"Jezus" als speelgoed

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

"Jezus" als speelgoed

Bericht door Billy »

Het word steeds gekker!!! lees onderstaand bericht maar eens:

NB speciaal voor het gelovige kind zegt men dan!!!


Spelen met Jezus als de nieuwste 'Action Man'


Het zwaarbewapende, breedgeschouderde actiefiguur GI-Joe heeft er een geduchte concurrent bij; Jezus. Dit nieuwe speeltje is gepresenteerd op de jaarlijkse speelgoedbeurs in New York.

Op de beurs viert dit jaar het patriottisme hoogtij. Zelfs teddyberen zijn verkleed als reddingswerkers. Speelgoedmakers zoeken naar nieuwe manieren om Amerikanen het geld uit de zak te kloppen. Zo is er, met het oog op de Afghanistan-acties, een set actiefiguren luisterend naar de naam 'action force' gelanceerd, maar er is ook aan de spirituele kant gedacht. Een land dat nog steeds in de greep is van angst voor nieuwe aanslagen heeft de steun van hogerhand nodig. Het bedrijf McPhee heeft, om het gelovige kind tegemoet te komen, een 15 centimeter hoge Messias op wielen ontwikkeld. Andere figuren die het bedrijf aanbiedt zijn, onder anderen, Freud en president Bush. 'Van zulke speeltjes leert uw koter tenminste iets', aldus de fabrikant.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Het word steeds gekker!!! lees onderstaand bericht maar eens:

NB speciaal voor het gelovige kind zegt men dan!!!


Spelen met Jezus als de nieuwste 'Action Man'


Het zwaarbewapende, breedgeschouderde actiefiguur GI-Joe heeft er een geduchte concurrent bij; Jezus. Dit nieuwe speeltje is gepresenteerd op de jaarlijkse speelgoedbeurs in New York.

Op de beurs viert dit jaar het patriottisme hoogtij. Zelfs teddyberen zijn verkleed als reddingswerkers. Speelgoedmakers zoeken naar nieuwe manieren om Amerikanen het geld uit de zak te kloppen. Zo is er, met het oog op de Afghanistan-acties, een set actiefiguren luisterend naar de naam 'action force' gelanceerd, maar er is ook aan de spirituele kant gedacht. Een land dat nog steeds in de greep is van angst voor nieuwe aanslagen heeft de steun van hogerhand nodig. Het bedrijf McPhee heeft, om het gelovige kind tegemoet te komen, een 15 centimeter hoge Messias op wielen ontwikkeld. Andere figuren die het bedrijf aanbiedt zijn, onder anderen, Freud en president Bush. 'Van zulke speeltjes leert uw koter tenminste iets', aldus de fabrikant.
sochrio

Bericht door sochrio »

Hmmm, da's wel heel merkwaarkwaardig op z'n zachts gezegd. Jezus is dus gelijk aan Bush, Freud en anderen. Valt me nog mee dat Bin Laden er niet bij is.

Diep triest. Op die manier is er geen enkele eerbied meer voor God.
Adje

Bericht door Adje »

Mwah, volgens mij is dit een logisch gevolg van de trend tegenwoordig, om Jezus steeds dichterbij/meer naar beneden te halen.

Jezus als Verlosser
Jezus als Toffe Peer
Jezus als Speelgoedpop

Wat wordt het volgende?

...En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten...

Waar vinden we het nog...
Plaats reactie