Storm in Nederland?

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Marck »

Ik bedoelde dat in ieder geval niet. Je boft als Zeeuw evenveel als een echte Limbo :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Storm in Nederland?

Bericht door refo »

In Cabauw zijn de hoogste windsnelheden gemeten.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Marck »

Dat is vervelend voor Cabauw. Als het hier al zo flink tekeer ging zal dat daar helemaal heftig zijn geweest.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Storm in Nederland?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:In Cabauw zijn de hoogste windsnelheden gemeten.
Daar staat die hoge mast, en het natuurlijk vanzelf bekend dat hoge bomen, en vanzelf dan ook hoge masten, veel wind vangen. Dat zal dus de oorzaak zijn.
Zo leerde mij de wijze Mr. Dumbo althans. :lecture :ouais!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Storm in Nederland?

Bericht door TSD »

DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Er zijn tijdens de storm om precies te zijn 0 mensen omgekomen als gevolg van dakpannen. Wel 4 door omvallende bomen, maar die (bomen in het algemeen) zijn veel gemakkelijker te mijden.

De kans dat er op het moment dat jij ergens loopt nét een dakpan naar beneden komt is al zeer klein, de kans dat die jou raakt is nog kleiner. De kans op een stevig auto-ongeluk is iedere dag heel wat hoger.
Ik vind "onverantwoord" en "zonder helm niet buiten durven lopen" dan ook niet echt getuigen van een juiste risico-inschatting. ;)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Ad Anker »

Dat is toch wel een beetje de tijdgeest. Alles wordt enigszins opgeklopt. Ik denk nog na wat dit voor verschijnsel is. Ik concludeer wel dat na de storm de meeste bomen er nog staan en de meeste pannen nog op de daken liggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Storm in Nederland?

Bericht door refo »

TSD schreef:
DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Er zijn tijdens de storm om precies te zijn 0 mensen omgekomen als gevolg van dakpannen. Wel 4 door omvallende bomen, maar die (bomen in het algemeen) zijn veel gemakkelijker te mijden.

De kans dat er op het moment dat jij ergens loopt nét een dakpan naar beneden komt is al zeer klein, de kans dat die jou raakt is nog kleiner. De kans op een stevig auto-ongeluk is iedere dag heel wat hoger.
Ik vind "onverantwoord" en "zonder helm niet buiten durven lopen" dan ook niet echt getuigen van een juiste risico-inschatting. ;)
We kunnen de tijgers van Blijdorp ook wel loslaten. Die hebben nog nooit een mens aangevallen. Dus opsluiten is helemaal niet nodig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Storm in Nederland?

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Dat is toch wel een beetje de tijdgeest. Alles wordt enigszins opgeklopt. Ik denk nog na wat dit voor verschijnsel is. Ik concludeer wel dat na de storm de meeste bomen er nog staan en de meeste pannen nog op de daken liggen.
Soms denk ik het ook, maar anderzijds moeten we ook opmerken dat we in heel veel opzichten in een tijd leven zoals we op de aarde nog nooit gekend hebben. Ook een tijd waarin we de veroudering van de aarde, naast de vermeerdering van het kwaad, en de vervreemding van God steeds meer opmerken. Anderen daarentegen lijken juist, en dat zegt ook wel wat, heel gerust te zijn. Je mag van die mensen dan ook beslist niet spreken over de oordelen van God. Dat is toch de praktijk vaak?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Pioenroosje »

TSD schreef:
DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Er zijn tijdens de storm om precies te zijn 0 mensen omgekomen als gevolg van dakpannen. Wel 4 door omvallende bomen, maar die (bomen in het algemeen) zijn veel gemakkelijker te mijden.

De kans dat er op het moment dat jij ergens loopt nét een dakpan naar beneden komt is al zeer klein, de kans dat die jou raakt is nog kleiner. De kans op een stevig auto-ongeluk is iedere dag heel wat hoger.
Ik vind "onverantwoord" en "zonder helm niet buiten durven lopen" dan ook niet echt getuigen van een juiste risico-inschatting. ;)
Ja, haha, als je een NL-alert uitschrijft dat je niet de auto moet pakken vandaag wegens omstandigheid x, hoeveel mensen zullen dan een stevig auto-ongeluk krijgen? Bovendien is dakpan gebruikt als voorbeeld. Er zijn in deze storm wel mensen overleden doordat er een zonnepaneel op ze viel (Duitsland toch?). Ik vind 'onverantwoord' zeker op z'n plek als er een code rood is, en er een NL-alert uitgegaan is. Dat heeft niets met opkloppen te maken.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Storm in Nederland?

Bericht door TSD »

refo schreef:
TSD schreef:
DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Er zijn tijdens de storm om precies te zijn 0 mensen omgekomen als gevolg van dakpannen. Wel 4 door omvallende bomen, maar die (bomen in het algemeen) zijn veel gemakkelijker te mijden.

De kans dat er op het moment dat jij ergens loopt nét een dakpan naar beneden komt is al zeer klein, de kans dat die jou raakt is nog kleiner. De kans op een stevig auto-ongeluk is iedere dag heel wat hoger.
Ik vind "onverantwoord" en "zonder helm niet buiten durven lopen" dan ook niet echt getuigen van een juiste risico-inschatting. ;)
We kunnen de tijgers van Blijdorp ook wel loslaten. Die hebben nog nooit een mens aangevallen. Dus opsluiten is helemaal niet nodig.
Als je de kans dat er in je buurt een dakpan naar beneden komt zeilen gaat vergelijken met het loslaten van tijgers in Blijdorp, dan ga je mij niet overtuigen in elk geval :haha
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Storm in Nederland?

Bericht door TSD »

Pioenroosje schreef:
TSD schreef:
DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Er zijn tijdens de storm om precies te zijn 0 mensen omgekomen als gevolg van dakpannen. Wel 4 door omvallende bomen, maar die (bomen in het algemeen) zijn veel gemakkelijker te mijden.

De kans dat er op het moment dat jij ergens loopt nét een dakpan naar beneden komt is al zeer klein, de kans dat die jou raakt is nog kleiner. De kans op een stevig auto-ongeluk is iedere dag heel wat hoger.
Ik vind "onverantwoord" en "zonder helm niet buiten durven lopen" dan ook niet echt getuigen van een juiste risico-inschatting. ;)
Ja, haha, als je een NL-alert uitschrijft dat je niet de auto moet pakken vandaag wegens omstandigheid x, hoeveel mensen zullen dan een stevig auto-ongeluk krijgen? Bovendien is dakpan gebruikt als voorbeeld. Er zijn in deze storm wel mensen overleden doordat er een zonnepaneel op ze viel (Duitsland toch?). Ik vind 'onverantwoord' zeker op z'n plek als er een code rood is, en er een NL-alert uitgegaan is. Dat heeft niets met opkloppen te maken.
Jij bent blijkbaar niet naar buiten gegaan. Ik wel, er waren niet minder mensen (lees: meer) aan het lopen dan gemiddeld rond het middag-uur, ergo er waren veel mensen die aangetrokken werden door de weersomstandigheden (en dat was niet alleen lokaal in mijn woonplaats), toch lees je nauwelijks van ongelukken.

Er waren zelfs gisteren meer auto-ongelukken (er was een NL-alert om thuis te blijven, by the way) dan dakpan-ellende (en dan bedoel ik dus ernstige ongelukken met mensen). Overigens heb ik mij ook niet in het lokale bos gewaagd, dat was ik al niet van plan en toen ik er langs liep zag dat er erg onveilig uit.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Delftenaar »

De dakpannen zijn hier inderdaad van het dak af: even Apeldoorn bellen...

Vanmorgen heb ik een wandeling door de duinen gemaakt, ongeveer 20 kilometer verderop. Het aantal gevelde bomen viel eigenlijk best wel mee. Wel lagen overal veel takken.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Bertiel »

Des te dichter bij de kust des te minder bomen er omwaaien. De wortels zitten dieper.
Enkel de zieke bomen waaien dan om.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Storm in Nederland?

Bericht door -DIA- »

Storm!
Wij kregen afgelopen week een NL-alert.
Ik vermoed dat die in heel Nederland is ontvangen.
Storm over Nederland!
Wees alert! Bereidt je voor, neem maatregelen!
De stormen volgden elkaar in een nogal hoog tempo op
We weten het.

Maar als we het nu over storm hebben,
zouden we dan ook niet moeten denken dat er wel eens een zware storm over de gehele aarde kon komen?
Waarom zou dat voor de hand liggen?

Ik zal een paar punten ter overdenking noemen.
Hebben wij, volk van Nederland, en heel de wereld niet storm over ons afgeroepen.
We zien het: Het oordeel begint van het huis Gods.
Hebben we niet als Nederland en Europa massaal de kerk de rug toegekeerd?
Hebben we niet bewust God uit ons leven gebannen?
Geloofden we niet massaal dat het leven niet van God komt, maar dat dit door andere omstandigheden is ontstaan?
Hebben we niet de gedachten van Darwin omhelst als wetenschappelijk en daarmee de schepping van God als een niet wetenschappelijke gedachte verworpen?

Hebben wij niet aanleiding gegeven dat de maat van de zonde eens vol wordt?
Is het niet zo, dat door de ontkenning dat een mens een onsterfelijke ziel heeft, dat we massaal ongewenst leven doden? Wordt zo het grote onderscheid tussen mens en dier niet min of meer uitgewist?
Zijn we niet massaal kittelachtig van gehoor geworden?
Waar is de verootmoediging toen het corona-virus als een storm over de wereld raasde? Erkenden we hierin de hand Gods, en bogen we?
Hebben we niet massaal gerebelleerd?
Ontevreden! Wij willen onze vrijheid! Protesteren!

We merkten helaas een verharding, en we zouden ons zelf wel uit deze crisis verlossen. Als iedereen maar gevaccineerd was zouden we alles te boven komen.
Was dat waar? Geloven we dat echt?

Erkennen we dat dit virus, één van de pijlen is die God gebruikt om onze nietigheid en afhankelijkheid van God te doen zien? Nee, onze Overheid en het merendeel van ons volk zegt: We redden ons wel, als iedereen zich maar laat vaccineren. Geen enkele gedacht om te buigen onder God, dat zou toch wel vernederend zijn voor onze hoog verlichte wetenschappers.

Storm.
Coronastorm.
Storm in de wereld.
Zagen we een oorzaak?
Zagen we waarom deze storm over de wereld kwam?
Hebben we als Nederland en Europa, ja wereldwijd in feite, niet God de rug toegekeerd en met sprekende daden en woorden betuigd: God is er niet, en als Hij er al is, dan is Hij immers een goede barmhartige God voor die dat nog geloven?
Mogen we de zonden nog benoemen? We hebben gehoord van een predikant die ervoor rechterlijk wordt onderzocht.

Laten we eens wat rondrijden door onze buurt. En kijken we wat rond in de dorpen en in de steden.
Overal zien we torens als naar de hemel wijzend.
Maar komen we dichterbij, dan blijkt niet zelden dat het Godshuis is gesloten of onttrokken aan de eredienst.
Dachten we vrij te zijn? Dachten we zonder God meer vrijheid te hebben?

We verlieten de Bijbelse geboden.
De dag des Heeren werd meer en meer ontheiligd.
Sport en spel namen de plaats in van de erediensten.
Ja, grootser: De Olympische Spelen zouden voor verbroedering gaan zorgen.
Zou dat waar zijn?
We denken aan de Spelen van 1972. Een bloedbad werd aangericht onder de Israëlische sporters.

Kwamen we tot onszelf? Nee, de Spelen bleken heilig en tot op de dag van vandaag gaan ze door.
En waar de kerken massaal zijn gesloten hebben we wel alternatieven:
Grote stadions in onze steden trekken volk. Mensen, sporthelden zogezegd, worden aanbeden.

We zien de aarde in een storm verkeren.
Maar misschien dat we de storm van de wind meer opmerken dan de storm van de secularisatie en Godsontkenning?
Storm over Nederland.
Storm over de wereld.
Buigen we? Of verharden we ons?

We hoorden gisteren een vergelijking met Egypte.
Als de eerste plaag, corona, ons verhardt, en niet tot inkeer brengt, dan kunnen we de tweede plaag spoedig verwachten.
En kijken we eens naar de geruchten uit het Oosten?
Wat gebeurt daar? Oekraïne, Rusland, China, Noord-Korea?
En wat zien we rond de natie Israël?
Ook daar dreiging van storm.

Storm over Nederland.
Windkracht 10.
Geloven ook niet dat de storm nog zal aanwakkeren?
Mogen we verwaardigd worden om wat verder te zien?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
merel
Berichten: 9664
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Storm in Nederland?

Bericht door merel »

Delftenaar schreef:De dakpannen zijn hier inderdaad van het dak af: even Apeldoorn bellen...

Vanmorgen heb ik een wandeling door de duinen gemaakt, ongeveer 20 kilometer verderop. Het aantal gevelde bomen viel eigenlijk best wel mee. Wel lagen overal veel takken.
Bij ons in de buurt viel het niet mee. Ik heb veel omgevallen bomen gezien, ook bij ons in de buurt. Zonnepanelen en dakpannen vlogen ook ervan af.
Plaats reactie