Abortus

GerefGemeente-lid
Berichten: 6678
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Abortus

Bericht door GerefGemeente-lid »

helma schreef: 06 okt 2023, 13:21
Edelweiss schreef:Dat lijkt mij buitengewoon interessant. Ik ben rond die tijd waarschijnlijk in Nederland, en als dat een definitieve ja is, ga ik mij zeker aanmelden. Dank voor het delen helma!
Er zijn maar 200 plaatsen...meld je vast aan (en meld je af als het toch niet kan)
Ik hoop je dan te ontmoeten!
Jammer dat het op een maandag is en zo ver weg.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

Job schreef: 06 okt 2023, 12:28
helma schreef: 06 okt 2023, 09:31 Het onderwerp is Maaike wel toevertrouwd!
Rob Jetten vind ik van de D66-lieden ook een persoon die met respect spreekt en luistert. Ik vraag me alleen af: met welk doel is hij spreker? Worden er mensen van buiten de NPV-achterban verwacht?
Ook voor "achterban" van NPV is het belangrijk om te begrijpen, waarop mensen die het niet met hun eens zijn denken zoals ze denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Abortus

Bericht door Job »

parsifal schreef: 06 okt 2023, 13:53
Job schreef: 06 okt 2023, 12:28
helma schreef: 06 okt 2023, 09:31 Het onderwerp is Maaike wel toevertrouwd!
Rob Jetten vind ik van de D66-lieden ook een persoon die met respect spreekt en luistert. Ik vraag me alleen af: met welk doel is hij spreker? Worden er mensen van buiten de NPV-achterban verwacht?
Ook voor "achterban" van NPV is het belangrijk om te begrijpen, waarop mensen die het niet met hun eens zijn denken zoals ze denken.
Da's waar. Als dat het enige doel is, lijkt me dat mooi. Ook wederzijds trouwens: laat Jetten die "conservatieve lui" maar eens in de ogen kijken en hun nieren proeven.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Ik vind het winst dat 'we' met elkaar in gesprek gaan. En wordt zo vaak over elkaar gesproken en dan krijg je gauw karikaturen.
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

Job schreef: 06 okt 2023, 12:28
helma schreef: 06 okt 2023, 09:31 Het onderwerp is Maaike wel toevertrouwd!
Rob Jetten vind ik van de D66-lieden ook een persoon die met respect spreekt en luistert. Ik vraag me alleen af: met welk doel is hij spreker? Worden er mensen van buiten de NPV-achterban verwacht?
Misschien omdat het goed is ook naar andere mensen te luisteren? We leven tenslotte met elkaar in dit land.

Ik vind dat je een onbegrijpelijke vraag stelt.

Maar ik zie dat ik nog een deel van de antwoorden gemist had.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 333
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Abortus

Bericht door Edelweiss »

helma schreef: 06 okt 2023, 13:21
Edelweiss schreef:Dat lijkt mij buitengewoon interessant. Ik ben rond die tijd waarschijnlijk in Nederland, en als dat een definitieve ja is, ga ik mij zeker aanmelden. Dank voor het delen helma!
Er zijn maar 200 plaatsen...meld je vast aan (en meld je af als het toch niet kan)
Ik hoop je dan te ontmoeten!
Ik bén dan in Nederland :) maar die avond is de avond voor mijn vertrek naar huis. Dat is jammer want ik vind de gesprekspartners erg interessant.
Weet jij of er bv ook naderhand een videoverslag o.i.d. is? Want daar heb ik zeker grote interesse in!
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

Een interessante discussie bij Ongehoord Nieuws over abortus (en voltooid leven).

https://www.npostart.nl/ongehoord-nieuw ... ON_1346912
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Gister was er weer een bericht dat een kindje is gered, de moeder heeft hulp van SOL.
Moedgevend!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Over negen dagen is de #marsvoorhetleven! Kom jij ook 11 november op voor een hoopvolle toekomst voor moeder en kind?

Wil je meereizen naar Den Haag? Vanuit heel Nederland gaan 23 bussen richting Den Haag op 11 november.

Meld je tot en met 3 november aan via: https://www.schreeuwomleven.nl/evenemen ... usvervoer/

Vanuit Renswoude/Veenendaal gaat ook een bus

Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »


helma schreef:
Edelweiss schreef:
merel schreef: 29 sep 2023, 16:20Anticonceptie en sterilisatie in het basispakket lijkt mij weer een prima plan.

Mee eens; je voorkomt hier een hoop ellende mee. Wat m.i. ook zou bijdragen in het verminderen van abortus, is niet het alleen aantrekkelijker maken van voorzieningen als kinderopvang etc., maar ook een goede, eerlijke woning- en arbeidsmarkt. Niet iedereen heeft ouders die bij kunnen springen in het kopen van een huis of met het op de kinderen passen. Voorts een nimmer aflatende focus op informeren en scholing over abortus. In landen met een hoog abortuscijfer is een duidelijke daling waar te nemen zodra er goede informatie beschikbaar komt. Deze trend was bijv. heel duidelijk te zien in Oost-Europa (bron o.a. WHO). Ik denk dat er niet genoeg aandacht aan preventie geschonken kan worden.
helma schreef: 29 sep 2023, 19:43 Van de week 3 stellen naar huis gegaan zónder abortus door het waken bij klinieken.
Heel moedgevend!
Ik wil mijn post gelijk aangrijpen om mijn respect voor je uit te spreken, helma. Ik bewonder je; ik zou het niet kunnen.
Ik was er vorige week niet zelf bij betrokken.
Maar het geeft wel moed om door te gaan!

Vandaag kwam een vrouw bij de wakers bij een kliniek om te vertellen dat haar kindje geboren is. Een half jaar geleden was ze voor het leven gegaan nadat ze een folder van de wakers had gekregen.

En gister sprak ik iemand die momenteel betrokken is bij '40 days for life'
40 dagen waken/bidden/vasten bij de kliniek in Arnhem.
Daar was vorige week óók een stel voor het kindje gegaan nadat ze de biddende man voor de kliniek hadden ontmoet.

Als je dan kijkt hoe actief vorige week de pro-abortus beweging was; dan is het toch wel heel bijzonder dat we in diezelfde week ervaren hebben dat de Heere het 'waken' bij de klinieken zo gezegend heeft.

Een van de wakers was vorige week voor het eerst. Ze heeft zelf abortus ondergaan en een paar jaar geleden tot geloof gekomen. Nu strijdt ze mee tegen abortus. Heel bijzonder dat zij gelijk al een middel mocht zijn dat een jong stel afzag van abortus.
https://youtu.be/6NBUrzSs9KM?si=M0XyOhtNctLeSjWB

Dit is het verhaal van betreffende waker.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Start Week van het Leven vandaag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

https://www.youtube.com/watch?v=eqOM6KP5G0Y

Abortus...is het wel zo zwart-wit?
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 333
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Abortus

Bericht door Edelweiss »

Helma, ik wens je alvast een interessante, goede avond toe!
Mag ik je vragen om, als er een verslag/artikel over deze avond verschijnt, deze te delen? Ik ben er erg benieuwd naar en vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn (was al een wat ongelukkige timing maar nu ik helemaal niet in NL ben is het helemaal onmogelijk om er bij te zijn).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Heel indrukwekkende avond. Het is opgenomen en zal later nog terug te zien zijn.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 333
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Abortus

Bericht door Edelweiss »

Wat goed om te horen, fijn!
Plaats reactie