Israel beticht van oorlogs misdaden en massa moord.

Trein

Israel beticht van oorlogs misdaden en massa moord.

Bericht door Trein »

Gaat lekker daar met "God's volk"
Ze zijn uiteraard wel Gods volk, maar laten het niet echt meer merken.
donderdag 18 april 2002 Haretzdaily

De Midden-Oosten gezant van de Verenigde Naties noemt de situatie in het vluchtelingenkamp Jenin zo afschuwelijk dat het niet te geloven is. Hij eist onmiddellijke en ongehinderde toegang tot het kamp voor internationale humanitaire organisaties. Palestijnen zeggen dat er honderden mensen begraven liggen onder het puin. Verslaggevers die ter plaatse zijn geweest spreken over een maanlandschap in het centrum, waar alle huizen zijn weggeveegd. Ik kan spreken namens de hele VN-delegatie als ik zeg dat we geschokt zijn,zei gezant Terje Roed-Larsen, "als je dit gebied ziet denk je dat er een aardbeving heeft plaatsgevonden. De stank van de dood hangt op veel plaatsen waar we komen.

Roed-Larsen zei dat hij het lichaam van een 12-jarige jongen had zien liggen. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer lijken. Hij eiste ongehinderde toegang voor het Rode Kruis en andere organisaties. Die zijn sinds maandag wel aanwezig in het kamp, maar hebben de uitrusting niet om te zoeken tussen het puin.

Gisteren maakte de Palestijnse Vluchtelingenorganisatie van de VN, UNWRA, bekend dat er onder het puin in Jenin nog steeds hulpgeroep gehoord wordt, maar dat reddingswerkers geen hulp mogen bieden. ,,De verwoesting is zo enorm dat het nauwelijks voor te stellen is dat er niet vele doden onder het puin liggen'', aldus delegatielid Javier Zuniga. Zuniga is diep geschokt dat er nog steeds vrijwel geen hulp wordt geboden. De weinige journalisten die toegang tot het kamp kregen, hebben onder meer bericht over lichaamsdelen die uit het puin steken, zoals een verkoolde kindervoet. De Europese commissaris belast met buitenlandse betrekkingen, Chris Patten, wil ,,een internationaal onderzoek naar de beschuldigingen dat Israëlische troepen honderden mannen, vrouwen en kinderen hebben afgeslacht in Jenin''

Israël heeft vandaag bekend gemaakt dat ze zich zal terug trekken uit Jenin en Nablus. Dat zou nu al gebeuren, maar er doen verschillende berichten de ronde
Bovenstaand bericht werd overigens ook door de NOS en de CNN naar voren gebracht, en is dus boven pro-israelisch en/of pro-palastijns verheven.

[Veranderd op 18/4/02 door Trein]
de Paus

Bericht door de Paus »

Zo als het nu gaat, zo zou het misschien ook ten tijde van het OT gegaan zijn. God die de Filistijnen door midden kliefde en zorgde voor vele duizenden doden.... daar is Jenin nog maar kinderspel bij.
Lecram

Bericht door Lecram »

We leven in een nieuw testamentische tijd, Paus.
De Israeliers maken op deze manier geen vrienden. Ik kan voor deze acties geen sympathie opbrengen. De Palestijnen worden op deze manier als oud vuil behandeld. Het zijn mensen met een ziel!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Sharon zal zich moeten verantwoorden, en wel aan God. Niet aan de internationale gemeenschap, die minstens zo slecht zijn. Die ook de vrede niet kan scheppen.

De verliezers van gisteren, zijn de overwinnaars van morgen.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Israel handeld lang niet altijd goed. Maar ik wordt spuugzat van alle berichten tegen Israel op dit forum.

Trein, wanneer open je een onderwerp over alle gruwelijke aanslagen van de Palestijnen. Of hebben zij wel schone handen?

Je zal maar Israelliet zijn! Denk het je eens in!
wpv

Bericht door wpv »

Moeten we geen verschil maken tussen het Israel van de Bijbel en de israelische staat.:bu
Adje

Bericht door Adje »

Israel beticht van oorlogs misdaden en massa moord.

Gaat lekker daar met "God's volk"
Ze zijn uiteraard wel Gods volk, maar laten het niet echt meer merken.
:sleep:

[Veranderd op 19/4/02 door Adje]
Jelle

Bericht door Jelle »

Origineel geplaatst door Lecram
We leven in een nieuw testamentische tijd, Paus.
De Israeliers maken op deze manier geen vrienden. Ik kan voor deze acties geen sympathie opbrengen. De Palestijnen worden op deze manier als oud vuil behandeld. Het zijn mensen met een ziel!
Oudvuil Lecram? wat hebben de Palestijnen de laatste jaren gedaan, israel behandeld als oudvuil en behandeld als het uitvaagsel van de gemeenschap.
En nu, nu ze zelf de hel hebben los gemaakt zielig gaan zitten doen, Israel is los gekomen als een getregde leeuw en een leeuw die losgebroken is is vaak nog maar moeilijk te temmen.
Alles wat hier gebeurd hebben de palestijnen over zichzelf uitgeroepen.
En massa moord.? Jongens ik heb jullie nog niet over sebrenica gehoord, was dat geen massamoord? 7000 moslims in koelebloede vermoord. Waarom is dit kabinet gevallen.
En laten we eerlijk zijn de berichten uit het midden oosten zijn wel heel erg palestijns gekleurd door de journalisten.
Een palestijns kind dat dood geschoten is laten zien, (vreselijk ik moet er niet aan denken) maar de kinderen en vrouwen die opengereten zijn (door een Palestijnse zelfmoordenaar) en waarvan de stukken vlees van de muren van de woningen moet worden afgeschrapt laat men niet zien, is warschijnlijk niet zo erg. (maar ik vind dat ook vreselijk)
En men moet niet vergeten in tijd van oorlog vallen er doden en gebeuren de meest vreselijke dingen.
En wat laat men zien woningen die door buldozers zijn geplet de meesten niet door bommen zodat mensen niet kunnen vluchten.
En laten we toch eerlijk zijn als ik die Palestijnen zie hoe ze doen hoe ze reageren hoe ze zielig doen over wat ze over zichzelf hebben uitgeroepen dan voel ik alleen maar, net als de Iraeli´s een enorme woede in me op komen om dat alles te vernietigen.
Deze Palestijnen zijn geen mensen, het zijn beesten, maar dan wel beesten met een ziel.
Nee geef mij dan maar Sharon, die laat zich ik elk geval niet door de internationale gemeenschap de les lezen, want men weet het zo goed, maar men doet niets. Als Sharon hier stopt op de vraag van Bush dan gaat alles weer gewoon door als voor heen. aansla op aanslag en men laat het verder maar sudderen.
Nee ik hoop dat Israel hier nu definitief een einde aan maakt en niet zo halfslachtig als dat menig een wil want dan beginnen we weer van voren af aan.
En die wandelende Theedoek, Hij moet niet zo zitten janken en zielig zitten doen, ze moeten hem in dat krot voorlopig maar jaren lang vasthouden of een koppie kleiner maken.
Ik blijf dus staan achter het optreden van israel, en verspelen van de simpathie van de internationale gemeendschap? ik lach er om, ze hebben stuk voor stuk elf boter op hun hoofd en laten ze dan eerst maar eens met zichzelf bezig zijn.

Ik ben boos, heel boos op alles wat maar Palestijn heet of is. het is werkelijk van het laagste allooi wat daar rondloopt.
Iets afspreken of regelen is daar onmogelijk dus Israel zal wel hard van zich af moeten slaan.
Ik zeg: Israel ga door.


[Veranderd op 19/4/02 door Jelle]
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Graag wilde ik hiwer ook mijn mening neerzetten maar na het lezen van onderstaan bericht van Jelle heb ik niet zoveel zin om in herhaling te vallen. Ik ben het in grote lijnen namelijk helemaal eens met jelle!!

wel wil ik niet ontkennen dat de Israelishe soldaten geen gruwelijkheden hebben verricht in die steden, maar zet nou eens op een rijtje wat al die palestijen met een lugubere zelfmoordacties en hypocriete houding hebben teweeggebracht!!! agat men daar nu op eens aan voorbij????

In elke orlog gebeuren gruwelijkheden en zijn beid partjen hier schuldig aan.

Maar Israel heeft het volste recht om zich tegen dat stelletje verwoestende zichzelf opblazende theedoekentuig met harde tand te verweren.

We moesten toch het terrorisme uitroeien??? Nou dat doet Israel gewoon!!!

de eerste die van mij bij het nieuwe internationale strafhof in den Haag te berechten valt is wel die Yasser Theedoek!! weet je waarom die palestijentheedoek van Yasser rood geblokt is en niet zwart geblokt??
ER KLEEFT VEEL ONSCHULDIG BLOED AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


ik heb gezegd!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Trein

Bericht door Trein »

Origineel geplaatst door Jelle

Alles wat hier gebeurd hebben de palestijnen over zichzelf uitgeroepen.
Lekker heidens figuur ben jij jelle, wanneer heb je voor het laatst een Bijbel gelezen, of kan je je dat niet meer herinneren.....

Jij zegt dus gewoon dat je het ook goed zou vinden als de joden concentratie en vernietigings kampen en gaskamers zouden inrichten voor de duitsers, omdat die het ook met de joden gedaan hebben.

Je mag dus volgens jouw gewoon alle misdaden doen die jouw ook aangedaan zijn. Alleen vergeet je dan even dat je zelf even slecht en verdorven bent als die misdadigers.

Hoogste tijd voor je om je weer eens iets meer te verdiepen in de Bijbel en de goede werken van Jezus.
Querty

Bericht door Querty »

Zeg, gaan jullie mekaar nou ook nog in de haren vliegen? De één heeft het over theedoeken, terwijl die mensen gewoon palestijnen heten. De ander weet even te vertellen dat iemand de Bijbel niet leest... Vreemd hoor.

Misschien moeten we oppassen voor al te veel eenzijdigheid. Dus niet: omdat Israël het verbondsvolk is, is DUS alles goed wat ze doen.
Maar ook niet dat de Palestijnen altijd het recht aan hun kant hebben. Op dit punt ben ik het dus ook niet met Trein eens. Want de manier waarop de Palestijnen met de probleemsituatie omgaan is ook niet goed, volgens mij. Ze blazen zichzelf op, doden er veel andere, veelal onschuldige burger, mee en schieten er eigenlijk helemaal niets mee op. Behalve dat de vete zich verder en verder uitdiept en een oplossing verder weg is dan ooit.

Maar ik denk niet dat je zomaar de schuld bij een van beide partijen neer moet leggen. En dit proef ik wel een beetje hier op dit forum. Of de één is goed òf de ander. Een grijs gebied lijkt niet te bestaan, maar volgens mij is deze er wel...
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Dit is gewoon de schuld van arafat.
De palestijnen moeten gewoon een andere leider hebben. We kunnen Israel niet de schuld gaan geven. Die pers berichten moeten we maar met een korreltje zout nemen, het komt bijna altijd van palestijnse bronnen. En die zijn niet te vertrouwen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Origineel geplaatst door Trein
Origineel geplaatst door Jelle

Alles wat hier gebeurd hebben de palestijnen over zichzelf uitgeroepen.
Lekker heidens figuur ben jij jelle, wanneer heb je voor het laatst een Bijbel gelezen, of kan je je dat niet meer herinneren.....

Jij zegt dus gewoon dat je het ook goed zou vinden als de joden concentratie en vernietigings kampen en gaskamers zouden inrichten voor de duitsers, omdat die het ook met de joden gedaan hebben.

Je mag dus volgens jouw gewoon alle misdaden doen die jouw ook aangedaan zijn. Alleen vergeet je dan even dat je zelf even slecht en verdorven bent als die misdadigers.

Hoogste tijd voor je om je weer eens iets meer te verdiepen in de Bijbel en de goede werken van Jezus.
Beste Trein ik kan in mijn stukje nergens vinden waar ik gasmakers, concentratiekampoen, of vernietigingskampen opnoem.
Ik zou zeggen leer eens een beetje beter lezen, want zoals je hier reageert heb ik het gevoel dat je er maar weinig van snapt.
Geweld lokt geweld uit. en als er aan een kant niet gestopt wordt met geweld zal het ook nooit gebeuren. En dat is nu het probleem bij die Palestijnen, ook als Israel dus alles stop zet, heel he leger terugtrekt en niets meer doet, wat denk jij dan dat het gevolg is.
Nou ik kan het je zo wel even zeggen, dan blijven de aanslagen van de Palestijnen gewoon doorgaan. De Palestijnen willen helemaal vrede er is met deze mensen helemaal geen vrede te sluiten.
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er ook voor deze mensen een palestijnse staat moet komen maar niet op deze manier.
Men zal eerst moeten leren dat men orde op zaken stelt in eigen huis en als dat niet lukt lukken ook vredesonderhandelingen niet.

Nee Trein en hier wil ik beslist geen vergelijking maken met nazi duitsland, dara heeft zich wel heel wat anders afgespeeld dan hier, maar ik denk dat je daar nog te jnog voor bent om daar alles vanaf te weten, maar je had natuurlijk wat kunnen leren opschool daarover en je had wat geschiedenis kunnen lezen. Begin maar eens met het dagboek van Anne Frank dan kom je er wel achter dat daar heel wat anders gebeurd is dan nu in Israel.
Maar hoe je het ook wend of keert er is maar een oplossing en dat is dat de Palestijnen moeten stoppen met de aanslagen en dan stopt, (dat weet ik zeker) ook Israel. En dan kunnen er onderhandelingen plaatsvinden wat tot vrede en tot een eigen palestijnse staat kan leiden. Maar niet zolang de Palestijnen op deze voet doorgaan.
En mijn mening is en blijft. Als ik een mep of dreun ontvang houdt er dan rekening mee dat je er minstens twee terug krijgt. Ik laat me niet slaan of iets degerlijks want ik zal me persoonlijk verweren tegen iedereen die me te na komt. Kijk en dat doet nu Israel ook die laat ook niet met zich sollen en zich tot het einde toe tergen. Ik heb geschreven in mijn vorige stukje dat de leeuw is losgebroken en wie zal hem temmen? Ja ik durf te stellen dat hier de duivel in zijn volle macht aan de gang is, dit hier is het gevecht tussen de slang en de vrouw, al deze ellende komt voort uit onze zondeval en de duivel is nog steeds bezig om steeds meer verderf en ellende te brengen over de wereld.
Maar eens zal ook daar een einde aan komen als Hij terug komt om de aarde te richten en dan zullen we allen verantwoording af moeten leggen over onze daden. Of we nu Jood of palestijn zijn en of we nu Jelle of Trein heten we zullen ieder voor ons zelf terecht staan voor God.
Mijn gebed is nu: Heere maak een einde aan deze ellende en geef uitkomst voor deze volkeren zodat ze in vrede naast elkaar mogen leven.
Lecram

Bericht door Lecram »

Vandaag staan een aantal artikelen in de Accent bijlage van het RD.
Het is duidelijk dat het een moeilijke situatie is en dat beeldvorming het meest nog door de media wordt gedaan. En aangezien die pro-palestijns is, is die toch wel verdacht. Die van het RD is pro-israel en dat beinvloed natuurlijk ook de berichtgeving. Ligt de waarheid in het midden???
Plaats reactie