God is Liefde....

Plaats reactie
WiccanGirl

God is Liefde....

Bericht door WiccanGirl »

En liefde maakt blind....

of niet?
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik vind niet dat verliefdheid blind maakt overigens, ook niet 'figuurlijk' gesproken. En God is niet blind, en liefde is geen verliefdheid. Verliefdheid overkomt je, liefde daar kies je uiteindelijk voor.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Blind is dat je iets echt niet ziet, bij verliefdheid is het vaker een niet willen zien. Ik denk dat een substantiëel verschil is.

Liefde is een keuze, maar het overkomt je in eerste instantie. Toch zegt de Bijbel: Heb je vijanden lief. Dan moet je daar voor kiezen denk ik. Uiteraard is liefde meer dan een rationele keuze, maar het houdt hoe dan ook altijd een keuze in. (wil ik met haar/hem trouwen, ja/nee). Je kiest er voor van iemand te houden, nadat het je overkomen is (verliefdheid). ALthans, zo denk ik er over.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik denk ook dat het bij verliefdheid meer negeren is... Niet echt blind zijn...

Ik had een tijd geleden een vriend waarbij ik gewoon al voelde dat ik hem niet kon vertrouwen, maar dat negeerde omdat ik verliefd was... tja daarna dacht ik wel hoe blind kon ik zijn... maar ik wist wel dat ik niet blind was...

Ik denk dat je in liefde groeit... Ik denk niet dat het echt iets is van ik kies nu om in plaats van verliefd te zijn van iemand te houden... is een soort groeiproces denkik...
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Dat bedoel ik ook niet, dat je vooraf gaat zitten denken, ik kies er voor om van die persoon te houden, of zo. In eerste instantie gaat het gewoon er om of het klikt, en als klikt is het makkelijker kiezen of eigenlijk al bijna geen keuze meer. Maar je kunt er altijd voor kiezen om mensen te laten vallen, dus is het niet laten vallen van mensen (dus houden van) een keuze.
Plaats reactie