Reveille, een nieuw initatief.

Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Beste Rens,
inhoudelijk heb ik inderdaad geen weet van je partij. Het kan zomaar zijn dat jouw partij compleet aansluit bij mijn opinie, dat het inderdaad dé politieke partij is die de Bijbel bedoelt zou hebben als de Bijbel de democratie zou hebben gekend.

Maar ik vind bij voorbaad, en het klopt dat je eigenlijk nooit een 'bij voorbaad' moet hebben, maar desalnietemin vind ik bij voorbaad dat er niet NOG een christelijke partij moet komen.

dus, ik bestrijd je niet inhoudelijk.
Carpe Diem tamen Memento Mori
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik ben het helemaal met Robert eens!

Hoe meer we splinteren hoe meer kracht er vanuit gaat lijken sommige personen te denken!
We kunnen het beter anders zeggen! Hoe meer splinters hoe minder eenheid, hoe minder duidelijkheid richting de wereld, hoe minder kracht, hoe minder getuigenis/resultaat! Als alle christenen een partij gaat oprichten met zijn standpunten dan zijn er evenveel partijen als christenen!! Wat een kracht gaat daarvan uit zeg! Ongelofelijk!

Bezin eer je begin!
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Hoezo christelijk Nederland te klein? Om de redenatie te volgen van verschillende mensen op dit forum, zijn er momenteel maar twee christelijke partijen: SGp en CU. Vroeger waren er drie en de fusie met de beoogde synergie lijkt op een mislukking uit te lopen (RPF + GPV was groter dan CU nu) Blijkbaar is er dus nog een markt voor een derde (klein)christelijke partij
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Zoals ik al eerder Rens schreef is voor mij het Reveille geen optie. Ten eerste door een te nadrukkelijke afwijzing van het theocratisch ideaal of de gevolgen van dit ideaal. Wat hiervan de gevolgen zijn kan een ieder zien aan de teloorgang van de CU. Krampachtig blijft men daar hopen op een ommekeer. Het is het één of het ander. Of het is zoals Hoedemaker sprak 'heel de kerk en heel het volk' of het is dit ideaal opgeven omwille de democratie.
In het huidige politieke spectrum is er op dit moment ook nog geen plaats voor nog een politieke partij, zeker niet zolang de CU, al is het een marginale, een rol blijft spelen.

Let wel, ik veroordeel niet de CU, ik constateer wel wat de gevolgen zijn van iets.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Het valt me op dat iedereen zo gefixeerd is op cijfers. CU is mislukt, want slechts drie zetels. Samengaan is geen optie, want het levert electoraal niks op. Wel eens gehoord wat Jezus bad? Opdat zij allen één zijn, zodat de wereld gaat geloven dat de Vader Hem gezonden heeft!

Laten we dat eerst eens proberen! Wie weet wat Hij nog in petto heeft op deze belofte!
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Het gaat mij niet om het aantal bjdendekker (het gevolg) maar de oorzaak van deze teloorgang.

Zeker bad Jezus dat zij allen één zijn, maar hierop een beroep doen kan alleen met het meenemen van Zijn gehele Woord.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Sorry Dons, dat het even geduurd heeft. Ik dnek niet dat we die discussie nu ook hier moeten voeren. Daar zijnal andere topics aan gewijd. Wat me echter opvalt, is dat veel SGP'ers al dan niet met leedvermaak naar de afgelopen verkiezingsuitslagen kijken en dan zeggen: Zie je wel dat de CU niks is!

Dat heb ik al zo vaak gehoord. Pas nog op de markt hier bij de verkiezingen. Er staan een aantal mensen bij de CU-kraam. Komt er een SGP'er op ze af van de belendende kraam. "Ja ja", zegt hij, "jullie dachten groot te kunnen worden door die fusie. Nou, je ziet dat jullie er alleen maar kleiner op geworden zijn. Zo zie je maar weer." Hij draait zich om en loopt weer terug naar zijn eilandje.

Klein, maar zuiver, maar hoogmoedig. Zoals sommige SGP'ers denken dat het hoort.

[Aangepast op 24/3/03 door bjdendekker]
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Het gaat mij niet om het leedvermaak. Dat iemand anders dat wel heeft is komt voor zijn / haar rekening. Ook ik zou blij zijn met het versterking van het christelijke geluid.

Waar mij het om gaat is dat een partij als de CU met haar huidige partijprogramma voor mij geen legitieme plaats heeft binnen het electorale bestel. Daarmee ontzeg ik ze niet het recht om daar binnen te participeren, dat is wat anders.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Wat moet ik dan stemmen als ik niet links ben en toch uitgeprocedeerde asielzoekers wil opvangen? Als mijn vrouw wil leven naar Bijbelse waarden en dit politiek uit wil dragen? Er is blijkbaar nog een hele club mensen die radicale Bijbelse keuzes wil maken maar geen radicale refo-keuzes. Die middenin de maatschappij willen staan en daar een christelijk geluid willen laten horen. Waar moeten die dan heen?

Dat van die hoogmoed was niet tegen jou bedoeld, maar ik signaleer dat heel vaak bij SGP'ers. Als het bij ons maar zuiver is, maakt het niet uit wat buiten ons kringetje gebeurt.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Waar mij het om gaat is dat een partij als de CU met haar huidige partijprogramma voor mij geen legitieme plaats heeft binnen het electorale bestel.
hiermee zeg je feitelijk dat de CU onbijbels / onchristelijk oftewel: fout is.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Rens oja, over Reveille: er zijn onderhandelingen gaande met het bestuur van een andere partij. Meer mag er niet over gezegd worden, helaas.
Nu al fuseren??:,
Dat valt me dan erg tegen...........:thu


Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie