WAO'ers moeten werken? of...............

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Niet alle WAOérs kunnen werken. Mijn standpunt is dat mensen die echt niet kunnen werken het niet hoeven.
Maar er zijn er ook duizenden die onterecht in de WAO zitten. En die moeten echt aan het werk.
Ik ben van mening dat er veel mensen in de WAO zitten die best wel kunnen werken. Kan je verschillende voorbeelden opnoemen van mensen die afgekeurd zijn, maar wel dag in dag uit beunhazen. Dan kun je voor mijn idee ook wel voor een werkgever werken.
Dat zou de staat miljoenen schelen.


tukker
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Al een poosje heb ik niets meer gepost, maar ik kon het hier toch niet laten...


Het is natuurlijk niet zo dat iemand die 100% is afgekeurd ook niets meer kan. Iedereen kan wel iets. Ik behoor zelf tot de categorie 80-100%-afgekeurden. Dat wil zeggen dat ik afgekeurd ben voor mijn eigen vak (leraar), maar ook voor alle passende arbeid (alle werk van gelijk niveau of lager). Ik heb dus geen sollicitatieplicht. Toch word ik gestimuleerd om te werken en eerlijk gezegd wil ik ook niet anders. Je zult maar voor je 30e thuis komen te zitten en 100 worden, dat is 70 jaar lang uit je neus bikken! Momenteel werk ik halve dagen met visuele hulpmiddelen op een P&O-afdeling en dat gaat nog best! Maar er zijn ook mensen die altijd moe zijn, dan gaat het natuurlijk een stuk moeilijker. En handwerkslieden met een zere rug kun je ook niet zomaar op kantoor zetten. Je zult dus WAO'ers per geval moeten bekijken.
Kena

Bericht door Kena »

Ook ik kan het niet laten. Ik ben met grote lijken met je posting eens, behalve de volgende denigerende opmerking die jou zeer kwalijke genomen kan worden door mensen die het volgende doormaken:
Oorspronkelijk gepost door bjdendekkerJe zult maar voor je 30e thuis komen te zitten en 100 worden, dat is 70 jaar lang uit je neus bikken!
Staat niet fraai. Ik vind het een domme opmerking en zeer kwetsend, want je druk mensen ongewild op een realiteit en niet DE realiteit (voel je ´em?) Misschien zijn zij wel zinvoller bezig dan jij!

Er zijn mensen, Dekker-lief, die zo ziek zijn dat ze idd niet kunnen werken. Oja, het is soms zo frustrerend om niet te mógen werken, terwijl je misschien een BA titel achter je naam hebt staan en de wereld met een zak geld en carrière voor je open lag of zin had om cassière te worden bijde C1000.

Maar misschien kun je beter voor zulke mensen uit de liefde praten ipv ongenuanceerde opmerkingen die mensen pijn kunnen doen!

Groetjes,
Kena :%

[Aangepast op 26/5/03 door Kena]
Kena

Bericht door Kena »

Dank je wel Rens en het spijt me dat jou dit is overkomen. Maar je bent in G´ds ogen zéér nuttig en wat andere mensen over zeggen, is niet relevant ;)
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Beste Kena,

Als je mijn posting goed gelezen had, had je gezien dat ik die opmerking in mijn eigen verband plaatste. Ik heb we in de tijd dat ik thuisliep wild lopen vervelen. Kon/kan niet lezen, dan duren 16 uren dag erg lang... Ik moest er niet aan denken dat ik dat nog jaren voor de boeg had. Ik denk dat ik dus wel een beetje weet waar ik over praat. Even later stelde ik dat het voor anderen anders kon gelden. Rens is blijkbaar zo'n geval.

Verveel jij je nooit, Rens?

[Aangepast op 27/5/03 door bjdendekker]
Kena

Bericht door Kena »

Hajjj Dekker,
Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Beste Kena,

Als je mijn posting goed gelezen had, had je gezien dat ik die opmerking in mijn eigen verband plaatste.
Jazeker dat ik het gezien heb. Maar toch blijf ik bij mijn mening.

Greeezzzz,
Kena
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Kena, ik hoop dat je nooit de frustratie zult leren begrijpen van iemand die zich jong en kerngezond voelt en niets te doen heeft omdat zijn zintuigen dat verhinderen.

Wie daar wel iets van begrijpt, zal niet vallen over zo'n uiting.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Snap ik eigelijk niet. Je bent toch niet minder als je niet kunt horen of zien. Je bent dan toch nog bij je volle verstand. Dan kun je toch van allerlei dingen ondernemen.
Je hoeft dan toch niet als een muurbloempje in huis te zitten.


tukker
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Puuuuuuh

Wat zou jij gaan doen als je blind zou zijn?

MVG,
Pim.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wandelen, lezen, muziek luisteren, werken, muziek maken, etc. etc.

Iemand die bij de pakken neer gaat zitten wordt gefrustreerd.

Nu weet ik wel dat het lastiger is als je blind ben dan wanneer je doof bent (zoals ik), maar des al niet te min kun je nog vanalles doen.

tukker
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Je noemt nu zo ongeveer wel het enige (qua ontspanning op) ik mis toch nog heel wat wat ik gelukkig wel kan doen.

Ik zou me geen raad weten en wellicht verschrompelen tot een muurbloempje......

Pim.
Plaats reactie