummers,

Hebben we er al over nagedacht, maar één van de kroonjuwelen van D'66 is de invoering van het districtenstelsel. Wat dit betekent voor de SGP / CU en andere kleine partijen is duidelijk genoeg: exit!

Vreemd dat zelfs het RD hier nog geen aandacht aan heeft besteed, terwijl dit toch meermalen duidelijk naar voren is gekomen.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9204
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

districtenstelsel ik hoop niet dat het er komt. Ik denk ook niet dat D66 het er door weet te drukken. Kunnen ze daarbij rekenen op 2/3 van beide kamers? De manier van stemmen is neem ik aan wel iets wat in de grondwet is geregeld.

Als er een districten stelsel komt blijf ik braaf klein Christelijk stemmen trouwens. Ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden anders te stemmen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Wat zou de reden kunnen zijn voor bv. een partij als de VVD om hier op tegen te zijn. Het is tenslotte één van de dingen die D'66 gerealiseerd wil zien en dan waarschijnlijk een plaats krijgt in het regeerakkoord.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Zou ik ook niet het einde betekenen van D'66? Ze zijn ook maar een kleine partij.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Goed hier zien we dus de zo fel door verschillende SGP'er gewilde samenwerking van CDA met VVD. Daar past geen sgp bij, dan maar de echte anti-christelijke partij als d-66. Zelfs van der Vlies was e.v.t. bereid om water bij de wijn te doen om D-66 buiten het kabinet te houden. Nou je zin?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Haha, heel goed Kridje,

D'66 zou wel erg DOM zijn om middels het districtenstelsel zichzelf uit Den Haag te halen...zes zeteltjes. Ik vind het fijn dat ze de afgelopen jaren veel verloren hebben. Je moet er toch niet aan denken dat ze weer boven de twintig zetels hadden!
Plaats reactie