Bang

montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bang

Bericht door montarsolo »

edit
Laatst gewijzigd door montarsolo op 10 okt 2007, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

edit
Laatst gewijzigd door montarsolo op 10 okt 2007, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Mooie reactie die je geplaatst hebt Montarsolo.
Het kan zo zijn dat de Heere je werkzaamheden geeft met zo iemand. Ik hoop en bid dat de Heere het aan iedere “spitslezerâ€
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

edit
Laatst gewijzigd door montarsolo op 10 okt 2007, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
Frost

Bericht door Frost »

Persoonlijk hoop ik dat ze ontdekt dat het niet zinvol is om je af te vragen of er iets is, omdat die vraag niet te beantwoorden is. Meer dan beweringen van mensen en eventueel interpretatie van eigen ervaringen is er niet. Van beiden staat alleen vast dat ze soms -en vooral in dit soort situaties- hoogst onbetrouwbaar zijn.

Maar het is natuurlijk wel goed om over dit soort dingen na te denken, en te zorgen dat je op dit punt een zuiver geweten hebt. Anders blijf je bang.
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

O.K. duidelijk. Ben het daar mee eens. Ik zal even kijken wat ik doe.

Bedankt!!
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
Adje

Bericht door Adje »

Blaise Pascal raadt de mensen aan God in dit leven te zoeken, omdat je dan altijd goed uitkomt. Als God er dan na dit leven niet blijkt te zijn, is er niets aan de hand. Als hij er wel is, mag je voor eeuwig in Zijn heerlijkheid wonen. Als je God niet gezocht hebt loop je het risico dat hij er na je leven wel blijkt te zijn. Het is dus beter Hem te wel te zoeken. Hoe je dat doet, is een andere vraag.
Frost

Bericht door Frost »

Een van de problemen met Pascal's redenering is dat hij er geen rekening mee houdt dat er even goed een God kan zijn die juist niet wil dat iemand hem zoekt, en hen die dat toch doen straft.
Wel zoeken is dus niet noodzakelijkerwijs een kwestie van 'baat het niet dan schaadt het niet'.
Basic-Liner

Bericht door Basic-Liner »

Hoi Montarsolo,

Zo'n ingezonden brief kan je inderdaad erg aangrijpen! Dat is 'vreemder' dan we eigenlijk denken, want als je er goed over nadenkt is 90% van het Spitspubliek (of welke willekeurige groep dan ook) niet kerkelijk. Dit meisje is dus in die zin geen uitzondering, maar ze wekt bewogenheid op omdat ze voelt dat er méér is (en daarin is ze dan weer een uitzondering), terwijl het er op lijkt dat ze niemand heeft die haar onderwijst (denk aan de moorman en Filippus!)

Het zou zeker heel positief zijn als je een ingezonden briefje terugschrijft. Wellicht leest zij hem, maar in ieder geval heel veel andere mensen. Zo kan één persoon die je nauwelijks kent je gedachten flink bezighouden.

Ik ken dat verschijnsel ook met betrekking tot asielzoekers die wekelijks in Veenendaal in de kerk komen. Toen een maand geleden het asielzoekerscentrum werd opgedoekt, maakte ik me veel zorgen wat er van die mensen terecht zou komen, want wie zegt dat ze in een andere woonplaats wéér onder het Woord komen?! Daarom heb ik ze - mede naar aanleiding van een bericht in de kerkbode om medeleven te tonen - een kaart gestuurd met mijn adres, zodat ze zonodig konden bellen of schrijven. Dat hebben ze niet gedaan, maar ze zitten dan ook nog elke week in de kerk. Wonderlijk is dat, want dat asielzoekerscentrum is echt weg en Joost mag weten waar ze nu wonen. Er wordt gezorgd!

Maar goed, terug naar jouw case. Ik vond de opmerking van de admin verstandig; niet in de laatste plaats omdat je mensen die geinteresseerd zijn in het christelijke geloof eerder afschrikt dan verwelkomt met een discussie-rubriek, zoals hier. Niet dat er iets mis mee is, maar ze zou er alleen nog maar duizend vragen bij krijgen.

Een korte ingezonden brief zou mooi zijn (net als dat je toen terugschreef naar die columnist; als iedere christen af en toe de pen ter hand nam!!). Het noemen van de jongerenavondensite lijkt me een goed plan, bijvoorbeeld vergezeld van een bemoedigende tekst. Ik kan me voorstellen dat zo'n meisje iets kan met de tekst: "Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!" of: "Wendt u naar Mij toe, o alle einden van de aarde, want Ik ben God en niemand meer!"

Misschien nodigt het drie mensen uit om de site te bezoeken.....
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

edit
Laatst gewijzigd door montarsolo op 10 okt 2007, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
Civiel

Bericht door Civiel »

Maar, montarsolo. Als ze uitverkoren is dan zal ze er toch vanzelf wel een keer komen? Je hoeft er toch niet zo krampachtig over te doen?
Rinie

Bericht door Rinie »

Beste Civiel,
Dit is wel de meest verschrikkelijke reactie die je hier kunt geven. De uitverkiezing, daar mogen slechts wedergeborenen het over hebben. De oproep is niet: Wacht maar af, zie maar of jij (of die ander) uitverkoren is, maar: Bekeert u; verkondig het Evangelie. Een bewogen christen spreekt niet op deze manier over de uitverkiezing. Gods liefde maakt gunnend.

Beste Montarsolo,
God zegene je hierin. Hij zegene de brief.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Precies Rinie. Dit kan juist het middel zijn wat de Heere kan gebruiken om de uitverkiezing te verwezenlijken en toe te passen in haar leven. De Heere heeft ook handen en voeten nodig. En daar wil hij zijn kinderen voor gebruiken, montarsolo.
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

edit



[Edited on 1/15/02 by montarsolo]
Laatst gewijzigd door montarsolo op 10 okt 2007, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De zaligheid ligt niet in het kennen van onze verlorenheid, maar in het volledig aangrijpen van de bevrijding, die gereed ligt in Christus Jezus.

('Rondom de enge poort' C.H. Spurgeon)
Plaats reactie