Buitenlanders&nederlandse taal: MAXIMA-niveau

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Buitenlanders&nederlandse taal: MAXIMA-niveau

Bericht door Billy »

Goeie statement!!!

alle buitenlanders MOETEN Maxima niveau halen van de nederlandse taal.

en als de overheidsbrochures niet meer in het arabisch verschijnen worden er misschien ook minder marrokaanse kinderbijslag aangevraagd :,

Als een blondje het zo snel kan leren kunnen die andere buitenklanders het allemaal ook wel :, :, :,





'Buitenlanders moeten Máxima-niveau halen'


AMSTERDAM- Nu binnenkort een taaltoets verplicht wordt voor buitenlanders die genaturaliseerd willen worden, is de strijd over integratie van nieuwkomers in de politiek weer losgebarsten. Zo vindt CDA leider Jan Peter Balkenende dat naast een taal- en schrijfcursus ook aandacht moet komen voor kennis van de Nederlandse samenleving, cultuurgeschiedenis en de rechtsstaat. Alleen zo kan volgens hem een 'respectvolle samenleving' ontstaan.



Daarbij is Balkenende 'zeer gecharmeerd' van de Britse en Amerikaanse procedure, waarbij kandidaten voor naturalisatie een eed op de Grondwet moeten afleggen, zo staat in de Volkskrant.

Volgens VVD-lijsttrekker Geert Dales van Amsterdam kun je pas spreken van integratie van allochtonen als ze de Nederlandse taal spreken, schrijven en lezen. Hij vindt dan ook dat de hoofdstad meertalige overheidsinformatie moet afschaffen omdat dit niet integratie-bevorderend zou werken. Juist door alleen Nederlands te gebruiken, stimuleer je allochtonen de taal snel te leren, aldus Dales.

Volgens Rob Oudkerk van de PvdA zijn meertalige brochures niet meer nodig als alle Amsterdammers het 'Máxima-niveau' van het Nederlands hebben bereikt. "De oplossing ligt in een taaloffensief dat ervoor moet zorgen dat iedereen de Nederlandse taal voldoende beheerst. ABN-niveau is niet noodzakelijk, maar het Máxima-niveau wel. Pas als we dat hebben bereikt, zijn meertalige brochures niet langer nodig" aldus Oudkerk in het Parool.



[Edited on 2/22/02 by Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Goeie statement!!!

alle buitenlanders MOETEN Maxima niveau halen van de nederlandse taal.

en als de overheidsbrochures niet meer in het arabisch verschijnen worden er misschien ook minder marrokaanse kinderbijslag aangevraagd :,

Als een blondje het zo snel kan leren kunnen die andere buitenklanders het allemaal ook wel :, :, :,





'Buitenlanders moeten Máxima-niveau halen'


AMSTERDAM- Nu binnenkort een taaltoets verplicht wordt voor buitenlanders die genaturaliseerd willen worden, is de strijd over integratie van nieuwkomers in de politiek weer losgebarsten. Zo vindt CDA leider Jan Peter Balkenende dat naast een taal- en schrijfcursus ook aandacht moet komen voor kennis van de Nederlandse samenleving, cultuurgeschiedenis en de rechtsstaat. Alleen zo kan volgens hem een 'respectvolle samenleving' ontstaan.



Daarbij is Balkenende 'zeer gecharmeerd' van de Britse en Amerikaanse procedure, waarbij kandidaten voor naturalisatie een eed op de Grondwet moeten afleggen, zo staat in de Volkskrant.

Volgens VVD-lijsttrekker Geert Dales van Amsterdam kun je pas spreken van integratie van allochtonen als ze de Nederlandse taal spreken, schrijven en lezen. Hij vindt dan ook dat de hoofdstad meertalige overheidsinformatie moet afschaffen omdat dit niet integratie-bevorderend zou werken. Juist door alleen Nederlands te gebruiken, stimuleer je allochtonen de taal snel te leren, aldus Dales.

Volgens Rob Oudkerk van de PvdA zijn meertalige brochures niet meer nodig als alle Amsterdammers het 'Máxima-niveau' van het Nederlands hebben bereikt. "De oplossing ligt in een taaloffensief dat ervoor moet zorgen dat iedereen de Nederlandse taal voldoende beheerst. ABN-niveau is niet noodzakelijk, maar het Máxima-niveau wel. Pas als we dat hebben bereikt, zijn meertalige brochures niet langer nodig" aldus Oudkerk in het Parool.



[Edited on 2/22/02 by Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de Paus

Bericht door de Paus »

alle buitenlanders MOETEN Maxima niveau halen van de nederlandse taal.

en als de overheidsbrochures niet meer in het arabisch verschijnen worden er misschien ook minder marrokaanse kinderbijslag aangevraagd :,
Is dit grappig bedoeld ofzo?
Billy, in het andere topic heb ik het ook al gezegd, en nu moet ik het, denk ik, nogmaals laten horen: je opvattingen omtrend buitenlanders sporen van geen kant. Waar is de liefde gebleven voor de medemens? De liefde die zo mooi kan schitteren, vooral in de ogen van moslims die niet weten van die Liefde?
Als een blondje het zo snel kan leren kunnen die andere buitenklanders het allemaal ook wel :, :, :,
Denk je dat ze soms helemaal niet naar school gaan? En hoe snel zou jij arabisch leren als je met een hele kolonie naar een arabisch land zou gaan? Wij Nederlanders waren zo lui dat we in onze kolonien de inlanders onze eigen taal lieten spreken. Dan hoefden wij mooi geen vreemde taal te leren.... Ik denk dat jij ook met zo'n virus bent besmet.

de paus
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Ik heb liefde tot buitenlanders maar er is helaas zoveel onderscheid!!

Er is een categorie ( daar ken ik er heel wat van vanuit mijn vorige werkkring) die willen graag en snel nederlands leren, doen het ook met al hun mogenlijkheden, die WILLEN en DOEn het ook moeite om te verwesteren en hier een toekomst op te bouwen!! En dit is denk ik ook een meerderheid.

Toch zijn er ( zeker marrokanen) ook heel wat die willen NIET verwesteren die WILLEN GEEN nederlands leren. Die willen EXTREEM MOSLIM zijn!!
En op deze mensen doel ik en de huidige politiek.

Begrijpn je me nu nog niet beste paus?

jij hebt het over mijn mening over ""de"" buitenlanders en BILLY heeft het over en doelt op EEN CATEGORIE buitenlanders

..zucht.............zucht.........zucht........
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Waarom zouden buitenlanders geen Nederlands leren als ze hier willen leven, wonen en werken?
Het vreemde is dat alle buitenlanders die in Nederland wonen nagenoeg Nederlands spreken.
Waarom een folder of nieuwsbrief van de gemeente nog apart in het Marokkaans gestuurd. We sturen het toch ook niet in het Engels, Frans, Duits, Roemeens, Turks, en noem maar op. Alleen doen we het wel in het Marokkaans.
Als ik me ergens in een ander land wil vestigen zal ik als eerste willen spreken en schrijven in die taal en dat alles zo snel mogelijk machtig zien te maken.
Het is natuurlijk te gortig dat mensen die al meer dan twintig jaar in Nederland wonen onze taal nog steeds niet spreken.
En intregeren in een gemeenschap is volgens mij jezelf aanpassen aan de gewoonten van die gemeenschap en niet andersom.
En al die extremisten hoe je ze ook maar noemen wilt, daar is uiteraard hier geen plaats voor. En dat heeft niks met Marokkanen of andere Arabieren of wat dan ook te maken. iemand die zich op zo´n verschrikkelijke manier wil gedragen moet dat niet hier doen maar hij doet dat dan maar daar waar dergelijke dingen wel mogen of getolereerd worden.
Mijn standpunt is: En ieder zal hier welkom zijn, maar dan wel aanpassen aan onze gewoonten, dan ook de taal leren spreken en schrijven en ook werken in de gemeenschap, zoals iedereen behoort tedoen en niet alleen maar voor de uitkering komen en dan hier een beetje rond gaan hangen en anderen het leven nog zuur maken ook.
In Gouda worden zelf kerkmensen die uit de kerk komen lastig gevallen en aangevallen door Marokkaanse jeugd.
En als de burgemeester dan ook nog zegt dat dit een insident is nou dan baal ik als een stekker.
Nadat er een skatebaan gezet was vlakbij de kerk is daar alle narigheid begonnen.
En moeten wij dat dan maar pikken? Moeten we ons maar laten uitschelden door Marokkaanse jeugd en in het gezicht laten spugen. Nou ik dus niet. Mijn standpunt is dan wel voor deze jongeren zet ze met een enkele reis op de trein terug naar Marokko.
Geen discriminatie dus maar wel aanpakken als iemand zich niet weet te gedragen.
de Paus

Bericht door de Paus »

BILLY heeft het over en doelt op EEN CATEGORIE buitenlanders

..zucht.............zucht.........zucht........
alle buitenlanders MOETEN Maxima niveau halen van de nederlandse taal.
Een CATEGORIE buitenlanders... jaja... en iets eerder zeg je: ALLE buitenlanders. Je spreekt jezelf tegen.

Ik stop met deze discussie. Ze is zinloos, en brengt niemand tot andere gedachten.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

BILLY heeft het over en doelt op EEN CATEGORIE buitenlanders

..zucht.............zucht.........zucht........
alle buitenlanders MOETEN Maxima niveau halen van de nederlandse taal.
Een CATEGORIE buitenlanders... jaja... en iets eerder zeg je: ALLE buitenlanders. Je spreekt jezelf tegen.

Ik stop met deze discussie. Ze is zinloos, en brengt niemand tot andere gedachten.
hoho paus je bent niet zomaar van me af. ten eerste is deze discussie absoluut NIET zinloos en ten tweede moet een discusie niet altijd zijn opgezet om een ander tot andere gedachten te brengen . ( als dat wel zo is kunnen we het forum beter sluiten)

als je goed mijn berichht lees zie je dat ik het woord ""alle"" gebruikt in de zin van Alle buitenlanders Moeten Nederlands leren. Dat is dus anders als ""alle buitenlanders zijn fout""

je zet veel te hoog met je verdediging in paus!!

enne laten we ook in deze kwestie niet roomser zijn dan de paus

:sne :sne
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie