Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef: 17 jun 2023, 09:52
Bezorgd schreef: 16 jun 2023, 23:55 Ik denk dat iedereen door deze ontwikkeling overvallen wordt.
Welnee, hooguit het 'grote publiek'.
Maar AI als techniek en hulpmiddel is al vele jaren bekend en in gebruik in de technische hoek. Het kwam een jaartje geleden alleen voor een groter publiek beschikbaar. In de kern is het gewoon een veredelde zoekmachine.

Het grote publiek is toch de massa.
En je ziet het ook aan programma's op radio en TV en de beurskoersen van AI gerelateerde bedrijven.

Dat zie ik als "overvallen worden."

Zelfde als de vraag hoe we er tegenover moeten staan. Is momenteel in de breedte van de maatschappij een discussie.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef: 17 jun 2023, 13:47
Tiberius schreef: 17 jun 2023, 09:52
Bezorgd schreef: 16 jun 2023, 23:55 Ik denk dat iedereen door deze ontwikkeling overvallen wordt.
Welnee, hooguit het 'grote publiek'.
Maar AI als techniek en hulpmiddel is al vele jaren bekend en in gebruik in de technische hoek. Het kwam een jaartje geleden alleen voor een groter publiek beschikbaar. In de kern is het gewoon een veredelde zoekmachine.

Het grote publiek is toch de massa.
En je ziet het ook aan programma's op radio en TV en de beurskoersen van AI gerelateerde bedrijven.

Dat zie ik als "overvallen worden."

Zelfde als de vraag hoe we er tegenover moeten staan. Is momenteel in de breedte van de maatschappij een discussie.
Marc de Vries zegt daar wijze woorden over in een interview in het Reformatorisch Dagblad van vandaag.
In feite (zoals ik al zei) is AI niet meer dan een veredelde zoekmachine. Je treft nu al AI overal aan, als voorbeeld noemt hij auto’s, verkeersinstallaties, enz., maar er zijn nog veel meer toepassingen te noemen.
Als jij een paar keer wat bij bol.com bestelt, krijg je elke volgende keer steeds betere suggesties. Idem bij een Spotify-playlist, Youtube-shorts, TikTok-filmpjes, Face-reeels, enz. Allemaal gebaseerd op een AI-algoritme. Niets meer en niets minder.

Hij (en ik) pleit voor goed gebruik van deze hulpmiddelen.
Maar het gaat mis als je zo’n algoritme de verantwoordelijkheid in handen geeft.

Stel dat jouw kind voor de keuze staat: welke studie ga ik na de Havo volgen? Dan zal hij/zij allerlei testjes uitvoeren, Google raadplegen, sites bezoeken, enz. Maar hij zal niet zeggen: de eerste hit van Google ga ik doen (tenminste dat hoop ik).
Zo is het ook met AI. Je kan het gewoon overal voor gebruiken, maar laat het niet de baas worden.

Met een variant op een uitspraak van Horatius:
AI is een goede knecht, maar een slechte meester.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door DDD »

pierre27 schreef: 17 jun 2023, 00:08
DDD schreef: 16 jun 2023, 19:52 Nou, ik denk dat de krant gewoon weet dat er altijd al veel over dit onderwerp is gesproken in de achterban. En dus is het nieuws.

Baardwaardig.
Klopt hoor, is een pittige discussie links en rechts geweest. Er is ook vooral gevraagd om een heldere lijn qua langte rok en korte broek. Verder de periode van korte broek dragen. Natuurlijk is dat voor sommigen nog niet genoeg maar die mensen krijgen nu een keer niet hun zin.
https://www.rd.nl/artikel/1024896-aanda ... enprekerig

Met nog een heel terecht commentaar. Toch vind ik het ingewikkeld. Je zou je op het standpunt kunnen stellen dat je alleen in wapperende kleding rond mag lopen. Dat is trouwens heel hip, maar ik vind het vaak niet mooi en ook niet netjes. Een jurkje wat goed past, vind ik veel netter. En dat maakt iemand misschien ook aantrekkelijker. Hoe de verhouding is tussen netjes gekleed gaan en niet onnodig verleidelijk, blijft een heel ingewikkelde vraag.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door merel »

DDD schreef: 22 jun 2023, 11:10
pierre27 schreef: 17 jun 2023, 00:08
DDD schreef: 16 jun 2023, 19:52 Nou, ik denk dat de krant gewoon weet dat er altijd al veel over dit onderwerp is gesproken in de achterban. En dus is het nieuws.

Baardwaardig.
Klopt hoor, is een pittige discussie links en rechts geweest. Er is ook vooral gevraagd om een heldere lijn qua langte rok en korte broek. Verder de periode van korte broek dragen. Natuurlijk is dat voor sommigen nog niet genoeg maar die mensen krijgen nu een keer niet hun zin.
https://www.rd.nl/artikel/1024896-aanda ... enprekerig

Met nog een heel terecht commentaar. Toch vind ik het ingewikkeld. Je zou je op het standpunt kunnen stellen dat je alleen in wapperende kleding rond mag lopen. Dat is trouwens heel hip, maar ik vind het vaak niet mooi en ook niet netjes. Een jurkje wat goed past, vind ik veel netter. En dat maakt iemand misschien ook aantrekkelijker. Hoe de verhouding is tussen netjes gekleed gaan en niet onnodig verleidelijk, blijft een heel ingewikkelde vraag.
Klopt en dat kan per persoon en leeftijd verschillen. Daarom is zo'n regel ook belachelijk. Als ouder en school moet je hierover een gesprek aangaan met tieners.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat zijn de voordelen van Reformatorisch Onderwijs?

Bericht door pierre27 »

merel schreef: 23 jun 2023, 12:52
DDD schreef: 22 jun 2023, 11:10
pierre27 schreef: 17 jun 2023, 00:08
DDD schreef: 16 jun 2023, 19:52 Nou, ik denk dat de krant gewoon weet dat er altijd al veel over dit onderwerp is gesproken in de achterban. En dus is het nieuws.

Baardwaardig.
Klopt hoor, is een pittige discussie links en rechts geweest. Er is ook vooral gevraagd om een heldere lijn qua langte rok en korte broek. Verder de periode van korte broek dragen. Natuurlijk is dat voor sommigen nog niet genoeg maar die mensen krijgen nu een keer niet hun zin.
https://www.rd.nl/artikel/1024896-aanda ... enprekerig

Met nog een heel terecht commentaar. Toch vind ik het ingewikkeld. Je zou je op het standpunt kunnen stellen dat je alleen in wapperende kleding rond mag lopen. Dat is trouwens heel hip, maar ik vind het vaak niet mooi en ook niet netjes. Een jurkje wat goed past, vind ik veel netter. En dat maakt iemand misschien ook aantrekkelijker. Hoe de verhouding is tussen netjes gekleed gaan en niet onnodig verleidelijk, blijft een heel ingewikkelde vraag.
Klopt en dat kan per persoon en leeftijd verschillen. Daarom is zo'n regel ook belachelijk. Als ouder en school moet je hierover een gesprek aangaan met tieners.
Ik vind jouw reactie eigenlijk meer belachelijk. Als je weet hoeveel gesprekken hierover zijn gevoerd met tieners door zowel ouders en school zou je wellicht anders reageren. Maar gezien jouw stellingnames heb ik die hoop eigenlijk opgegeven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie