Hoe werkt dit forum?

DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door DDD »

Mensen mogen zich best anders voordoen dan ze zijn. Een leraar mag boos doen terwijl hij zou willen lachen. Een kerkganger mag zijn lachen inhouden, als dat passend is.

Ik heb geen idee of Jezus zich inderdaad anders voordeed bij de wandelaars naar Emmaüs. (Ik denk het niet, gezien het uitvoerige Schriftonderwijs. Dat lijkt me toch juist heel kenmerkend geweest.)

Maar zelfs mensen die bezwaar hadden tegen toneel (wat ik niet deel) hebben er nooit bezwaar tegen gehad om je passend naar je rol te gedragen.

Als je hier echter met twee inschrijvingen actief bent, dan misleid je bewust de deelnemers aan het gesprek. Ik zou niet weten waarom dat in deze rol zou passen. Het is niet respectvol naar de gespreksdeelnemers. List en bedrog gaan niet samen met een christelijke manier van leven. Maar ik begrijp dus dat er mensen zijn die meerdere accounts niet als list en bedrog zien.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 14:13
gallio schreef: 23 okt 2023, 13:22
Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 12:14 Zondigde Jezus tegen het 9e gebod toen Hij in een andere gedaante aan de Emmaüsgangers verscheen?
Dat staat ook niet in de Bijbel. Er staat dat hun ogen gehouden werden dat ze Hem niet herkenden. In de Geneva Bible kanttekening staat dat hun ogen verduisterd waren. Dus Hij verscheen in Zijn gewone gedaante.
In principe maakt dat niet uit natuurlijk. Het was de bedoeling dat zij zij Hem niet herkenden. De Heere hield Zich ook alsof hij niet wist wat er in Jeruzalem gebeurd was.
Het doel is ook belangrijk. Jezus wilde hen troosten en bemoedigen.
Terugkerende forummers doen dat om andere redenen, o.a. een ban te ontduiken, of via een andere nickname niet terug willen komen op je eerdere afscheidspostings (meervoud, want veel afscheidsnemers zijn draaideurforummers: die zitten alweer vrolijk onder een andere naam te typen, terwijl de rest van het forum nog ach-en-wees aan het typen zijn).
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef: 23 okt 2023, 14:42
Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 14:13In principe maakt dat niet uit natuurlijk. Het was de bedoeling dat zij zij Hem niet herkenden. De Heere hield Zich ook alsof hij niet wist wat er in Jeruzalem gebeurd was.
Het doel is ook belangrijk. Jezus wilde hen troosten en bemoedigen.
Natuurlijk. Ik juich het ook niet toe. En als mensen hier met met verschillende accounts posten (ik weet voor 99% zeker dat iemand dit doet), dan heb ik daar zeker moeite mee. Maar op zich is je schuil houden of vermommen niet per se zonde tegen het 9e gebod.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 16:03
Tiberius schreef: 23 okt 2023, 14:42
Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 14:13In principe maakt dat niet uit natuurlijk. Het was de bedoeling dat zij zij Hem niet herkenden. De Heere hield Zich ook alsof hij niet wist wat er in Jeruzalem gebeurd was.
Het doel is ook belangrijk. Jezus wilde hen troosten en bemoedigen.
Natuurlijk. Ik juich het ook niet toe. En als mensen hier met met verschillende accounts posten (ik weet voor 99% zeker dat iemand dit doet), dan heb ik daar zeker moeite mee. Maar op zich is je schuil houden of vermommen niet per se zonde tegen het 9e gebod.
Nee dat denk ik ook niet.
Die 99% zekerheid hebben wij ook wel; door jouw zekerheid nog wel iets meer.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Het grootste aantal gebruikers online was 1114 op 24 okt 2023, 09:25
Foutje?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef: 31 okt 2023, 11:17
Het grootste aantal gebruikers online was 1114 op 24 okt 2023, 09:25
Foutje?
Ik denk spiders of bots.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Profesto »

Tiberius schreef: 31 okt 2023, 11:21
Posthoorn schreef: 31 okt 2023, 11:17
Het grootste aantal gebruikers online was 1114 op 24 okt 2023, 09:25
Foutje?
Ik denk spiders of bots.
Misschien heeft ChatGPT bijgeleerd op 24 oktober? :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ad Anker »

Het gesprek 'Man en vrouw schiep Hij hen' afgesplitst.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Job »

In welke gevallen worden berichten helemaal weggehaald en wanneer worden ze weggeknipt met (in groen) opgaaf van reden?
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Piet Puk »

Job schreef: 05 jan 2024, 10:22 In welke gevallen worden berichten helemaal weggehaald en wanneer worden ze weggeknipt met (in groen) opgaaf van reden?
En aanvullende vraag: wanneer word een topic helemaal niet meer zichtbaar zonder melding? Ik begreep dat het topic goede voornemens weg zou zijn, terwijl ik geen melding heb gezien. Of is dit per abuis vergeten te melden(moderatoren hebben het natuurlijk ook gewoon druk)?
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zita »

Job schreef: 05 jan 2024, 10:22 In welke gevallen worden berichten helemaal weggehaald en wanneer worden ze weggeknipt met (in groen) opgaaf van reden?
Hangt af van de situatie: gaat het om een deel van een bericht met een rare uithaal, gaat het om een complete discussie die ontspoort, is de discussie zich alweer aan het herstellen maar moeten wat buitenissigheden nog worden verwijderd enz. Maatwerk dus.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

In dit geval was ik bezig met een modactie, maar werd halverwege gestoord voor een andere activiteit.
Daarom kwam het groene bericht iets later. ;)
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 05 jan 2024, 10:33 In dit geval was ik bezig met een modactie, maar werd halverwege gestoord voor een andere activiteit.
Daarom kwam het groene bericht iets later. ;)
Uhmmm... dit is zeker een antwoord op mijn vraag(denk ik)?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 05 jan 2024, 10:34
Tiberius schreef: 05 jan 2024, 10:33 In dit geval was ik bezig met een modactie, maar werd halverwege gestoord voor een andere activiteit.
Daarom kwam het groene bericht iets later. ;)
Uhmmm... dit is zeker een antwoord op mijn vraag(denk ik)?
Uhm, nee, een antwoord aan Job en aanvulling op Zita.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Job »

Zita schreef: 05 jan 2024, 10:31
Job schreef: 05 jan 2024, 10:22 In welke gevallen worden berichten helemaal weggehaald en wanneer worden ze weggeknipt met (in groen) opgaaf van reden?
Hangt af van de situatie: gaat het om een deel van een bericht met een rare uithaal, gaat het om een complete discussie die ontspoort, is de discussie zich alweer aan het herstellen maar moeten wat buitenissigheden nog worden verwijderd enz. Maatwerk dus.
:super
Plaats reactie