Toch priester op huwelijk Willem Alexander en Maxima

Plaats reactie
de Paus

Toch priester op huwelijk Willem Alexander en Maxima

Bericht door de Paus »

Beste mede forummers,

Er is toch een priester aanwezig tijdens de inzegening van het huwelijk tussen Maxima en onze prins. Zal dit weer voor veel opschudding zorgen?
de Paus

Bericht door de Paus »

Beste mede forummers,

Er is toch een priester aanwezig tijdens de inzegening van het huwelijk tussen Maxima en onze prins. Zal dit weer voor veel opschudding zorgen?
voorheen BVR
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door voorheen BVR »

De media zullen dit onderwerp ongetwijfeld aangrijpen om blikken vol deskundigen en woordvoerders van belangengroeperingen uit de kast te trekken, maar ik denk dat we het sinds Mau en Mar al wel een beetje gewend zijn.
Persoonlijk maak ik me drukker over het feit dat van nu tot en met twee februari ongeacht de weersomstandigheden het houden van een elfstedentocht wordt uitgesloten omdat alle politieagenten nodig zijn om de guldens en de euro's te bewaken en om WA en MXA te begeleiden tijdens de bruiloft. Kan dat nou niet anders?
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Beste Paus,

Zonder te willen chargeren. Maar vind jezelf nu dat WA een meelevend lid is? We hechten mi teveel waarde aan het 'hervormd' zijn. Het zijn toch niet de kerkmuren die iemand 'hervormd' maken?
de Paus

Bericht door de Paus »

ndonselaar,

Ik denk niet dat ik teveel waarde hecht aan het 'hervormd' zijn. Het is het Woord wat iemand hervormd/gereformeerd maakt, of om het met prof. Graafland te zeggen: Bijbels, en daarom gereformeerd.
Tis voor mij de vraag hoe dat aan Rooms Katholieke zijde zit. Zijn ze daar bijbels?

de paus
Benjamin

Bericht door Benjamin »

Eigenlijk vind ikhet wel jammer dat er toch een priester op de huwelijkdienst aanwezig is. 'k had gehoopt dat Maxima ook hervormd zou worden. Dat lijkt me beter voor een hecht gezin als beide ouders dezelfde overtuiging hebben. Het spreekwoord luidt: Twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen........
_Hendrik_

Bericht door _Hendrik_ »

Persoonlijk ben ik het eens met die rooms-katholieke priester waarvan laatst in het RD stond dat hij betreurde dat ds. Ter Linden de dienst leidt. Waarom? Deze dominee heeft in dezelfde NRC als waarin Borst haar kwetsende uitspraken deed verdedigd dat de opstanding van Jezus Christus niet werkelijk is gebeurd!

Paulus zegt dat ons geloof dan tevergeefs is! En daarmee ben ik het eens! Ons geloof is tevergeefs als we geen levende Christus hebben. In de r.k.k. zijn er nog steeds mensen die daar wel in geloven. Met hen zal dus ook eerder werkelijke eenheid worden beleefd als met een vrijzinnige hervormde.

Staatsrechtelijk / historisch gezien is het een ander verhaal. Lees daarvoor het interview met Holdijk in Terdege.

Groetjes,
hendrik
Rinie

Bericht door Rinie »

Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen
Dan moeten het dus wel 'geloven' zijn, en niet kerkverbanden. Als geen van beiden erg veel gelooft van de officiële leer van de bijbehorende kerk, dan voorzie ik ook weinig onderlinge problemen op religieus gebied.
Plaats reactie